Tinio Skrevet 4. juni 2010 Forfatter #521 Del Skrevet 4. juni 2010 Å, så godt at dere er tilbake i leiligeheten igjen . Det virka fryktelig slitsomt å bo på det hotellet. Når får du anledning til å gi de en lekse på sykehuset? Hva med å late som du har skikkelig fødselsangst? Vil de være like påståelige da? Man kan vel ikke tvinge noen til å føde naturlig, bare være veldig overtalende? Skjønner veldig godt at du er urolig for dette. Det hadde jeg og vært. Så du får bare fortsette å stå på. Ønsker deg lykke til med dette Ja det er deilig, å så ble det så fiiint her! Vet ikke helt, om de ligger i seteleie får jeg vel kanskje en time på sykehuset for å snakke om fødselen kanskje? De kan nok finne på å tvinge folk på Haukeland, om det ikke er noen fysiske grunner til keisersnitt hvertfall. Men tvillinger og seteleie er jo to medisinske grunner, på andre sykehus får kvinnen da som regel velge selv om hun vil ha keisersnitt eller føde vanlig. Så vidt jeg har forstått så anbefales det da ofte keisersnitt for førstegangsfødende. Så jeg tror jeg får viljen min bare jeg står på mitt, og så får jeg dra på med litt fødselsangst om det blir nødvendig. :gjeiper: Men det virker ikke som om de bryr seg om at folk har fødselsangst på Haukeland, vet at mange stikker til andre sykehus i nærheten og får keisersnitt der isteden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 4. juni 2010 #522 Del Skrevet 4. juni 2010 Har du muligheten til å ta det på et annet sykehus da? Eller blir det for langt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 4. juni 2010 Forfatter #523 Del Skrevet 4. juni 2010 (endret) Jeg har ikke lov å føde på de mindre sykehusene i nærheten dessverre siden tvillingfødsler er mye mer risikofullt enn vanlig. Må ha nok fødselsleger, barneleger osv til stede. Det blir for langt å reise til et annet sykehus med nok kompetanse. Endret 4. juni 2010 av Tinio Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Invicta Skrevet 4. juni 2010 #524 Del Skrevet 4. juni 2010 Jeg har ikke lov å føde på de mindre sykehusene i nærheten dessverre siden tvillingfødsler er mye mer risikofullt enn vanlig. Må ha nok fødselsleger, barneleger osv til stede. Det blir for langt å reise til et annet sykehus med nok kompetanse. Hva med Voss? Har de ikke spesialkompetanse der? Venninna mi fødte der, men hun hadde ikke noe komplisert svangerskap da, utenom at det var to der inne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 4. juni 2010 Forfatter #525 Del Skrevet 4. juni 2010 Hva med Voss? Har de ikke spesialkompetanse der? Venninna mi fødte der, men hun hadde ikke noe komplisert svangerskap da, utenom at det var to der inne Gjorde hun? Var helt sikker på at de ikke tok imot tvillinger på Voss jeg, det skal jeg jammen ta å sjekke opp i! Er de vanskelig på Haukeland, så kanskje jeg stikker til Voss da. Har hørt at de har fikset det sånn nå at hvis man får avslag på keisersnitt på Haukeland så får du ikke på Voss heller (skikkelig dårlig gjort), men er ikke sikker. Takk for tipset hvertfall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 4. juni 2010 Forfatter #526 Del Skrevet 4. juni 2010 Nei, det står på siden til fødeavdelingen på Voss at hverken tvillinggravide eller diabetikere kan føde der, begge deler gjelder jo meg. Det har sikkert blitt sånn nå i senere tid... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramba Skrevet 5. juni 2010 #527 Del Skrevet 5. juni 2010 (endret) Når har du neste kontroll? Jeg tviler egentlig på at noe sykehus vil tvinge deg til å føde normalt ved seteleie på Tv1. De sier at sete på Tv2 går fint, mens sete på Tv1 er mer komplisert. Jeg er sikker på at det ordner seg hvis de ikke snur seg snart. Dersom de ligger i hodeleie så skal det gå helt fint å føde normalt. Uansett så kommer du til å li utrolig godt overvåket under fødselen, samt konstant UL og overvåkning av barna. Dette går helt strålende, skal du se Endret 8. juni 2010 av Caramba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 5. juni 2010 Forfatter #528 Del Skrevet 5. juni 2010 Når har du neste kontroll? Jeg tviler egentlig på at noe sykehus vil tvinge deg til å føde normalt ved seteleie på Tv1. De sier at sete på Tv2 går fint, mens sete på Tv1 er mer komplisert. Jeg er sikker på at det ordner seg hvis de ikke snur seg snart. Dersom de ligger i hodeleie så skal det gå helt fint å føde normalt. Uansett så kommer du til å li utrolig godt overvåket under fødselen, samt konstant UL og overvåkning av barna. Dette går helt strålende, skal du se Jeg skal på UL kontroll nå på mandag heldigvis, så det er ikke så lenge til. Om tv 2 kommer i sete gjør meg ikke så mye, bare tv 1 kommer riktig vei. Noen sier at det er beste måten og har jeg hørt, for det er lettere å dra tv 2 ut etter beina, og tv 1 har uansett banet vei først. Er veldig spent på mandagen altså, det hadde vært