Christal Skrevet 18. november 2009 #1 Skrevet 18. november 2009 (endret) Vi er begynt å tenke på bryllupskake, men de vi har smakt hos bakeren har ikke vært noe god. Altfor mektige og syrlige! Hva skal dere ha inni deres bryllupskake? Hva er godt? Vi har litt lyst på sjokoladekake med hvit marsipan. Lurer veldig på hva vi skal ha inni kaken. Endret 20. november 2009 av Christal
^^Belle^^ Skrevet 18. november 2009 #2 Skrevet 18. november 2009 Vi hadde en tre-etasjers kake. I den nederste var det vaniljekrem (min favoritt), i den mellomste var det ferske jordbær og krem og i den øverste var det fersk banan og krem. Ikke så veldig fan av syltetøy her i gården altså.
Christal Skrevet 18. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 18. november 2009 Vi hadde en tre-etasjers kake. I den nederste var det vaniljekrem (min favoritt), i den mellomste var det ferske jordbær og krem og i den øverste var det fersk banan og krem. Ikke så veldig fan av syltetøy her i gården altså. Hva slags type kake var det? Sukkerbunn eller sjokoladekake? Hva med utenpå? Hørtes godt ut.. mm
Gjest Pippelipp Skrevet 18. november 2009 #4 Skrevet 18. november 2009 Bringebærmoussekake på nøttebunn. Ikke mektig og glutenfri
^^Belle^^ Skrevet 19. november 2009 #5 Skrevet 19. november 2009 Hva slags type kake var det? Sukkerbunn eller sjokoladekake? Hva med utenpå? Hørtes godt ut.. mm Det var ''vanlig'' sukkerbunn. Utenpå hadde vi hvit marsipan (altså, kritthvit, ikke marsipan-hvit ). Det var forresten kjempegodt!
Gjest Heidie Skrevet 19. november 2009 #6 Skrevet 19. november 2009 Vi skal ha marsipankake med sukkerbrød, vaniljekrem, fløtekrem med sjokolade og bananbiter Namnam :D
krillan Skrevet 19. november 2009 #7 Skrevet 19. november 2009 Vi hadde skjokolademouse kake med creme brule fyll og mandelbunn. Helt utrolig herlig. Alle elsket den Vi hadde en lett dessert, ellers tror jeg det ville vert for mye Lykke til
^^Belle^^ Skrevet 20. november 2009 #8 Skrevet 20. november 2009 Vi hadde skjokolademouse kake med creme brule fyll og mandelbunn. Helt utrolig herlig. Alle elsket den Vi hadde en lett dessert, ellers tror jeg det ville vert for mye Lykke til :dåne: Det hørtes bare helt fantastisk ut! Sjokolademousse OG creme brulée? Da er jeg i himmelen.
Christal Skrevet 20. november 2009 Forfatter #9 Skrevet 20. november 2009 Mange deilige ideer her Kjøpe alle dere kake hos bakeri eller var det noen som fikk laget kaken privat?
Supramundane Skrevet 20. november 2009 #11 Skrevet 20. november 2009 Vi tenker å ha en jordbærmousse-kake, i alle fall ingenting med sjokolade eller marsipan (ingen av oss liker det). Artig med noe litt annerledes også syns jeg.
hegejenta30 Skrevet 20. november 2009 #12 Skrevet 20. november 2009 Da jeg så dette emnet tenkte jeg "Hvem er det som har overdimensjonerte kaker med strippere i på bryllupsdagen?" - neste tanke... "Har man noe annet enn kake relatert inni kakene?"... Ble lettet da jeg så at det var snakk om kakefyll! Vi skal ha sjokoladekake. En type brownies med bær.
Christal Skrevet 20. november 2009 Forfatter #13 Skrevet 20. november 2009 Da jeg så dette emnet tenkte jeg "Hvem er det som har overdimensjonerte kaker med strippere i på bryllupsdagen?" - neste tanke... "Har man noe annet enn kake relatert inni kakene?"... Ble lettet da jeg så at det var snakk om kakefyll! Vi skal ha sjokoladekake. En type brownies med bær. Ok ok, skal oppdatere emnet Brownies med bær må jo være en fulltreffer .. alle liker brownies og bær
Gjest Brud 2010 Skrevet 22. november 2009 #14 Skrevet 22. november 2009 Bringebærmoussekake på nøttebunn. Ikke mektig og glutenfri Kan jeg spørre hvor denne bestilles fra??
Gjest Pippelipp Skrevet 23. november 2009 #15 Skrevet 23. november 2009 Kan jeg spørre hvor denne bestilles fra?? Rosenborg bakeri i Trondheim. Hvor er du hen i landet? Jeg har kjøpt noe liknende hos Pascal i Oslo for noen år siden og jeg vil tro at de fleste bakere med litt fantasi og innsatsvilje vil klare å lage noe sånt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå