Gjest Gjest Skrevet 18. november 2009 #1 Del Skrevet 18. november 2009 Bilen min blei hentet av falch ( et gammelt vrak som var plassert litt uhøvelig til). Hvordan får jeg den vraket, å ut av mitt system? Hilsen en uerfaren ung dame. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Apis Skrevet 18. november 2009 #2 Del Skrevet 18. november 2009 Bilen min blei hentet av falch ( et gammelt vrak som var plassert litt uhøvelig til). Hvordan får jeg den vraket, å ut av mitt system? Hilsen en uerfaren ung dame. Levere bil på godkjent bilhugger. Skiltene leveres in til biltilsynet Så vil du motta en lapp fra staten etter noen dager med 1500,- vrakpant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2009 #3 Del Skrevet 18. november 2009 Men bilen min er avskiltet for lenge siden, hvordan blir det da? Kan Falc levere den til vraking for meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bilgæren Skrevet 18. november 2009 #4 Del Skrevet 18. november 2009 Ring en bilopphugger. noen henter vraket, da mot et tillegg. Du kjenne ringen som kan kjøre den dit for deg da? (Leie tralle) Da får du hvertfall litt igjen på den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2009 #5 Del Skrevet 18. november 2009 Har fått ordnet det slik at jeg får kjørt den bort. Men hva med eierskifte, koster det noe? Har en som vil ta over eierskiftet uten å registrere den. Jeg har forresten avskiltet den for lenge siden, men en annen kan få den, hvist det ikke koster meg noe, han kan da selge bildeler av den for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Apis Skrevet 18. november 2009 #6 Del Skrevet 18. november 2009 Men bilen min er avskiltet for lenge siden, hvordan blir det da? Kan Falc levere den til vraking for meg? Du kan ikke taue den da? Er det billigste. Ellers så må du leie tralle som nevnt ovenfor evt få noen til å hente for deg. Da ryker nok fort vrakpanten i leie. Men ring Falck så vet de sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Apis Skrevet 18. november 2009 #7 Del Skrevet 18. november 2009 Har fått ordnet det slik at jeg får kjørt den bort. Men hva med eierskifte, koster det noe? Har en som vil ta over eierskiftet uten å registrere den. Jeg har forresten avskiltet den for lenge siden, men en annen kan få den, hvist det ikke koster meg noe, han kan da selge bildeler av den for meg. Bare å levere salgsmelding til biltilsynet. Serdeles viktig for deg som selger......... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kontorstol Skrevet 18. november 2009 #8 Del Skrevet 18. november 2009 (endret) Har fått ordnet det slik at jeg får kjørt den bort. Men hva med eierskifte, koster det noe? Har en som vil ta over eierskiftet uten å registrere den. Jeg har forresten avskiltet den for lenge siden, men en annen kan få den, hvist det ikke koster meg noe, han kan da selge bildeler av den for meg. Selge bildeler FOR deg slik at du får pengene? Eller tar han over bilen som eier for å innkassere vrakpanten? Hvis bilen er en gammal haug bør du få den tauet til en bilopphugger som vraker den for deg. Da får du 1500,- i vrakpant også. Endret 18. november 2009 av kontorstol Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2009 #9 Del Skrevet 18. november 2009 Nå har jeg fått ordnet det slik at den blir tauet bort. Så får jeg ta eierskifte, håper at det ikke koster noe, når eierskiftet er i orden så er ikke bilen lenger mitt problem, heldigvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2009 #10 Del Skrevet 18. november 2009 Ta med vognkortet til bilopphuggeren, IKKE dra å lever det på BT. Bilopphuggerne gjør alt arbeid bare du møter opp hos de med vognkort og leg på at du eier bilen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2009 #11 Del Skrevet 18. november 2009 Eierskifte koster ikke noe hvis kjøper ikke skal ha skilt på bilen. Den dagen han eventuelt velger å påskilte bilen vil han (ikke du) måtte betale omregistreringsavgift. Vrakpanten vil han få den dagen han vraker den. Bare lever salgsmelding så er du helt trygg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå