Gå til innhold

Julegave


Gjest Bekymringsfull

Anbefalte innlegg

Gjest Bekymringsfull

Hei folkens! :)

Nå nærmer julen seg, ja, litt for fort. Hehe. Jeg må begynne å tenke julegaver, ellers blir jeg aaaldri ferdig. Min samboer har en ganske stor familie, men økonomien vår er veldig begrenset.

Før har jeg alltid pleid å kjøpe til min søster, mor, far, mormor/far, bestemor, og di nærmeste venner (ca 3-4 stk).

Samboeren min har 5 søsken (3 eldre) og blir onkel til nummer 3 i slutten av desember. Har begge foreldre og en mormor som han er veldig glad i.

Hvem kjøper vi til?? :O hehe

Det beste med julen er å gi, å jeg har alltid likt å bruke litt ekstra penger for å gi de jeg er glad i det de vil ha :) I år blir det verre.

Hvem kjøper dere til? :)

Endret av Bekymringsfull
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg og min mann kjøper til hver vår familie fortsatt selv om vi har vært gift i flere år. Det er fordi det er ulik tradisjon for julegavekjøp i de to familiene. Men vi skriver selvfølgelig på begges navn på gavene. Dessuten hjelper jeg ham med å finne på gaver til den kvinnelige delen av hans familie.

Etterhvert så har det blitt kuttet ut på hvem som får gaver fordi ingen ønsker seg noe lenger. Vi gir til foreldre og nevøer/nieser (på min manns side kun frem til konfirmasjonsalder). Besteforeldre har vi ikke lenger, men de fikk selvfølgelig. Har også kuttet ut venner (som gikk over til å bli venners barn) fordi gaveberget blir stort nok likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bekymringsfull

Er en viss forskjell når det gjelder julegaver på hver vår side her også. Jeg bruker maks 500 på søsteren å foreldrene mine (hver da) og de får mest. Samboeren kjøpte i fjor en bærbar pc til lillesøsteren sin for 4000 og en hund til sin mormor (10 000) Sååå.. det er forskjell, men nå er vi jo sammen om det, og han bruker nok ikke så mye i år :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge dere har det litt trangt økonomisk så bør jo ikke din samboer ta helt av på gavefronten. Vi har det romslig økonomisk og deler på alle felleskostnader, men det som er til overs er våre egne penger. Hos oss er det jeg som bruker mest penger, men langt i fra det din samboer brukte i fjor. Det varierere heller litt med hva jeg finner på / de ønsker seg.

Jeg synes beløpene dine høres helt normalt ut, og det var omtrent der vi var også før antall pakker reduserte seg og lønnen min økte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...