iss Skrevet 21. juni 2010 #601 Del Skrevet 21. juni 2010 Hjelpes for ett sykehus!!! Både keisersnitt og barsel!!! Her i byen er derimot legevakten viden kjent for sin oppførsel, og har selv sittet på legevakten i over 6 timer og så da jeg endelig kom inn ble jeg kjørt rett på avdelingen (øre nese hals) med intravenøst. Bra at mannen din ikke er til å spøke med!! Han får si dem et alvorsord om ting ikke er i orden når det starter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 21. juni 2010 #602 Del Skrevet 21. juni 2010 Huff, det er så unødvendig at du skal måtte ha gått igjennom alt dette Selvom det ser ut som det nå ordner seg, synes jeg det er trist at du har gått med den angsten og usikkerheten så lenge. Men håper virkelig at legen din får gjennomslag i tide nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 21. juni 2010 #603 Del Skrevet 21. juni 2010 Desverre er det tårer som må til noen ganger. Da jeg leste at du hadde storgrått foran legen (eller var det jordmor?) tenkte jeg "yes, så bra". Man skal ikke holde igjen i slike situasjoner. De skal se hvilken skade de gjør. Bra at du gjorde det. Dumt at det måtte gå så langt. Jeg gjorde det føran sjefen en gang, først da ble det endring. Gråten var uungåelig da, men skammet meg ikke. Synes egentlig hun fortjente det. Fortsett å stå på krava. Dette klarer du. Ikke gi dere. Om de, av en eller annen grunn, sier at du ikke får planlagt keisersnitt, hadde jeg seriøst vurdert å dra til foreldrene dine, selv om de bor langt unna. Synes du er kjempesterk som har kommet deg gjennom dette, med alle de plagene du har hatt. At du ikke blir behandler deretter er helt uforståelig Håper du sover bedre i natt, kjære deg. Dette må bare ordne seg, på et eller annet vis. Mannen får bare ringe og kjefte til dere får vilja deres. Det gjør mannen min noen ganger, ringer/sender mail hver eneste dag til han får vilja si. En gang kopierte han den samme mailen og sendte hver dag en laaang periode. Da fikk han vilja si til slutt fordi de var så lei ham Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 22. juni 2010 Forfatter #604 Del Skrevet 22. juni 2010 Ja, det var det min venninne sa også. Hun hadde visst dratt hjem i sinne 12 timer etter fødsel. Men det virker jo som om det løser seg for deg nå, får bare krysse fingrene for at de virkelig kjapper seg! Det høres jo helt forferdelig ut! Føler jeg må komme meg lengst mulig vekk fra dette sykehuset tvert! Neida, bare jeg får fødselen overstått så får jeg bare holde ut de dagene vi må være der etterpå. Jeg har vært innlagt der før og det gikk fint, men det var jo på en helt annen avdeling. Hjelpes for ett sykehus!!! Både keisersnitt og barsel!!! Her i byen er derimot legevakten viden kjent for sin oppførsel, og har selv sittet på legevakten i over 6 timer og så da jeg endelig kom inn ble jeg kjørt rett på avdelingen (øre nese hals) med intravenøst. Bra at mannen din ikke er til å spøke med!! Han får si dem et alvorsord om ting ikke er i orden når det starter! Utrolig at det går an, blir helt oppgitt over dette helsevesenet! Har selv jobbet på et sykehjem her tidligere, og det er litt av noen holdninger mange av de ansatte har til pasientene. Skjønner jo at mange sikkert er drittlei av jobben sin, men det er faktisk mennesker man jobber med! Hehe han innrømte at han hadde hatt et ord med i laget i går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 22. juni 2010 Forfatter #605 Del Skrevet 22. juni 2010 Huff, det er så unødvendig at du skal måtte ha gått igjennom alt dette Selvom det ser ut som det nå ordner seg, synes jeg det er trist at du har gått med den angsten og usikkerheten så lenge. Men håper virkelig at legen din får gjennomslag i tide nå Ja hadde jeg visst at det skulle være så vanskelig hadde jeg begynt prosessen for lenge siden, med en gang vi fant ut at hun lå i sete. Men hadde jo liksom et håp om at hun skulle snu seg. Håper jo på det fortsatt, men det sier seg selv at det er ekstremt trangt for to babyer på nesten 3 kg hver inni samme mage, så sjansen er vel liten. Desverre er det tårer som må til noen ganger. Da jeg leste at du hadde storgrått foran legen (eller var det jordmor?) tenkte jeg "yes, så bra". Man skal ikke holde igjen i slike situasjoner. De skal se hvilken skade de gjør. Bra at du gjorde det. Dumt at det måtte gå så langt. Jeg gjorde det føran sjefen en gang, først da ble det endring. Gråten var uungåelig da, men skammet meg ikke. Synes egentlig hun fortjente det. Fortsett å stå på krava. Dette klarer du. Ikke gi dere. Om de, av en eller annen grunn, sier at du ikke får planlagt keisersnitt, hadde jeg seriøst vurdert å dra til foreldrene dine, selv om de bor langt unna. Synes du er kjempesterk som har kommet deg gjennom dette, med alle de plagene du har hatt. At du ikke blir behandler deretter er helt uforståelig Håper du sover bedre i natt, kjære deg. Dette må bare ordne seg, på et eller annet vis. Mannen får bare ringe og kjefte til dere får vilja deres. Det gjør mannen min noen ganger, ringer/sender mail hver eneste dag til han får vilja si. En gang kopierte han den samme mailen og sendte hver dag en laaang periode. Da fikk han vilja si til slutt fordi de var så lei ham Takk Becky! Jeg begynner veldig lett å grine når jeg er opprørt, noen ganger er det litt problematisk for jeg får ikke sagt det jeg vil si når jeg storhulker sånn. Men tror det bare var positivt denne gangen, og kommer sikkert til å begynne å tute igjen om de er vriene på samtalen på sykehuset. Jeg går ikke der ifra før jeg har fått det innvilget, om de så prøver å dytte meg ut dørene. Det tar 9 timer å kjøre til foreldrene mine dessverre, og jeg tror ikke det er så smart nå i min tilstand. Tror ikke jeg greier å holde ut en så lang biltur, jeg er seriøst pleiepasient for tiden. Jeg har faktisk fått sovet litt i natt, men får nok ikke ro i sjela før det er garantert at dette blir innvilget. Men det hjelper ikke å gå å være stressa, jeg får bare prøve å slappe av så godt jeg kan og håpe at alt ordner seg. Ja det er godt vi har disse stabeistene av noen ektemenn! Bra du og har en mann som ordner opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramba Skrevet 22. juni 2010 #606 Del Skrevet 22. juni 2010 (endret) Takk Iril Har ikke vært mye søvn på meg i natt, bare griner og griner. Det virker nesten som om legen prøver å få utsatt innvilgelsen så lenge som mulig, slik at jeg skal føde før det er ordnet. Jeg føler meg ikke ivaretatt i det hele tatt. Han lyver når han sier at tvillinggravide pleier å gå til termin og at jeg ikke trenger å bli stresset, for jeg VET at et tvillingsvangerskap gjennomsnittlig varer i 37 uker, og det er bare litt over en uke til. Sist gang sa han at 50 % av setefødsler ender i hastesnitt, men i går sa han at det bare er 25 %. Sier jo mot seg selv hele tiden. Har nesten lyst å reise hjem til foreldrene mine, for jeg vet at på sykehuset der oppe ville jeg fått planlagt keisersnitt uten noe som helst diskusjon, men det er veldig langt og blir bare styr. Hele greia er blitt et mareritt. Synes tanken på en fødsel er skummel nok i seg selv, tvillingfødsel enda skumlere men det skulle jeg taklet, men når det både er tvillingfødsel og setefødsel samtidig så kjenner jeg at panikken tar meg. I tillegg har jeg lavt stoffskifte, diabetes og svangerskapsforgiftning som alle hver for seg er medvirkende grunner til at man velger keisersnitt, men ikke her i byen nei! Herremin for en gjeng!!!!! Det høres jo helt utrolig ut, dette her. Tvillinger går da skjeldent til termin, det må da legen vite. Vi som vanker på DG ser jo på statistikkene der inne at ALLE føder ca uke 36-38, samt at på Ullevål sa alle legene ca uke 37 til meg og at de REGNET tvillingsvangerskap til 37 uker. Kan du ikke ringe føden igjen i dag og si at dette her går utover deg psykisk? Forlang å få snakke med en ny lege? Har de tatt rønken av bekkenet ditt for å sjekke om du faktisk kan føde i sete????? Dette går nok bra til slutt, skal du se. Bare så synd at du må ha alle disse bekymringene Endret 22. juni 2010 av Caramba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 22. juni 2010 Forfatter #607 Del Skrevet 22. juni 2010 Herremin for en gjeng!!!!! Det høres jo helt utrolig ut, dette her. Tvillinger går da skjeldent til termin, det må da legen vite. Vi som vanker på DG ser jo på statistikkene der inne at ALLE føder ca uke 36-38, samt at på Ullevål sa alle legene ca uke 37 til meg og at de REGNET tvillingsvangerskap til 37 uker. Kan du ikke ringe føden igjen i dag og si at dette her går utover deg psykisk? Forlang å få snakke med en ny lege? Har de tatt rønken av bekkenet ditt for å sjekke om du faktisk kan føde i sete????? Dette går nok bra til slutt, skal du se. Bare så synd at du må ha alle disse bekymringene Han vet nok det at man regner det til 37 uker, tror han prøvde å lure meg i håp om at jeg skulle få innvilgelsen for sent. Det var flere ting han sa som jeg vet ikke er riktig, men der og da greide jeg ikke si noen ting. Han har vært sånn en utrolig forståelsesfull og dyktig lege hele veien, men med en gang det ble snakk om keisersnitt forandret han nesten personlighet. Ingen som har tatt røntgen av meg nei, liten er jeg og. Er det ikke sånn at iallefall de som er under 165 cm MÅ tas røntgen av? Mener jeg har lest det.. Det er nok kanskje lurt å ringe ja, kanskje jeg skal få mannen til å gjøre det, han er så flink å få igjennom ønskene sine. Så får han være veldig dramatisk om hvor dårlig det står til med meg psykisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 22. juni 2010 #608 Del Skrevet 22. juni 2010 ALLE førstegangs som skal føde i sete MÅ taes røntgen av. For å se om det er plass i bekkenet. I tillegg sjekker de selvfølgelig estimert vekt på barnet/barna. Men det er ikke alltid estimatene stemmer helt. Baby over 4 kg tror jeg ingen lar komme ut i sete, uansett! Har man født før, har man allerede vist at det er plass nok i bekkenet, så da vektestimerer de kun babyen for å være sikker på at den ikke er for stor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 22. juni 2010 Forfatter #609 Del Skrevet 22. juni 2010 ALLE førstegangs som skal føde i sete MÅ taes røntgen av. For å se om det er plass i bekkenet. I tillegg sjekker de selvfølgelig estimert vekt på barnet/barna. Men det er ikke alltid estimatene stemmer helt. Baby over 4 kg tror jeg ingen lar komme ut i sete, uansett! Har man født før, har man allerede vist at det er plass nok i bekkenet, så da vektestimerer de kun babyen for å være sikker på at den ikke er for stor. Ja det var det ja! Legen sa at ingen baby over 4,2 kg får bli født i sete, men håper da virkelig ikke at tvillingene blir så digre. Grøss og gru, da tror jeg magen faller av. De er straks 3 kg hver nå, og jeg begynner å få store problemer med å bevege meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 23. juni 2010 #610 Del Skrevet 23. juni 2010 Hei Tinio! Lenge siden jeg har vært innom her nå, og her skjer det mye for tida. Uff, syns virkelig synd på deg jeg, og det er hvertfall bra at legen din har gjort alt han kan for der og at det ser ut til at det ordner seg. Makan for et sykehus!! Vil egentlig bare gi deg en stor og ønske deg masse lykke til videre! Håper alt ordner seg sånn som dere ønsker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 24. juni 2010 Forfatter #611 Del Skrevet 24. juni 2010 Hei Tinio! Lenge siden jeg har vært innom her nå, og her skjer det mye for tida. Uff, syns virkelig synd på deg jeg, og det er hvertfall bra at legen din har gjort alt han kan for der og at det ser ut til at det ordner seg. Makan for et sykehus!! Vil egentlig bare gi deg en stor og ønske deg masse lykke til videre! Håper alt ordner seg sånn som dere ønsker Takk Ja det er bra han endelig har søkt, men synes det er veldig unødvendig at han skulle drøye så lenge slik at dette skulle bli et sant mareritt for meg. Blir neppe noen samtale med sykehuset før neste uke, og hvem vet hva som kan skje innen den tid.. Jeg orker snart ikke mere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramba Skrevet 24. juni 2010 #612 Del Skrevet 24. juni 2010 (endret) Det går sikkert bra til slutt Prøv å slappe av og ta det med ro før barna kommer. Du trenger all den hvilen du kan få nå og barna kommer til å kreve mye i starten. Når du er på barsel så er det bare å "kreve" litt hjelp. Jeg fikk masse ekstraservice da jeg lå på Ullevål med tvillingene. Jeg fikk enerom på barsel (ikke hotell med tvillinger) og barnepleierne tok tvillingene hver natt fra siste amming klokken 24 til morgenmelken klokken 06.00. Jeg pumpet meg til 03.00-maten, eller så ga de mme. (Vi gikk på tre-timers stell i starten, samt melkeveie hver gang for å sjekke at de tok opp nok næring). Hver amming krevde at jeg hadde hjelp av en barnepleier hvis ikke mannen var der, jeg fikk ikke til dobbeltamming alene selv om jeg prøvde meg litt. Jeg var rask å trykke på knappen når jeg plundret med noe, og bare benytt deg av dem som jobber der for det de er verdt. Det er "umulig" å fikse dobbeltamming alene i starten, særlig fordi ungene sikkert er små og lite sugesterke når de kommer (hvis de kommer nå). Selv om du er skeptisk til barselavdelingen på Haukeland nå så kan det være at du blir positivt overasket, jeg håper du får all den hjelpen du behøver i starten. Jeg lå på barsel en hel uke og var lykkelig for å få så mye tid med hjelp, jeg var ikke klar for å reise hjem før det. Lykke, lykke til nå i innspurten Endret 24. juni 2010 av Caramba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 24. juni 2010 #613 Del Skrevet 24. juni 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 24. juni 2010 Forfatter #614 Del Skrevet 24. juni 2010 Det går sikkert bra til slutt Prøv å slappe av og ta det med ro før barna kommer. Du trenger all den hvilen du kan få nå og barna kommer til å kreve mye i starten. Når du er på barsel så er det bare å "kreve" litt hjelp. Jeg fikk masse ekstraservice da jeg lå på Ullevål med tvillingene. Jeg fikk enerom på barsel (ikke hotell med tvillinger) og barnepleierne tok tvillingene hver natt fra siste amming klokken 24 til morgenmelken klokken 06.00. Jeg pumpet meg til 03.00-maten, eller så ga de mme. (Vi gikk på tre-timers stell i starten, samt melkeveie hver gang for å sjekke at de tok opp nok næring). Hver amming krevde at jeg hadde hjelp av en barnepleier hvis ikke mannen var der, jeg fikk ikke til dobbeltamming alene selv om jeg prøvde meg litt. Jeg var rask å trykke på knappen når jeg plundret med noe, og bare benytt deg av dem som jobber der for det de er verdt. Det er "umulig" å fikse dobbeltamming alene i starten, særlig fordi ungene sikkert er små og lite sugesterke når de kommer (hvis de kommer nå). Selv om du er skeptisk til barselavdelingen på Haukeland nå så kan det være at du blir positivt overasket, jeg håper du får all den hjelpen du behøver i starten. Jeg lå på barsel en hel uke og var lykkelig for å få så mye tid med hjelp, jeg var ikke klar for å reise hjem før det. Lykke, lykke til nå i innspurten Er ikke så veldig bekymret for oppholdet på barsel egentlig, det får jeg bare ta som det kommer. Barna er nok heller ikke så små, synes det at de nesten er 3 kg allerede er ganske så bra jeg igrunn. Men det har kanskje ikke så mye å si for sugeevnen, vet ikke jeg... Men ei vi kjenner ble kastet ut fra sykehuset bare 4 dager etter at hun hadde fått tvillinger med akutt keisersnitt, selv om hun ville være der lengre, det synes jeg ikke hørtes noe særlig ut altså. De tvillingene var mindre da de ble født enn det mine er i magen nå. Men tar det veldig rolig og hviler mye nå, ingen fare for det! Går ikke an å gå med disse vannbeina, nå får jeg nesten ikke på meg mannens slipperser heller. Føler meg så pen for tiden, mega elefantbein, trillrund monstermage og syltynne armer som stikker ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 24. juni 2010 Forfatter #615 Del Skrevet 24. juni 2010 Nå ringte de nettopp fra sykehuset og vi har fått time til samtale på tirsdag, så da får jeg bare krysse fingrene for at ikke det skjer noe før den tid. Vi har nå fått kopi av søknaden fødselslegen hadde sendt til sykehuset slik at vi kan vise den frem dersom fødselen likevel skulle starte før. Og nekter de meg keisersnitt etter å ha lest det brevet så er de jammen meg hjerterå. Det står at jeg har alvorlig angst for at både jeg og babyene skal dø og det var ikke måte på hvordan han hadde tatt i. Er i grunnen ganske ille at man faktisk må ha dødsangst for å få innvilget et keisersnitt når man er tvillinggravid med tvilling 1 i seteleie på dette sykehuset. På lørdag har vi ny UL time hos han, og da skal han forklare oss hvordan vi skal oppføre oss på samtalen på sykehuset for å innvilget keisersnittet på tirsdag. Det er visst ikke bare bare dette... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 24. juni 2010 #616 Del Skrevet 24. juni 2010 Jøss, det der høres jo skikkelig hjerterått ut... Fy søren.. Håper ikke fødselen starter før du er trygg på at du får keisersnitt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramba Skrevet 26. juni 2010 #617 Del Skrevet 26. juni 2010 Er det noe på gang???? Her ble det stille.... Venter i spenning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 26. juni 2010 #618 Del Skrevet 26. juni 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Invicta Skrevet 26. juni 2010 #619 Del Skrevet 26. juni 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 26. juni 2010 #620 Del Skrevet 26. juni 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå