Gå til innhold

For mye Cvitamin

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_sissel_*
Skrevet

For noen måneder siden var jeg plaget med tilbakevennende urinveisinfeksjoner, det var forferdelig og jeg fikk det til slutt bort ved å gå til akupunktur, faktisk. Det fungerte veldig fint og jeg har ikke hatt det siden. I disse influensa tider er jeg jo redd for å få det også, så et par ganger i uka tar jeg et par brusetabletter med cvitaminer bare for å friske opp litt. I det siste har jeg merket meg litt svie ved urinering etterpå, er det bare jeg som er hypersensetiv siden jeg har hatt uvi'er tidligere, eller er det noe i det?? Det sved når jeg tisset, og etterpå føltes det som jeg måtte på do HELE tiden og det sved skikkelig. Jeg ringte legekontoret og sa jeg mest sannsynlig hadde fått driten igjen, og de sendte meg en resept, i mellomtiden rådet de meg til å drikke mye og ta det med ro. 10 min etter samtalen forsvant plagene, helt til jeg måtte urinere igjen, da begynte det på igjen. Utover dagen, dess mer vann jeg drakk, dess mindre vondt gjorde det, til slutt var det helt borte. Var veldig merkelig, ikke har jeg gjort noe for å risikere UVI heller, for eksempel ikke tisset rett etter sex, fryst på føttene osv osv..

Noen som har erfaringer å dele med meg? For å sitere tv reklamen, dette var veldig spesielt ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm, merkelig!

C-vit er jo smart å ta hvis du er plaget med uvi!

Jeg var plaget med gjentatte uvi-infeksjoner. Det som har hjulpet meg er akupunktur, daglig inntak av c-vit og tranebærkapsler (for å surgjøre miljøet ), samt vanlige tiltak som varme bein, ikke sitte på kalde steiner ol, tisse etter sex, rikelig væskeinntak og ullunderbukser på kalde dager (devold har ullboksere, helt supert!!)

Så jeg tror ikke c-vit er synderen her! Det kan være at du har hatt en begynnende uvi, men pga du vær flink til å drikke masse så fikk du skylt gjennom systemet. Jeg tror at de som har vært/er mye plaget av uvi er mere ømfintlig for symptomene.

Jeg personlig kan gå fra helt frisk til å plutselig få store smerter og begynne å tisse urin med masse blod i! Går så fort at jeg alltid har ei eske med selexid liggende i skapet..

Men bank i bordet, nå har jeg ikke hatt svineriet på lenge:-)

Skrevet

Tror det er slik hun andre her sa, at du rett og slett drepte en påbegynnende UVI. Men nå kan du jo ha antibiotikaen liggende i tilfelle du skulle få det igjen og det ikke hjelper å skylle gjennom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...