Gå til innhold

Guttene stjeler bilen min!

Gjest sint  far!

Anbefalte innlegg

Gjest sint  far!

Mine to udugelige sønner driver og tar bilen min stadig vekk. En ting er at de tar den når jeg trenger den i blant, men en annen er at de leverer den tilbake uten å si fra, stikker og lar meg stå igjen med ansvaret for bensin. De har betalt 25 000 vær for den, så derfor har de litt "rett" til den og har sine egne nøkler, og det nytter ikke å prate med dem da de ikke respekterer meg. Jeg vil ikke blande inn politi i denne saken så hva i all verden skal jeg få gjort med rabbagastene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sint far
Om de var med på å betale for den, har du nok ikkje så mye du skulle sagt :nigo:

ja men de har ikke betalt en femtedel av beløpet til sammen en gang..helvetes makt som jeg hater guttene mine! Er det noen som har erfaring med snyltende, hånende, respektløse, eplekjekke kjøtere av noen sønner så må dere si fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du muligheten til å kjøpe dem ut igjen? Gi dem et beløp et sted mellom 25000 og deres andel av dagens markedsverdi, deretter kreve tilbake nøklene og forby dem å låne bilen? For 25000 hver klarer de fint å kjøpe en egen bil, samtidig som eierskap medfører at de på den harde måten lærer at det koster å eie bil.

Hvis de er absolutt umulige kan du ty til å enten bytte låser og nøkler slik at deres nøkler blir ubrukelige, eller få montert en ekstra alarm/sperre som du beholder alle nøkler/koder til.

Det snilleste kunne være å sette opp et "bookingsystem" hvor dere har regler om at den som skal ha bilen må reservere dette på forhånd, samt gjøre opp for kjørt distanse etc. (bensinpenger), men hvis sønnene er så fæle vil de kanskje ikke ta det særlig alvorlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja men de har ikke betalt en femtedel av beløpet til sammen en gang..helvetes makt som jeg hater guttene mine! Er det noen som har erfaring med snyltende, hånende, respektløse, eplekjekke kjøtere av noen sønner så må dere si fra

Du har åpenbart gjort en knall jobb med å oppdra disse guttene. :nigo:

Kjøp de ut. Så får du ha bilen for deg selv.

Eller så får du slutte å betale bensin. De kan ikke stikke av i en bil som ikke går noe sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_line_*

Det er sjeldent jeg gir dette som råd, men ta igjen med samme mynt!

La bilen til stadighet stå igjen med nærmest ingenting på tanken, altså fyll bare det du trenger selv når du kjører. Det er kjedelig i starten, men vil forhåpentligvis gi en virkning på gutta etter en stund.

Dessuten, når forsikringa, veiavgifta osv kommer, deles det på tre! Det samme gjelder dersom det gjøres reparasjoner og dekk må kjøpes inn. Da får de virkelig se hva det koster å ha en bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er du som har oppdratt de. Nå høster du fruktene av arbeidet! :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svanungen

Men hvorfor i allverden la de kjøpe seg inn i utgangspunktet? Og da bare med en symbolsk sum?

Vi lånte stadig foreldrenes biler da vi hadde fått lappen. MEN det var mammas/pappas biler 100%, og vi spurte alltid. Passet det ikke, så passet det ikke. Men som oftest passet det, og da var alle fornøyde. Men hadde da aldri vært snakk om å kjøpe oss inn i bilene eller få egne nøkler? Nei, ærlig talt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine to udugelige sønner driver og tar bilen min stadig vekk. En ting er at de tar den når jeg trenger den i blant, men en annen er at de leverer den tilbake uten å si fra, stikker og lar meg stå igjen med ansvaret for bensin. De har betalt 25 000 vær for den, så derfor har de litt "rett" til den og har sine egne nøkler, og det nytter ikke å prate med dem da de ikke respekterer meg. Jeg vil ikke blande inn politi i denne saken så hva i all verden skal jeg få gjort med rabbagastene?

Slik du omtaler dine sønner her inne,så kan du ikke forvente å få respekt fra de.

Dere ka avtale at dere har den hver sin uke.

LA VÆR Å FYLL OPP BENSIN DA VEL....EVENTUELT FYLL OPP DET DU TRENGER FOR DEN TUREN DU SKAL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slutt å kjøpe bensin, og betale forsikring, reparasjon og avgifter. For pengene du sparer, kjøper du deg en billig bruktbil med full tank og egne nøkler. Dette kan delfinansieres ved å kreve husleie av sønnene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Forslag:

-Ha ett møte med guttene dine hver søndags kveld. Avtal hvem som bruker bilen og når i uken som kommer.... Alle bruker bilen prosentvis i forhold til eierskapet. Dette noteres ned i kalenderen og skal respekteres alle veier.

-Skriv kjøre bok. Km når dere starter og km når dere avslutter kjøringen...og hvem som fyller bensin, når og pris...ta vare på kvitteringene...Og så gjør dere opp regnskapet hver søndagskveld...

Litt kos med god middag og "en bedre setting" hadde vært koselig...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Dagens unge mennesker elsker luksus. De har dårlige manerer, bryr seg ikke om autoriteter og mangler respekt for sine eldre. Dagens barn er virkelige tyranner, de reiser seg ikke når eldre kommer inn i rommet hvor de sitter, de motsier sine foreldre, snakker sammen i voksnes nærvær, spiser grådig og tyranniserer sine lærere."

Sokrates, 470 - 399 fvt.

Fytti rakkern, ungdom er fæle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slemme gutter du har. Det eneste som nytter er jo å sette hardt mot hardt og være helt konsekvent. Bil-stjeligen må få konsekvenser for andre ting. Forslaget om å la dem stå uten bensin er bra. Ellers må nøklene til bilen inndras.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helvetes makt som jeg hater guttene mine!

Jeg kunne aldri i livet fått meg selv til å si at jeg hatet mine egne barn. Håper virkelig dette er et tulleinnlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at det er mulig å være så full av hat og irritasjon mot sine egne sønner..

For å få ordnet opp i dette, selg bilen gi sønnene pengene de investerte i den, og kjøp deg en egen bil som bare du har råderett over..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annemor30

Hvorfor har de sønnene blitt slik da? De er nok sønner av sin trivelige far :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...