Gå til innhold

Dilemma


snixy

Anbefalte innlegg

En god venninne av meg betro seg til meg sent i går kveld. Hun fortalte at hun akkurat hadde funnet ut at hun er gravid og aner ikke hva hun skal gjøre. Forholdet til barnefaren er veldig anstrengt som jeg har forstått det, selv om de har vært samboere i snart 2 år. Hun har tidligere uttalt at hun vil ut av forholdet, men har vansker med å gjennomføre det.

Nå lurer hun på hva jeg mener om abort. Hun er student og har lite penger til overs. Hva ville du ha rådet henne til? Føler meg veldig rådvill her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Syrin_Ulven

Ville bare sagt at det var på tide å bestemme seg for om ho ville være i forholdet eller ikkje.

Hadde ikkje råda ho til det eine eller det andre angående abort, det må ho finne ut av sjøl, for det er hennes liv som vil bli forandra. Hadde bare sagt eg hadde støtta ho uansett hvilket valg ho tok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa ca det samme som du Syrin i går kveld. Men hun gir seg ikke. Hun vil ha et klart svar hva jeg ville ha gjort i hennes situasjon. Om jeg ville ha tatt abort eller ikke... :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville ha vridd meg unna med at det er ikke jeg som er i den situasjonen, men henne, så HUN må føle på hva HUN vil. To mennesker er ikke like. Anbefal henne å kontakte Amtahea (eller hva det nå heter som kan være en nøytral part å diskutere med).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville absolutt ikke sagt noe om hva hun bør gjøre. Det er helt og holdent hennes valg, og hun bør ikke basere det på hva andre mener eller ville gjort i hennes situasjon. Og tenk på hva det gjør med vennskapet om du sier hva du ville gjort, og hun i etterkant kommer og sier at "det var DU som sa at jeg skulle sånn og sånn, og nå angrer jeg og det er din feil".

Nei, si heller at du vil støtte henne uansett hva hun velger. Og si at hun bør gå til Amathea.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og tenk på hva det gjør med vennskapet om du sier hva du ville gjort, og hun i etterkant kommer og sier at "det var DU som sa at jeg skulle sånn og sånn, og nå angrer jeg og det er din feil".

Dette synes jeg er et godt argument.

Hvis hun likevel presser deg på hva du ville gjort, så bør du si at det som kjennes riktig for deg ikke trenger å være riktig for henne.

Hun setter sikkert pris på at venner er tilgjengelig for å snakke med henne, men en mer profesjonell samtalepartner som Amathea vil absolutt være god å ha for å kunne hjelpe henne til å sortere tankene sine enda mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Syrin_Ulven
Sa ca det samme som du Syrin i går kveld. Men hun gir seg ikke. Hun vil ha et klart svar hva jeg ville ha gjort i hennes situasjon. Om jeg ville ha tatt abort eller ikke... :S

Da hadde eg bare sagt eg ikkje hadde ett klart svar på det, for man veit ikkje hva man hadde gjort før man faktisk havner i den situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for god hjelp alle sammen! Dere har helt rett. Viktig å få frem at det er hennes valg og at jeg støtter henne uansett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...