Gå til innhold

Ringe på døra til styrelederen i borettslaget?


Snop

Anbefalte innlegg

Jeg bor i blokk/borettslag og skal få meg innekatt til helgen.

Jeg vet at borettslag til tross for at de ofte skriver i reglene at man må søke om dyr ifølge norges lov ikke kan nekte noen innekatt siden det ikke er til sjenanse for naboer, men tenker jeg likevel bør si ifra.

Men jeg leier leiligheten (har lov av huseier å ha katt altså) og har ikke nummeret til styrelederen i borettslaget, men vet hvilken leilighet han bor i. Så har det seg også sånn at jeg har mistet nummeret til huseieren (lang historie - og ja, eg må jo få tak i det også på et vis men det er ikke i telefonkatalogen, fant ut ikveld at jeg har mistet det) så jeg kan ikke spørre han heller.

Er det OK å ringe på døra til styrelederen eller blir han irritert da tror dere? Med tanke på at jeg helst vil ha en god tone med ham selv om jeg har retten på min side ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

...og når er det i så fall for sent å ringe på? skal ha laseroperasjon i halsen i morgen tidlig så jeg hadde håpet jeg hadde fått snakket med ham mens jeg fortsatt har litt bein i nesa og stemme å snakke med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke noe problem med å ringe på, sånn fungerer iallefall greit i borettslaget der jeg bor. Styrelederen har jo tatt på seg denne jobben + han får vel også kompensasjon for dette i form av en pengesum hvert år.

Og når du ikke kjenner personen så synes jeg det bør skje før åtte (iallefall nå i vinterhalvåret).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i blokk/borettslag og skal få meg innekatt til helgen.

Jeg vet at borettslag til tross for at de ofte skriver i reglene at man må søke om dyr ifølge norges lov ikke kan nekte noen innekatt siden det ikke er til sjenanse for naboer, men tenker jeg likevel bør si ifra.

Men jeg leier leiligheten (har lov av huseier å ha katt altså) og har ikke nummeret til styrelederen i borettslaget, men vet hvilken leilighet han bor i. Så har det seg også sånn at jeg har mistet nummeret til huseieren (lang historie - og ja, eg må jo få tak i det også på et vis men det er ikke i telefonkatalogen, fant ut ikveld at jeg har mistet det) så jeg kan ikke spørre han heller.

Er det OK å ringe på døra til styrelederen eller blir han irritert da tror dere? Med tanke på at jeg helst vil ha en god tone med ham selv om jeg har retten på min side ;)

Skal spørre huseier skriver du,men du hadde jo fått lov.

En ting som er irriterende for de som sitter i styret er at folk kommer på døra. vil du noe,så skriver du det skriftlig. legg det gjerne i pstkassen.

I styret jeg satt var det mange som gikk på døren. Klager og div. De ville bare si ifra.....Det er ikke slik det skal foregå. En styreleder skal ikke ta en beslutning ved at folk kommer med muntlige ting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke noe problem med å ringe på, sånn fungerer iallefall greit i borettslaget der jeg bor. Styrelederen har jo tatt på seg denne jobben + han får vel også kompensasjon for dette i form av en pengesum hvert år.

Og når du ikke kjenner personen så synes jeg det bør skje før åtte (iallefall nå i vinterhalvåret).

Tatt på seg jobben ja, som oftest har de vel en jobb ved siden av. Hva tror du om alle bruker å gå på døren.

ja, de har betalt,men det er ingen lukrativ avtale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I borettslaget her jeg bor kontakter man styret i bestemte kontortider eller via mail/post. Det er ikke ok å ringe på hos styreleder en tilfeldig kveld. Og jeg skjønner veldig godt at det er sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gikk på døra rett over klokken 8, fant ut at alternativet var å ta inn katten uten å si ifra og det var ikke akkurat bedre. Skal direkte til foreldrene mine etter operasjonen og så direkte til øya for å hente katten.

Det gikk helt fint, han inviterte meg inn og var strålende fornøyd og jeg trengte ikke å søke, og jeg spurte med det samme om nummeret til både han og huseieren så jeg slipper å komme på døren igjen ;)

Fjooo :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tatt på seg jobben ja, som oftest har de vel en jobb ved siden av. Hva tror du om alle bruker å gå på døren.

ja, de har betalt,men det er ingen lukrativ avtale.

Har ikke noe med selve spørsmålet til TS, men jeg svarte utifra hvordan det fungerer i borettslaget der jeg bor. Jeg vet at styrelederene som regel har en vanlig fulltidsjobb og summen de får varierer og det er ikke nødvendigvis lukrativt. Det varierer tydeligvis litt hvordan styrene fungerer og hvordan de forholder seg til beboerne.

Men ser ut som TS hadde en trivelig styreleder, så bra at det ordnet seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...