Gjest Inkas Skrevet 18. november 2009 #1 Skrevet 18. november 2009 Her er mor når en skillsmisse, seperasjoner en realitet. Deretter kommer hun med Loven og hhva, hvilke rettigheter hun har, Ikke hva og hvilke forpliktelser foreldre har, men hva hun har rett på og hva far må forplikte seg til. I tillegg velger oftest mor avbryte og flytte selv Dette er en ganske vanlig foretende og godt dokumentert adferd. Det som er trasig og belastende er at disse enslige mødrene starter en heksejakt på alle økonomiske fordeler. Det må da som regel begrunnes og der er far skyteskiven. De velger bort gode samhandligs relasjoner, gode sosial kår til og for barna i delte foreldrehjem. Skaper ett helvete for barna og får tilrettelagt heveredagen med en bidrasyter på annen side som velger å si; DU FÅR DET SLIK DU VIL HA DET!!! Så kjære enslige mødre; se hva Trygve Hegnar, Staten og de som skjønner hva dette handler også om??? Gi rettighetene til barna. Om det medfører at barnefar må være mere deltakende i hevrdagen til barna . erdet da så farlig. Er det så farlig at fedre kan ta med egne barn på teater, kino, sosiale aktiviter, kjøpe litt klær, ha en bolig som barna er stolte av. Dit de tør og kan ta med seg venner til uten forlegenhet, uten skam???? Hadde enslige mødre hatt litt skamvett, ville dette nesten aldri vært ett problem. Min påstand er at dette i de aller fleste tilfeller er ett kvinneskapt problem og en farlig diskriminering av menn, enslige fedre. Ta der gjerne en kopp kaffe i lag, men ikke ha fokus på hevn og grådighet. Lykke til videre i livet med og uten;-) felles barn.
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2009 #2 Skrevet 18. november 2009 Innlegget ditt gjelder nok svært få kvinner og jeg kjenner meg ikke igjen i det hele tatt. Heller ingen av mine venner eller bekjente passer inn i rollen du skisserer.
Gjest Gjest_kikki_* Skrevet 18. november 2009 #3 Skrevet 18. november 2009 TS, du belyser ett veldig viktig tema. Jeg håper og tror at de fleste damer ikke er sånn. De som er det, ja de ødelegger for de andre....og det er det som er leit... Men jeg har i min egen omganngskrets opplevd slike ting. Unger som ikke får samvær selv om de vil - det gir mer i kassen til mor. En mor jeg kjenner til fikk hjelpestøtte i 5 år , uten at det var behov.. Men som sagt, tror ikke dette er vanlig.
Gjest Inkas Skrevet 18. november 2009 #4 Skrevet 18. november 2009 Innlegget ditt gjelder nok svært få kvinner og jeg kjenner meg ikke igjen i det hele tatt. Heller ingen av mine venner eller bekjente passer inn i rollen du skisserer. Vell, da tor jeg du ikke har mange venner eller kjenner mange kvinner. Men, det er vell egentlig også en del av helheten med denne type konflikter. Ingen kvinner, enslige mødre vil eller evner å erkjenne egen negativ adferd????
Gjest Inkas Skrevet 18. november 2009 #5 Skrevet 18. november 2009 TS, du belyser ett veldig viktig tema. Jeg håper og tror at de fleste damer ikke er sånn. De som er det, ja de ødelegger for de andre....og det er det som er leit... Men jeg har i min egen omganngskrets opplevd slike ting. Unger som ikke får samvær selv om de vil - det gir mer i kassen til mor. En mor jeg kjenner til fikk hjelpestøtte i 5 år , uten at det var behov.. Men som sagt, tror ikke dette er vanlig. Vil bare berømme egen ærlighet og synliggjøring av at det kan erkjennes problemer og at Lover og regler benyttes til egen vinnings hensikt. Det at dere tar avstand fra at det gjlder så menge er for meg særdels utrolig og urovekkende. Salten Tingrett er avtaker fra Familivernkontoret i Bodø. Ved Salten tingrett sier statestikk at 9 av 10 saker havner hos dem. Der gjøres det også innrømmelser på at gjeldende lov og regelverk virker som stimuli til en part og diskriminerende for andre part. Vil også spørre om enslige kvinner (mødre) ikke ser fordelen ved å dele barns rett til verdige boforhold, oppvekstvilkår hos sine egne pappaer???? Selv Barne og Familie dep har lagt ut regnestykket - der går bidragsmottaker med betydelig overskudd økonomisk hver mnd. Hvis enslig forsørger i tillegg klarer å ødelegge samvær med bidragsyter, JA, da er overskuddet ennå større. Men det som foruroliger meg er - hvor er da fokus på barnet besta DA. Når de skal være nødt til å leve under kommerlige, dårlige stimuli, vilkår når de er hos bidragsyter. Hva er egentlig problemet med å si at barna er våre, våre barn har oss til foreldre og vi har ett felles ansvar for alt. Derved skal vi gi og gi til felles beste for og til barna. IKKE hva enslig bidragsmottaker tjener på å opprettholde konflikt med økonomi som bakteppe??
Gjest minne Skrevet 18. november 2009 #6 Skrevet 18. november 2009 Vil bare berømme egen ærlighet og synliggjøring av at det kan erkjennes problemer og at Lover og regler benyttes til egen vinnings hensikt. Det at dere tar avstand fra at det gjlder så menge er for meg særdels utrolig og urovekkende. Salten Tingrett er avtaker fra Familivernkontoret i Bodø. Ved Salten tingrett sier statestikk at 9 av 10 saker havner hos dem. Der gjøres det også innrømmelser på at gjeldende lov og regelverk virker som stimuli til en part og diskriminerende for andre part. Vil også spørre om enslige kvinner (mødre) ikke ser fordelen ved å dele barns rett til verdige boforhold, oppvekstvilkår hos sine egne pappaer???? Selv Barne og Familie dep har lagt ut regnestykket - der går bidragsmottaker med betydelig overskudd økonomisk hver mnd. Hvis enslig forsørger i tillegg klarer å ødelegge samvær med bidragsyter, JA, da er overskuddet ennå større. Men det som foruroliger meg er - hvor er da fokus på barnet besta DA. Når de skal være nødt til å leve under kommerlige, dårlige stimuli, vilkår når de er hos bidragsyter. Hva er egentlig problemet med å si at barna er våre, våre barn har oss til foreldre og vi har ett felles ansvar for alt. Derved skal vi gi og gi til felles beste for og til barna. IKKE hva enslig bidragsmottaker tjener på å opprettholde konflikt med økonomi som bakteppe?? Mannen min har hatt veldig store problemer med eks ift samvær, bidrag, grensesetting osv...' Dette har nå resultert i dårlig økonomi og ødelagt helse. Hans eks var veldig, veldig ekstrem og ingen av mine skilte bekjennte vil sammenlignes med henne!
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2009 #7 Skrevet 18. november 2009 Selv Barne og Familie dep har lagt ut regnestykket - der går bidragsmottaker med betydelig overskudd økonomisk hver mnd. Hvor da?
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2009 #8 Skrevet 18. november 2009 Vell, da tor jeg du ikke har mange venner eller kjenner mange kvinner. Men, det er vell egentlig også en del av helheten med denne type konflikter. Ingen kvinner, enslige mødre vil eller evner å erkjenne egen negativ adferd???? De fleste kvinner tjener sine egne penger og har helt grei økonomi. De har et godt forhold til barnets far og evner å sette barna i sentrum. Det er de få som ikke gjør dette som blir lagt merke til. Det blir på samme måte som at alle skriker opp om at invandrere er kriminelle, men det er bare noe få som ødelegger for alle. Man kan jo snu hele problemstillingen og skrive om de fedrene som ikke unner barna sine bidrag for å straffe mor. Barn som ikke har bukser som er lange nok i beina fordi det ikke finnes penger, barn som lever i fattigdom. Men igjen så gjelder dette noen få i den store helhet. Det er leit for barn når foreldrene ikke kan samarbeide og alt dreier seg om hevn og bitterhet. Men det gjelder utansett om det er mor eller far som har hevn på agendaen.
Gjest Inkas Skrevet 18. november 2009 #9 Skrevet 18. november 2009 Hvor da? Veit du :-) sorry mack, men den jobben med å finne det igjen må du ta på deg selv. Ligger en utregnign, mal på Barne og Likestillingsdep sine sider. Der er det satt opp hva de ulike valgene medfører. Hvis foreldre deler eller hvis den ene part SKAL HA ;-) Men sikkerstikket er Trygve Hegnar sitt blad. Der vises det også til at hvis enslig bidragsmottaker velger eget ve og velbefinnende frarøver de barna for ca 60 000.- pr år. Dette eks gjelder to barn med inntekt på begge mlm 350 000 og 370 000 tusen. I mitt tilfelle fikk jeg en terapeut fra Familivernkontoret i Bodø til å sjekke ut disse opplysningen med NAV Trygd Bodø- Svaret var entydig at: Mor i dette tilfelle frarøvet barna BARNA ca 60 000.- pr år pga at hun skulle ha ikke fokus på hva barna hadde rett til i delte foreldrehjem. Sorry, til dere som ikke kjenner der igjen, men dette problemet er nok mye, mye større en dere vil erkjenne. Og hvis ikke, hvorfor gir dere ikke et unisont tilbakskrik til Staten at lov og regler rundt barna SKAL I UTGANGSPUNKTET VÆRE LIKEVERDIG MED LIKE RETTER OG LIKE FORPLIKTELSER. Dernest kan det anvendes andre lover og regler når det faktisk begås omsorgssvikt mot barna. Med vennlig hilsen en som er dritt lei hykleriet rund begerepet BARNS BESTE, og kvinnens frastøttende MANIPULERING med støttende lov og regelverk.
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2009 #10 Skrevet 18. november 2009 Med vennlig hilsen en som er dritt lei hykleriet rund begerepet BARNS BESTE, og kvinnens frastøttende MANIPULERING med støttende lov og regelverk. så lenge du skjærer alle under en kam så er det få som gidder å ta deg seriøst. Du kan sitte å tute til truten faller av, men alle enslige mødre er ikke slik og mange jobber for at barna skal ha det best mulig både hos mor og far. Det finnes mange oppegående foreldre som evner å se lenger en sin egnen navle og det føles urettferdig og krenkende at du putter disse i bås sammen med de som prøver å karve til seg mest mulig selv.
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2009 #11 Skrevet 18. november 2009 Så jeg skal mene at alle menn er manipulerende og gir beng i sine barn. For jeg kjenner nemlig et par stykker. Og ikke betaler de bidrag heller. I følge din logikk så skal da alle menn være sånn.
Gjest minne Skrevet 18. november 2009 #12 Skrevet 18. november 2009 Så jeg skal mene at alle menn er manipulerende og gir beng i sine barn. For jeg kjenner nemlig et par stykker. Og ikke betaler de bidrag heller. I følge din logikk så skal da alle menn være sånn. Det er nokså likt fordelt vil jeg tro. Ikke skal en skjære alle over en kam. Mannen min er heldigvis ferdig med " bidragsperioden" - det har vært ett sant mareritt...
Gjest Inkas Skrevet 19. november 2009 #13 Skrevet 19. november 2009 så lenge du skjærer alle under en kam så er det få som gidder å ta deg seriøst. Du kan sitte å tute til truten faller av, men alle enslige mødre er ikke slik og mange jobber for at barna skal ha det best mulig både hos mor og far. Det finnes mange oppegående foreldre som evner å se lenger en sin egnen navle og det føles urettferdig og krenkende at du putter disse i bås sammen med de som prøver å karve til seg mest mulig selv. og her er vi igang igjen- Enhver kvinen skal ha seg frabedt å bli beskrevet enn noe annet enn hun definere. Gå til personangrep og legg i bås alle andre som er mot hennes eget syn:-) Samtidig synliggjøres det bare i alt for stor grad inkompetansen til kvinne når det kommer til samhandling, samarbeid - for det dere sier er at - VI SAMARBEIDER SÅ LENGE DET BLIR OG ER PÅ EGNE PREMISSER. Klage på tutin og syting .projisere egen gråt, syt og klage på over på motpart er velkjent teknikk anvendt av ........ YES
Gjest Inkas Skrevet 19. november 2009 #14 Skrevet 19. november 2009 De fleste kvinner tjener sine egne penger og har helt grei økonomi. De har et godt forhold til barnets far og evner å sette barna i sentrum. Det er de få som ikke gjør dette som blir lagt merke til. Det blir på samme måte som at alle skriker opp om at invandrere er kriminelle, men det er bare noe få som ødelegger for alle. Man kan jo snu hele problemstillingen og skrive om de fedrene som ikke unner barna sine bidrag for å straffe mor. Barn som ikke har bukser som er lange nok i beina fordi det ikke finnes penger, barn som lever i fattigdom. Men igjen så gjelder dette noen få i den store helhet. Det er leit for barn når foreldrene ikke kan samarbeide og alt dreier seg om hevn og bitterhet. Men det gjelder utansett om det er mor eller far som har hevn på agendaen. Ja, dette vet vell egentlig de fleste som følger med i det sosiale og arbeidslivet forøvrig. Men der stopper det også opp, for når barna trenger en mor som har slåss for likeverd, likestilling i lag med mange menn i mange år - STOPPER likeverde opp den dagen de ike lever under samme tak, men med fortsatt felles ansvar for felles barn. I det hensende er det gitt mange gode muligheter for enighet og samlet gi banra økre muligheter. MEN, og men - det beriker da ikke bare mor - her er det KLIKKEN slår inn hos kvinner. Pragmatikkeren skal ha - fordi det er hennes rett - ikek barna, men hennes rett.
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2009 #15 Skrevet 19. november 2009 Takk GUD for at mann ikke MÅ HA DELT OMSORG.Det hadde vært et sant mareritt for min mann. Slik som det er for han er det bedre å betale bidrag og slippe å måtte sammarbeide mer med barnas mor en hente og bringe barna til og fra samvær.
Gjest Inkas Skrevet 19. november 2009 #16 Skrevet 19. november 2009 Takk GUD for at mann ikke MÅ HA DELT OMSORG.Det hadde vært et sant mareritt for min mann. Slik som det er for han er det bedre å betale bidrag og slippe å måtte sammarbeide mer med barnas mor en hente og bringe barna til og fra samvær. Men så flott for deg da, og så vitner det jo om at både far og barn har fått ta del i dine avgjørelser.
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2009 #17 Skrevet 19. november 2009 og her er vi igang igjen- Enhver kvinen skal ha seg frabedt å bli beskrevet enn noe annet enn hun definere. Gå til personangrep og legg i bås alle andre som er mot hennes eget syn:-) Samtidig synliggjøres det bare i alt for stor grad inkompetansen til kvinne når det kommer til samhandling, samarbeid - for det dere sier er at - VI SAMARBEIDER SÅ LENGE DET BLIR OG ER PÅ EGNE PREMISSER. Klage på tutin og syting .projisere egen gråt, syt og klage på over på motpart er velkjent teknikk anvendt av ........ YES Du viser gang på gang at du kun er ute etter å skjære alle kvinner under en kam. Det du skriver gjelder noen få og ja, det er dypt urettferdig mot alle de oppegående foreldrene som finnes og som setter barnas ve og vel først.
Gjest Inkas Skrevet 27. november 2009 #18 Skrevet 27. november 2009 Du viser gang på gang at du kun er ute etter å skjære alle kvinner under en kam. Det du skriver gjelder noen få og ja, det er dypt urettferdig mot alle de oppegående foreldrene som finnes og som setter barnas ve og vel først. Veit du, det synes ikke jeg. Hvor er da alle disse enslige mødrenen som setter BARNAS BESTE i fokus. Som mener at barna har rett til og krav på å vær ei lag med fedrene. Som mener at livsvilkårene hos fedrene skal være slik at de kan bidra med ferie, ta de med på sosiale aktiviteter, ta med venner hjem uten å skjemmes over dårlig standard hos far. Få ta del i fedrenes hverdag og få masse av god omsorg fra egen far, pappa. HVorfor står dere ikke frem og sier klart fra til Staten, til Kvinnegrupperinger som slåss for at morspresumpsjonen og dagens Barnelov med bidragslov skal være gevinsten til og for enslige mødre. Ta opp hansken og kast den på bålet. Krev lik rett for barn i delte foreldrehjemm. Så kan annet lovverk ivareta overgrep, omsorgssvikt, hevn, osv være til de få som dere påstår og ikek kjenner dere igjen i??????????? Eller er det slik at stolpen i annens øyns ser du / dere men grådigheten i eget hjerte skal være forbehold deg og dine likesinnede " enslige" mødre. Merkelig syn på heverdagen og kampen for likestilling dere fører. VI SKAL HA; MEN IKKE GI FRA OSS NOE - SELV IKKE DER DET ER BEVIST AT DET KAN FREMME `BARNS OPPVEKSTKÅR, vil dere gi til felles beste.
Gjest Nope Skrevet 27. november 2009 #19 Skrevet 27. november 2009 hva far som IKKE vil ha samvær da? for da får han ikke privatliv? klager at når de er hos han at de spiser for mye,det blir så dyrt? Er det til barnats beste?
Gjest Inkas Skrevet 27. november 2009 #20 Skrevet 27. november 2009 hva far som IKKE vil ha samvær da? for da får han ikke privatliv? klager at når de er hos han at de spiser for mye,det blir så dyrt? Er det til barnats beste? Da vil jeg heller spørre i henhold til kvinners fremstilling. Er det slik det er i 100 % av sakene eller er dette ett av få????????
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå