Gjest mark1 Skrevet 18. november 2009 #1 Skrevet 18. november 2009 Da jeg flyttet inn i min nåværende leilighet for 5 år siden malte jeg alle vinduskarmer. Et av vinduene ligger slik til at jeg ikke har hatt behov for å åpne dette i de årene jeg har bodd der (det er et lite vindu ved siden av en verandadør). Når jeg nå skal legge leiligheten ut for salg, hadde jeg i helgen en storrengjøring, og det er altså da jeg oppdager at vinduet sitter bom fast. Hva har skjedd? Hvordan skal jeg få åpnet vinduet?
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2009 #2 Skrevet 18. november 2009 Dersom du tror at vinduet er malt igjen, bør du prøve å skjære med en tynn kniv der det skal åpnes. Pass på at du ikke ødelegger noen tetningslister.
Gjest mark1 Skrevet 18. november 2009 #3 Skrevet 18. november 2009 Jeg vet ikke om det er fordi det er malt igjen, men det var min første tanke i og med at de ble malt for noen år siden. Jeg kan jo prøve forsiktig med en kniv. Hva kan det ellers være om det ikke er maling?
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2009 #4 Skrevet 18. november 2009 Det kan jo ha trutnet. Altså blitt utsatt for fuktighet slik at treverket har est ut. Har du prøvd å ta fart for å åpne vinduet? Ulempen med det kan jo være at du får opp vinduet, men at det ikke lar seg lukke igjen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå