Gå til innhold

Hvordan tene/forberede seg til Fitness


Gjest Gjest_gjest_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*

Hei!

Har veldig lyst til å stille i fitness/bodyfitness om ikke altfor lenge (om ett år eller så). Noen som vet hvor lenge man må trene? Jeg er i god form, har drevet vekttrening i 2 år nå. Er normalt slank, med litt synlige muskler hvis jeg "flexer".

Slike artikler gir mersmak: http://www.iform.no/pub/art.php?id=1628

Kathrine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det beste er å bruke en personlig trener. Det krever veldig mye disiplin, og du trenger et godt program å følge.

Se evt forumsidene på iform.no og treningsforum.no, der vil du finne mer info enn her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Det skal mer til å stille i fitness enn at det er litt synlige muskler dersom du flexer i speilet. Ta kontakt med din nærmeste klubb (du finner oversikt på nkf-ifbb sine sider) og få en prat med en og få organisert en formsjekk. Da vet du hvor mye som eventuelt må gjøres før det skal bli aktuelt å stille i en konkurranse.

(stille kan man selvsagt gjøre uansett, men jeg antar du også har lyst å hevde deg litt, ikke bare delta)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_pusi_*
Det skal mer til å stille i fitness enn at det er litt synlige muskler dersom du flexer i speilet. Ta kontakt med din nærmeste klubb (du finner oversikt på nkf-ifbb sine sider) og få en prat med en og få organisert en formsjekk. Da vet du hvor mye som eventuelt må gjøres før det skal bli aktuelt å stille i en konkurranse.

(stille kan man selvsagt gjøre uansett, men jeg antar du også har lyst å hevde deg litt, ikke bare delta)

Men nå sa hun vel at hun ikke tenkte på å stille på 1 år?

Det hun skrev om hvordan kroppen hennes er nå mente hun vel bare at var et godt utganspunkt for treningen framover hvis hun skulle bli mer seriøs. Slik jeg tolket det ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Ett år er ikke så forferdelig lenge i en sånn sammenheng, skal hun stille i vår (med 3 mnd diett i forkant) så har hun ca 2-3 måneder på seg, om hun skal stille neste høst i overkant av et halvt år. Det er ikke mye tid.

Strengt tatt ikke poenget, hun bør komme seg på en formsjekk så fort hun kan så hun vet hva hun skal jobbe med fremover og få en ordentlig vurdering på formen (og heller til en klubb enn en PT, ikke alle PTer "kan" fitness/bygging tross alt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...