Gå til innhold

Knekt fing?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg lurte på hvordan det egentlig skjer? Altså... Selve knekkingen er grei nok, men reparasjonen?

- får man skinne og bandasjer eller gips?

- på legevakten, drar de bare da i fingen så den "knekker tilbake" og plastrer det opp?

Litt teite spørsmål, men lurer man så lurer man :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Jeg lurte på hvordan det egentlig skjer? Altså... Selve knekkingen er grei nok, men reparasjonen?

- får man skinne og bandasjer eller gips?

- på legevakten, drar de bare da i fingen så den "knekker tilbake" og plastrer det opp?

Litt teite spørsmål, men lurer man så lurer man :P

Endret av Andungen
Gjest youlookslashy
Skrevet

faktisk ikke helt sikker, noen gjør de faktisk ingenting med.. F.eks min far har "knust" det nederste ledded på høyre pekefinger, og dette gadd de faktisk ikke gjøre noe med! Nå sliter han i hverdagen med mye smerte i pekefinger ved løft/bæring og ting som man bruker hendene til, noe som er slitsomt for han pga. mye håndarbeid i yrke. (eletriker)

Skrevet

Jeg knakk lillefingeren en gang, pluss at den var ute av ledd. Den stod 90 grader rett ut :fnise: I hvertfall, så knakk de den på plass og deretter gikk jeg med lillefingeren og ringefingeren sammen i ei skinne med bandasje rundt i ca 2 uker.

Skrevet

Det skjedde visst en feil da jeg skrev i stad, så jeg prøver på nytt.

Det er litt forskjell på hva man velger å bruke til en finger som er brukket. Det kommer både an på type brudd og hvor bruddet er hen. Gjelder det større ledd (som tommelen f.eks) kan man godt gipse. Ved brudd i andre fingre, er det ofte man bare får en skinne på som man skal ha på i et antall uker. Det viktigste for fingeren er at den kan gro sammen igjen - derfor har den bruk for ro og skal dermed beskyttes på en eller annen måte. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...