miichavell Skrevet 19. november 2009 #1 Skrevet 19. november 2009 (endret) hei jeg er en jente på 17 som sliter veldig med kløe og smerte i hodebunnen. jeg har hatt dette i 2 år nå , men jeg har ikke flass. når jeg klør feste der seg ekkelt gult ekstremt fettete har bød hud under neglene , som ikke ligner på d jeg har hatt av flass tidligere når jeg faktisk har hatt det. eneste stedet jeg flasser er på ankelen. hva kan dette være ? hjelp ? hva kan jeg gjøre ? Endret 19. november 2009 av miichavell
LadyStarlight Skrevet 19. november 2009 #2 Skrevet 19. november 2009 Det høres ut som seboreisk eksem for min del. Siden det sitter i hodebunnen kan du bruke en spesiell shampo på apoteket Kommer ikke på hva den heter nå i farten, men spør på apoteket
Gjest Vettel Skrevet 20. november 2009 #4 Skrevet 20. november 2009 Fungoral funker som F! Hadde kløe siden jeg var barn, forsvant på to uker med fungoral. Ble så letta at jeg kunne gråte....
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 20. november 2009 #5 Skrevet 20. november 2009 Heisann! Jeg sliter også med ekstrem kløe, men har ikke fått noe påvist fra lege. På apoteket sa de til meg at om man ikke har påvist seborreisk eksem med tendens til flass, burde man ikke kjøpe Fungoral og Selukos (shampooer beregnet for dette) pga de sterke virkestoffene. Jeg sier ikke at det er galt, bare videreformidler hva de sa til meg.
Gjest Vettel Skrevet 20. november 2009 #6 Skrevet 20. november 2009 Vel hvis alternativet er å klø seg til blods, så ja. Valget er tatt. Uansett, i en startperiode brukte jeg den 2 ganger per uke, nå hver 10. dag eller der om kring. Ikke noe verre en krem man bruker ellers med kortison/klø-dempende. (som også skal brukes med måte)
Blåklokke Skrevet 21. november 2009 #7 Skrevet 21. november 2009 Jeg fikk råd av frisøren min om å la shampoen sitte lenge i før jeg skylte den ut. Jeg shamponerer alltid håret to ganger. Dette fungerer ganske bra for meg.
Zzyzx Skrevet 21. november 2009 #8 Skrevet 21. november 2009 (endret) Jeg bruker også Fungoral mot lignende symptomer. Nå må jeg bare bruke den tre-fire ganger i året for vedlikehold. Og det er deilig å slippe kløingen! Endret 21. november 2009 av Zzyzx
Gjest Gjest_Agnete_* Skrevet 21. november 2009 #9 Skrevet 21. november 2009 Jeg bruker kun svært mild shampo/balsam fra helsekost. Har prøvd meg fram til den som passer. Og holder meg til den. Gir ikke skinnende hår som på reklamen, men jeg klør meg ikke til blods heller
Gjest Hilde K S Skrevet 21. november 2009 #10 Skrevet 21. november 2009 Jeg hadde utrolig hjelp av Redken Solve, da jeg var plaget med nøyaktig samme problem som trådstarter. Den finnes ikke lenger, men Redken Scalp relief har omentrent samme effekten.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå