Gå til innhold

Slim i skjeden


Gjest Gnelly

Anbefalte innlegg

Jeg har en god del slim i skjeden. Både type utflod og mer faste slim"klumper". Jeg har ikkje drevet og reknet på om det er mest/minst rundt EL, før/etter mens og liknende. Føler jeg har det hele syklusen.

Det er blankt/hvitt og ikke noe vond lukt på det. Så jeg føler ikke det er noen stor plage. Men ofte er det slim på dopapiret og i trusa som jeg på en måte kan plukke vekk. Ehh, vanskelig å forklare. Og jeg beklager veldig ekle detaljer!

Er 27 år, og har hatt kjæreste i 3 år. Har et helt normalt sexliv og går på p-piller.

Så spørsmålet er helt enkelt: er dette normalt eller ikke?

(Har litt problem med å spørre venninner hvor mye slim de har i skjeden :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som oftest har man utflod fra skjeden hele syklusen nesten (kanskje litt mindre dagene etter mens). Vanligvis har man mer slimaktig, blank utflod rett før EL, og mer hvit ellers i syklusen. Så lenge utfloden ikke er misfarget eller lukter vondt så tror jeg ikke det er så farlig. Har du alltid hatt det mønsteret med utflod eller er det noe som har endret seg den siste tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_sissi_*
Jeg har en god del slim i skjeden. Både type utflod og mer faste slim"klumper". Jeg har ikkje drevet og reknet på om det er mest/minst rundt EL, før/etter mens og liknende. Føler jeg har det hele syklusen.

Det er blankt/hvitt og ikke noe vond lukt på det. Så jeg føler ikke det er noen stor plage. Men ofte er det slim på dopapiret og i trusa som jeg på en måte kan plukke vekk. Ehh, vanskelig å forklare. Og jeg beklager veldig ekle detaljer!

Er 27 år, og har hatt kjæreste i 3 år. Har et helt normalt sexliv og går på p-piller.

Så spørsmålet er helt enkelt: er dette normalt eller ikke?

(Har litt problem med å spørre venninner hvor mye slim de har i skjeden :fnise: )

Jeg har det ihvertfall på akkurat samme måte! Kjente meg godt igjen i det du skrev om "slimklumper". Er ikke plagsomt for meg heller, annet enn at det føles litt som å ha kronisk mensen, fordi jeg alltid må bruke truseinnlegg for å unngå kliss og søl.

Har forsøkt å finne ut om det er noe man kan gjøre for å redusere "produksjonen" oppi der, men ser ut til at det er fint lite man kan gjøre med det desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, gusj ja. Av og til når de slimklumpene kommer så lurer jeg på om jeg nettopp fødte en alien altså! Det er jo som om jeg har drivi å produsert gelé der inne! *kvalm* Anywho, det er visst helt normalt sier dem. Så lenge det ikke lukter, som det sies her oppe :)

Fremdeles ekkelt ja, litt sånn konstant frykt for at en sånn skal dukke opp på upassende tidspunkt. Som ja, det er vel selvforklarende.

*ble enda litt mer kvalm nå ja*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvitt og blankt og geleklumper/geletråder er helt normalt.

Sterk uvanlig lukt, råtten lukt, kløe, brun og grønn og grå farge og endringer utenom de vanlige syklusendringene, kan skyldes sopp og bakterielle ubalanser, men også kjønnssykdom, bør sjekkes ut hva som er årsaken og om det trengs behandling. Blodtilblanding utenom syklus bør sjekkes ut, kan være normalt, p-pillerelatert eller skyldes svake punkter i slimhinnen, må sjekkes da det også kan være et tegn for kreft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha utflod i så og si hele syklusen er helt normalt, den går fra tørr til hvit/gul til blank og slimete også klumper er normalt. Det er ingenting du kan gjøre for å bli kvitt det.

Prøv å tenk over hvor du er i syklusen og hvordan utfloden din ser ut, du kan fint finne ut når du har eggløsning og når du venter mensen ved å se på utfloden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

jeg har det samme som ble sakt litt oppe der med hvite klommper men problemme er at det lukter så færlt hva skal jeg gjøre :S

Da går du til legen. Bare h*n kan finne ut hva det er og gi deg en behandling for det.

Går du ikke til legen kan det blir mye verre. Undersøkelsen er gjort på noen få minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jeg leste akkuratt på den siden så klikka jeg på den som står : lukter du i underlivet? så det stå at det ikke var noe varlig det er bare at normalfloraen forandrer seg og at det går bort og det er ufarlig. er det noe forskjell på det som ble sakt på siden eller er det noe ant ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også alltid hatt det slik, utflod hver eneste dag, så ikke bekymre deg TS! :)

Men jeg har et tilleggsproblem: Utfloden min blir noen gang brun! Jeg har ikke regnet på når i syklusen dette pleier å skje. Det var en kjempeproblem for en stund siden, så jeg byttet p-piller. Nå er det ikke like problematisk lenger, men det kommer fortsatt gjerne hvertfall et par dager hver syklus. Noen som vet hva dette er eller hva jeg kan gjøre med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...