Gå til innhold

Slutte på p-pille

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Tenkte å slutte på p-piller. Har akkurat begynt på et nytt brett, men tenkte å slutte før jeg kom til de små tablettene. Men når begynner man å blø da? Dagen etter eller når som helst?

Tenkte å tilpasse dette sånn at jeg vil få mensen til en spesiell tid i måneden. Derfor må jeg vite om man begynner å blø dagen etter man slutter eller hvor tid man gjør det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg skjønte ikke helt hva du mente der. men sist gang jeg skulle slutte på pilla anbefalte legen å ta til brettet var ferdig. da vil du jo få mensen som vanlig, ca 3 dager etter pilleslutt. tror ikke det er spesielt lurt å slutte midt i et brett, da ville jeg heller begynt rett på neste brett og tatt noen piller slik at jeg stoppet på de 3 dager før den dagen du vil ha mensen.

Skrevet

Var litt dårlig forklart :)

Men har akkurat begynt på et brett. Og jeg vil ha mensen i begynnelsen av desember (2 uker til ca). Det passer best å ha det da. Vil jo få det i beg av januar også da ca.

Men kan jeg slutte på brettet om 2 uker da? Selv om det er enda 1 uke igjen på det før småpillene?.

Bare si fra om du ikke skjønte det =)

Skrevet

personlig ville jeg ventet til brettet var ferdig, eller evt fortsatt på neste brett for å da utsette den mensen som egentlig kommer i starten av des. slik at du får den første mensen etter pilleslutt i starten av jan. Jeg mener legen sa noe om at det er lettere for kroppen å komme inn i en stabil rytme da, men jeg er ingen lege, så det er kanksje lurt å ringe på fastlegekontoret og forhøre seg der? :) de som svarer på tlf der pleier å ha peil på sånne småting!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...