Gå til innhold

"Den lille forskjellen"


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest perfect_stranger99

”Den lille forskjellen”

I de gamle ”samler-samfunnene” var mat et knapphetsgode en skulle være varsom med å forbruke for fort og ubetenksomt. Det ble sett på som stor skam å fråtse, selv om tilgjengeligheten til tider var god. For det fantes alltid de som ikke hadde, og det ville alltid komme dårligere tider.

En kan vel på mange måter også si at i dagens samfunn er sex, for mange, et slikt knapphetsgode. Det gjelder å forbruke det en har til rådighet ettertenksomt. Men så spiller tilgjengeligheten oss et puss! Det er nemlig slik at sex, for mange MENN er et svært så knapt gode. Og det endrer likningen litt. For oss blir det da fort naturlig å ”ta for seg” den en får. Det er jo ingen som vet hvor lenge det er til neste gang anledningen byr seg! Det er derfor, blant menn, ikke forbundet med skam å ha mange sexpartnere.

For kvinner stiller saken seg annerledes. Tilgjengeligheten er god, året rundt, for mange kvinner. Ikke alle, nei ikke mange, tar for seg av den til alle tider tilgjengelige sex’en. Men noen gjør det. Og blant menn, som altså anser sex som et i hvertfall vanskelig tilgjengelig knapphetsgode, blir noen kvinners raske og ubetenksomme ”forbruk” av lett tilgjengelig sex sett på som, ja nettopp FRÅTSING. Det kan føles ubehaglig, all den tid en selv ikke har fått ta del i ”festen”.

Vel, alt har en grense. For mange menn er denne grensen for en mulig kvinnelig PARTNER’s ”forbruk” av sex flytende, og holder seg vel omtrent på samme ”forbruk” som den enkelte mann selv har hatt. Da er det i alle fall en slags likevekt, og livet går videre uten besvær.

Besvær kan oppstå når det ikke er LIKEVEKT på det sexuelle området. Altså når den ene i et parforhold har hatt en vesentlig mer utsvevende fortid enn den andre. Kan det så være at det kan forklares med logikk at dette er vanskeligere å takle for mannen, enn det er for kvinnen i samme situasjon? Altså når ens partner har hatt for eksempel flere sexpartnere enn en selv?

Jeg tror det. For en mann, hvis partner har hatt vesentlig flere sexuelle kontakter enn ham selv, er det ødeleggende for hans selvbilde fordi han vet han ikke lett kunne oppnå samme (eller flere…) antall sexpartnere som henne. Men hvis det er kvinnen som er mannen ”underlegen” i antall sexpartnere, så VET HUN i alle fall at hun når som helst kunne gått ut og FÅTT sex med andre, og derigjennom oppnå ”likevekt”. Derfor kan hun lettere se gjennom fingrene med mannens fortid enn han kan med hennes. Noen som forstod dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forstår det, og det er sikkert en flott teori for dem som lar seg styre 100% av følelsene sine.

Altså ikke meg.

Hvor har du lest dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest perfect_stranger99
Jeg forstår det, og det er sikkert en flott teori for dem som lar seg styre 100% av følelsene sine.

Altså ikke meg.

Hvor har du lest dette?

Jeg har ikke lest det, jeg har SKREVET det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...