Gjest hundet Skrevet 18. november 2009 #1 Skrevet 18. november 2009 jeg er ekstremt treg, og er helt sikker på at andre underdriver hvor mye tid de bruker. oppgi gjerne hva dere gjør hver morgen også... selv er det dusjing/vasking av hår/frokost/finne klær og treningsklær etc., sminking, føne hår/andre nødvendige ærend....ja. når jeg står opp kl 7 er jeg faktisk ikke ute av døra før kl 9! helt ekstremt ineffektivt.
kontorstol Skrevet 18. november 2009 #2 Skrevet 18. november 2009 (endret) 20 minutter. Dusjer på kvelden, kattevask om morgenen.Bruker lite sminke, kun øyenskygge, mascara og lipgloss. Spiser frokost når jeg kommer på jobb. Jeg underdriver definitivt ikke. Endret 18. november 2009 av kontorstol
kisskissbangbang Skrevet 18. november 2009 #3 Skrevet 18. november 2009 Jeg er også helt uendelig treig. Frusterer både meg selv og andre, men jeg får ikke gjort noe med det. Suller rundt og klarer ikke å gjøre ting systematisk. Sminker meg mens jeg pakker klær (til jobb), kler på meg buksa mens jeg prøver å få stell på håret .. Og da går det litt tid. Når jeg skal være på jobb klokken halv åtte må jeg stå opp klokken seks, og da er jeg stressa til jeg kommer meg ut døra - og jeg rekker ikke frokost. Når jeg ikke er superstressa for at jeg skal på jobb, så bruker jeg ca. to timer på å komme meg ut. Det er så tåpelig, burde strengt tatt rekke alt på en halvtimes tid.
kinkeline Skrevet 18. november 2009 #4 Skrevet 18. november 2009 En time. Jeg står alltid opp en time før jeg må dra, uansett når det måtte være. Da bruker jeg den første halvtimen foran pcn og tvn mens jeg later meg, og den andre halvtimen bruker jeg på å sminke meg, kle på meg og forhåpentligvis spise frokost.
Gjest Distiller Skrevet 18. november 2009 #5 Skrevet 18. november 2009 En time. En halvtime til frokost, og en halvtime til dusj, sminke og klær.
Cata Skrevet 18. november 2009 #6 Skrevet 18. november 2009 Vanligvis 45-50 minutter. Da er dusj/vask inkludert, deretter frokost og så pussing av tenner. Linser må også på. Kan klare det på kortere tid dersom jeg må, men liker å kose meg med frokostskiva. Vet jeg at jeg må opp uvanlig tidlig en morgen så dusjer jeg kvelden før så jeg kan nøye meg med en kjapp "kattvask" om morgenen. Tannpussingen dropper jeg imidlertid aldri. Må ha rene tenner og frisk pust før jeg våger meg ut døra .
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2009 #7 Skrevet 18. november 2009 Hvordan er det mulig å bruke to timer?!? Jeg står opp, bruker 10 min på å våkne, gå på do og dusje, de dagene jeg vasker håret tar det fort et kvarter før disse tingene er ferdig. Klær har jeg som oftest funnet frem dagen før, kler på meg, grer håret, eventuelt sminker meg, dette tar 5-10 minutter. Lager frokost og spiser den mens jeg ser på nyheter på tven, rydder sammen, pusser tenner og finner veska og sjekker at jeg har alt. Ute av døren på 45 minutter.
The Kitten Skrevet 18. november 2009 #8 Skrevet 18. november 2009 Hvis jeg skal være effektiv 30 minutter. Da rekker jeg å kle på meg, ordne håret, vake meg, re opp sengen, rydde soverommet, spise frokost, sminke meg og pusse tenner. Hvis jeg skal ta meg bedre tid bruker jeg en time. Da gjør jeg det samme som tidligere i tillegg til å lese avisen og drikke kaffe.
Gjest Iah Skrevet 18. november 2009 #9 Skrevet 18. november 2009 Det kommer veldig an på når jeg må opp. Skal jeg på skolen bruker jeg et par timer, fordi jeg ikke har forelesninger før tidligst klokken 10:00, og jeg liker å ha god tid om morgenen og lage meg en skikkelig frokost. Skal jeg på jobb tidlig begynner jeg 07:30-8:00 og da står jeg opp ca 30 minutter før jeg skal være på jobb. Da har jeg dusjet kvelden før og vasker meg litt og kler meg før jeg går ut døren. Frokost spiser jeg på jobben.
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2009 #10 Skrevet 18. november 2009 15-20 minutter... Jeg er altfoooor glad i å sove. Dusjer enten kvelden før eller tar en veldig kjapp dusj. Kler på meg og kliner på noe sminke. Spiser en brødskive. Pusser tenner. Løper ut. Vekkerklokka ringer så klart leeeenge før, men slumreknappen er fin å ha.
Gjest Gjest_Annika_* Skrevet 18. november 2009 #11 Skrevet 18. november 2009 Godt å høyre at eg ikkje er aleine om min ineffektivitet Må alltid stå opp 1,5 t. før eg skal ut av døra og på jobb. Har eg lengre tid enn det, så brukar eg lengre tid. Er blitt avhengig av å ha 15-20 min. med frukost/tv/pc, for å vakne og få ein avbalansert start på dagen. På grunn av yrket mitt (ungdomsskulelærar) føler eg det er greit å sjå/føle meg skikkelig stelt og sminka ut, samt gå i fine kle. Og det kan jo ta si tid å sette saman eit antrekk eg er fornøgd med. (fekk tidleg rykte på meg for å vere fin på håret og ha "kule kle", som elevane seier, så eg må jo leve opp til imaget mitt:)) Så ja, kunne vel drive på i det uendelege eg, blir jo aldri heilt fornøgd!
Minttu Skrevet 18. november 2009 #12 Skrevet 18. november 2009 Pleier å stå opp rundt en time før jeg skal dra, bruker hele tiden på å dusje, føne om jeg vasker håret, kle på meg, sminke meg, ordne det jeg skal ha med.
Samantha Skrevet 18. november 2009 #13 Skrevet 18. november 2009 Når eg skal på jobb, så brukar eg 5-10 min frå eg har stått opp til eg er komt ut døra. Begynner kl.07 og orkar ikkje stå opp tidlig. Null sminke. Null frukost. Niste er type knekkebrød og smøreost som eg lagar til på jobb. Når eg skal på forelesning så må eg ikkje opp så tidlig, men må køyre kl.8, så det er tidlig nok. Brukar cirka 20 minutt då. Et frukost i bilen. Sminkar meg litt og har på skikkelig kleder, derfor tar det 10 min ekstra
2010 Skrevet 18. november 2009 #14 Skrevet 18. november 2009 Jeg er en person som liker å sove leeeenge.. men må jeg opp til ett viss tidspunkt så må jeg sette klokka på 15 min før jeg skal sette meg i bilen... Dysjer altid om kvelden. Tar på meg maskara, pusser tenner å lager en shake som jeg drikker i bilen. Hvis jeg skal klare å gu ut av sengen, må jeg vite at jeg har dårligtid å må stresse
Gjest Emera Skrevet 18. november 2009 #15 Skrevet 18. november 2009 30 minutter, hvis jeg skal regne bare den tiden jeg bruker på meg selv.
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2009 #16 Skrevet 18. november 2009 Jeg står opp tre kvarter før jeg drar. Da tar jeg meg ganske god tid; ingen hast.
Chiquita Skrevet 18. november 2009 #17 Skrevet 18. november 2009 Jeg står opp 20-25 minutter før vi må ned i gangen for å ta på sko og jakker. PÅ denne tiden vasker og steller jeg meg selv, vekker og får i stand 3 barn. (to av dem kler på seg selv mer eller mindre, trenger bare litt hjelp noen ganger)
LilleBille Skrevet 18. november 2009 #18 Skrevet 18. november 2009 15-20 min. - og er inne på jobb på en snau time. Dusjer om kvelden og legger frem tøy. Frokost spiser jeg på jobben mens jeg laster ned mailer etc. - så jeg bruker ikke mer tid enn jeg må. Synes det er skrekkelig tidlig å stå opp når klokken viser femognoe - så jeg prøver å drøye til den viser seksognoe.
Anniken87 Skrevet 18. november 2009 #19 Skrevet 18. november 2009 Jeg bruker minst 5 min til 20 min om morgenen. Men jeg er opptatt av å ikke se slæskete ut. Jeg har alltid vært heldig med huden min, så jeg behøver ikke stelle mye med det. Men jeg gjør det om kvelden uansett. Brunkrem er ikke noe for meg, liker heller å vise hudfargen min, enn med flere lag med brunkrem og skiller rundt ansiktet/ hals.
Snill Skrevet 18. november 2009 #20 Skrevet 18. november 2009 Bruker ca 1 time. Dusj kvelden før, sminker meg ikke, så badet er forholdsvis fort gjort. Resten går med til frokost, nrk, div. nettaviser og kle på meg, finne det som skal med på jobb. Merker jeg er blitt et skikkelig vanedyr som våkner til samme tid uten klokke og jeg bare merker om jeg har f.eks. glemt noe, fordi det liksom er noe som ikke stemmer. Ganske snålt, men også praktisk når alt går automatisk Kaffe på jobb, men hadde ellers kanskje tatt en kopp hjemme.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå