Gjest Gjest Skrevet 19. november 2009 #1 Skrevet 19. november 2009 Var på et jobb seminar hvor bla avhengighet var diskusjons tema (jobber i helse sektoren). En meget dyktig foredragsholder sa at overvekt i stor grad skyldes avhengighet. En veldig enkel test på om man er avhengig er når man skal bryte te mønster. Om man tar seg en pils hver kveld så er det sikkert mange som mener man ikke er avhengig, men prøv å bryte mønstret er det vondt så er man avhengig. Diskuterte med han etterpå, han mente overvektige måtte fokusere på endre mønster ikke tenke på vekt. Jeg sa at jeg ikke var helt enig og begynte å snakke mye om trening, karbohydrater og forbrenning. Selv er jeg 15 kg for mye og jeg fikk en utfordring om å prøve å endre på spise mønstret mitt. Har som vane og bla spise litt sent, kanskje 30 minutter før jeg legger meg. Har også pleid å spise litt snop på fredags kvelden, samt noe andre uvaner. Har nå i ca 2 uker prøvd å endre kostholdet, ikke så mye ned i kalorier bare litt. Samt kutte ut spising sent på kvelden. Det var veldig tøft, og han hadde helt rett. Må nok kjempe ut året. Derimot så føles det lettere å fokusere på vaner og mat avhengighet en slanking i seg selv. Har gått ned 2 kg, men det er ikke fokus nå.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå