Gå til innhold

Vi gifter oss 26. juni 2010


Anemone_

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har nå fått kirke og lokale i boks. Kirke bestilte jeg på mandag, etter jeg hadde forhørt meg med lokalet. Tok så en sjanse på at lokalet fortsatt var ledig og satte oss opp den 26. juni. Tok så kontakt med lokalet igjen, og heldigvis var datoen fortsatt ledig. Reserverte den og snakket med daglig leder som ville ha et møte med oss i dag. Så klokken elleve i dag var jeg, forloveden og svigermor på Kjærnsmo Gaard. Jeg hadde vært der før, men ikke etter at hovedhuset ble bygget opp igjen etter en tragisk brann som gjorde at det ble mistet verdier for mange millioner. Han vi snakket med var en meget hyggelig mann og falt for stedet og hele opplegget. Så etter noe diskusjon om hvordan man skal gjøre det økonomisk så bekreftet jeg i kveld at vi vil være der :hjertesmil:

Vi kommer til å dele utgiftene omtrent på tre, mellom oss, og begge foreldre. Kommer mer om dette i morgen. Jobber dobbelt opp så det er greit å få seg litt søvn :sleeping:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg klar til å skrive litt mer =)

Første punkt er en liste over ting som skal ordnes:

Grønt=ordnet

Min forlover, hans forlover

Papirer sendt

Invitasjoner sendt

Kirke

Booking

Prest

Organist

Kirketjener

Tekstlesere + tekst

Utdeling av kirkehefte

Ansvar for pynting?

Solist + sang?

Kirkehefte

Inngangsmarsj

Utgangsmarsj

Salmer

Brud

Kjole

Underskjørt

Undertøy

Sko Et helt flatt par som reserve?

Strømper

Smykker

Frisør

Sminke

Brudgom

Dress

Sko

Sokker

Frisør?

Blomster

Bukett

Corsage

Til kirken?

Til festen

Fotograf

Liste over hvem/hva som skal tas bilde av

Transport

Fra kirke: Hest og vogn

Festen

Gjesteliste

Plassering ved bordet

Toastmaster

Band

Lokale

Booking

Bordet

Pynt

Blomster

Servietter

Bordkort

Mat og drikke

Velkomstdrink - ordnes av lokalet

Frukt - ordnes av lokalet

Meny

Bryllupskake

Kaker

Frukt

Snacks

Gaver

Gaveliste

Ansvar for opp-pakking

Endret av Anemone_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei Anemone!! :hallo:

Gøy å se en annen 26.juni-2006-brud! :jepp:

Kommer til å sjekke boken din fremover, for å se hvordan det går med planleggingen!! Spennende med bryllup i Danmark? Er mannen din dansk?

Får vi se bilder av lokalet...? Hørtes spennende ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

  • 4 uker senere...

Hoioi, her var det jo flere som hadde skrevet ji :) Jeg har vært meget slapp på planleggingsfronten er god stund nå, men nå er jeg igang igjen. Blant annet kjole er i boks, og time for søm er bestilt. Skal ikke gifte meg i Danmark nei. Kirken ligger rett nedenfor her vi bor, ved Glomma :)

Ser jeg må bli flinkere til å oppdatere her *skjerpe seg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er link til lokalet: http://www.kjaernsmogaard.no/

Og her er kjolen jeg har kjøpt :strix:http://www.maggiesottero.com/dress.aspx?ke...&style=A602 :rødme:

Og så har jeg spurt stalleier der jeg har hesten min om å kjøre med hest og vogn, og det har hun sagt ja til :danse: Så jeg håper hun skal kjøre med to fjordinger. Hun er proff :) Kjøreturen blir på grusvei fra kirken og opp til oss. Veldig praktisk, er fornøyd med å ha valgt nærmeste kirke, for da var det veldig enkelt å få til kjøring med hest og vogn :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin kjole! Jeg synes Maggie Sottero har så mange fine kjoler.. Sukk. :) Er nesten litt lei meg over at jeg har funnet kjole, for det er jo litt stas å prøve de her kjolene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Litt oppdatering her :) Da er kjolen min helt klar og henger hos mamma. Ferdig sydd og strøket. Deilig å ha det helt i boks. Gjelder bare å få samboeren til å få somlet seg til å dra til samme salong og leie seg sjakett nå så. Også har jeg fått bestilt fotograf, også noe jeg har stresset med i det siste, så godt at det er ordnet. Invitasjonene er i ferd med å bli ferdige, så forhåpentligvis blir de sendt ut nå snart. Tenkte svarfrist er 1. april, sånn at de fleste ikke glemmer den og svarer med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest megvel

Hei, og gratulerer med forlovelse og bryllup!

Jeg likte den lista di med oversikt over hva som skal ordnes og sånn veldig godt! :jepp: Har du noe imot det om jeg kopierer den og bruker den til min planlegging? Har nemlig innsett at jeg ikke har så veldig god oversikt ser du :sjenert:

Det var forresten en NYDELIG kjole!!!

Endret av megvel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å kopiere :) Jeg har også kopiert hehe

Liten oppdatering: Jeg har skaffet meg frisør! Prøvetime 16/6 og time klokken 11 den 26. juni :) Så var jeg innom blomsterbutikken, men det hastet ikke sånn, så jeg skal leite litt mer etter hvilken type bukett jeg ønsker meg og komme tilbake i slutten av april. Invitasjonene er også ferdig. Svarfrist ble 15. april. Og de leveres ut stort sett denne uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Anemone!!

Lenge siden jeg har sett i dagboken din, og her har det jo skjedd ting siden sist! Vi gifter oss jo samme dag, og jeg ser at vi har kommet nesten nøyaktig like langt! Morsomt :)

Vi holder også på å levere invitasjonene denne uka, og mannen ser etter dress...:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Har forgjeves prøvd å oppdatere huskelista mi her, men det blir bare tull... Er noe som ikke funker som det skal..

Oppdatering likevel: Bryllupskake er bestilt (dvs. at stativ er reservert)

Forloverkjole ble kjøpt i dag, og begge var fornøyd :)

Mannen har skaffet seg sjakett

Endret av Anemone_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Stress!!! Jeg er så stressa om dagen! Hva er det jeg har glemt? Alt går unna så fort. Er ikke så lenge siden jeg startet i enda en ny jobb heller, så det har blitt mye jobbing, og alt som har med bryllup å gjøre har ligget litt på vent, samtidig som jeg vet at jeg skulle ha ordna ditt og datt!! Tida går alt for fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...