Gå til innhold

Hvordan skal den kjennes ut...?

Fremhevede innlegg

Gjest liiivredd
Skrevet

Hei.

Har et litt merkelig spm..

Jeg går med en konstant uro for å ha alvorlige sykdommer/komplikasjoner.

Nå har det seg slik at jeg altid har lurt på om ting er som di skal være nedentil, dette er litt vanskelig for meg ettersom jeg aldri har hatt noen å sammenligne med.

Var til GU grunnet avbrutt svangerskap i Juni, og hun nevnte ingenting da. Men, idag fant jeg ut at jeg skulle sjekke litt på egent hånd.

Når jeg da kjente etter, var det først slik at jeg måtte "dytte veggene" til sides. og jeg kunne på en måte ta litt rundt denne veggen som var nærmest rompa. Kjentes ut som en glatt hud banan ( :gjeiper: ) Når jeg da klarte å gå litt lengere opp, kom jeg til noe som jeg følte kjentes ut som en pose? Kunne dytte i den, liksom dytte den lengre opp.

Jeg har aldri kjent denne før, og det var ca på en fingerslengde innenfor. Den var også på en måte nærmere rompa enn magen. Akkurat som om tarmen svingte innom??

Noen som kan fortelle meg om det er slik det skal kjennes ut, eller burde jeg komme meg til lege raskest mulig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har egentlig ingen aning. Men jeg tror at du kan slappe helt av med mindre du har vondt der nede, eller kjenner ubehag av noe slag. Husk at underlivet kan være veldig forskjellig fra kvinne til kvinne.

Om du likevel tenker fælt på dette, er det vel bare å bestille en ny GU og innhente konkrete svar fra legen din :)

MVH

Anjah

Skrevet

Jeg tror også du kan slappe helt av! :klemmer:

Siden du har vært til en gynekologisk undersøkelse nå nylig, så ville legen garantert ha nevnt det for deg om noe var unormalt 'der forneden'.

Jeg kan tenke meg at den 'kulen' du kjenner heller innerst i skjeden er mormunnen. Husker jeg selv ble redd i yngre dager, da jeg fikk beskjed om jevnlig å sjekke spiraltrådene, og fant denne svære kulen!

Her ser du en skjematisk tegning av et kvinnelig underliv. Ser du hvordan livmorhalsen og livmortappen munner ut i skjeden?

http://www.pasienthandboka.no/default.asp?...;documentid=115

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...