helt fantastisk om tvilling 1 hadde lagt seg godt til rette med hodet ned. Gutten ligger jo med beina opp, det kjenner jeg. Det spørs bare om han status som tv 1 eller 2 nå, men det virker som om han ligger høyest opp dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 5. juni 2010 #529 Del Skrevet 5. juni 2010 Det ordner seg nok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 6. juni 2010 #530 Del Skrevet 6. juni 2010 Lykke til i morra på UL, det blir spennende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 7. juni 2010 Forfatter #531 Del Skrevet 7. juni 2010 Takk Småkjekset og Pusla! Skal på UL om to timer, så nå er jeg veldig spent på hva som skjer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 7. juni 2010 #532 Del Skrevet 7. juni 2010 spent å høre om tv1 er i hodeleie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 7. juni 2010 #533 Del Skrevet 7. juni 2010 Følger med ennå, har bare crappy nett og ikke så mye overskudd til å si noe. Godt å lese at de holder seg der inne ennå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 8. juni 2010 Forfatter #534 Del Skrevet 8. juni 2010 Morn! :hade: Litt oppdatering: Begge to lå fortsatt i samme stilling på UL i går dessverre. Legen mente at jenta fortsatt kan greie å snu seg i løpet av 3 uker, men jeg har nå mine tvil.. Jeg spurte hva som kom til å skje om hun ikke snudde seg, da pratet han i vei som om det var en selvfølge at jeg skulle føde vanlig. Men da jeg spurte om jeg ikke fikk være med å bestemme selv om det skulle bli keisersnitt, så var han likevel veldig forståelsesfull. Han sa det var helt trygt å føde tvillinger med nr 1 i sete på Haukeland, men han innrømte at han ikke ville anbefale det på så mange andre sykehus her i landet. Innrømte også at 50 % av setefødsler uansett ender i keisersnitt, det syns jeg var mye! Er vel kanskje både planlagte og haste keisersnitt til sammen? :klø: Han kunne uansett ikke bestemme noe nå, men ville gå med på å søke om keisersnitt om jenta ikke snur seg til neste UL om 3 uker. En annen mulighet var og at vi kunne komme opp til han på sykehuset når han var på vakt der, for da kan han faktisk ta hele avgjørelsen. Han jobber både på Haukeland og driver privat klinikk, og får ikke bestemme slikt fra den private jobben. Han målte livmorhalsen, den er fortsatt lang, hele 3,5 cm. Så faren for for tidlig fødsel er ikke stor, men jeg er likevel litt redd for at de skal komme før beslutningen om et eventuelt keisersnitt er tatt. 3 uker er jo lenge, men jeg skal høre litt med jordmor neste uke om hvordan det da vil bli. Begge barna vokser som bare det, de er fortsatt større enn gjennomsnittlige enlinger, stakkars magen min. Men det er kjempebra at de har det så fint og trives. MEN, jeg har da litt høyt blodtrykk, litt proteiner i urinen og en god del vann i kroppen, så det tyder på at det er begynnende svangerskapsforgiftning på vei. Hadde en mistanke om det pga de hovne beina mine. Håper ikke det utvikler seg, men han virket ikke særlig bekymret enda. Trenger ikke noen ny sjekk før neste uke hos jordmor, om det da ikke var normalt så skulle jeg komme tilbake igjen. I tillegg har jeg jernmangel, så nå må jeg begynne med jerntilskudd. Det begynner virkelig å bli slitsomt for kroppen å bære frem to stykker nå forstår jeg... Har det ikke så veldig godt for tiden, skal innrømme det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramba Skrevet 8. juni 2010 #535 Del Skrevet 8. juni 2010 Jeg skal på UL kontroll nå på mandag heldigvis, så det er ikke så lenge til. Om tv 2 kommer i sete gjør meg ikke så mye, bare tv 1 kommer riktig vei. Noen sier at det er beste måten og har jeg hørt, for det er lettere å dra tv 2 ut etter beina, og tv 1 har uansett banet vei først. Sånn kom mine tvillinger til verden. Nummer en født i hodeleie, nummer to snudd til sete og dratt ut etter bena..... Det gikk fort og greit. Jeg ville også forlangt keisersnitt nå når tv1 fortsatt ligger i sete. Synes du skal stå på ditt og håper du får det innvilget. Ingen vits å ta sjansen på hastesnitt og masse stress for deg og mannen. Sånn var de på Ullevål også, noen sa at det gikk helt fint å føde tv1 i sete, andre ville ikke anbefale det. Man blir litt stressa av all infoen man får. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 8. juni 2010 Forfatter #536 Del Skrevet 8. juni 2010 Sånn kom mine tvillinger til verden. Nummer en født i hodeleie, nummer to snudd til sete og dratt ut etter bena..... Det gikk fort og greit. Jeg ville også forlangt keisersnitt nå når tv1 fortsatt ligger i sete. Synes du skal stå på ditt og håper du får det innvilget. Ingen vits å ta sjansen på hastesnitt og masse stress for deg og mannen. Sånn var de på Ullevål også, noen sa at det gikk helt fint å føde tv1 i sete, andre ville ikke anbefale det. Man blir litt stressa av all infoen man får. Får det nok innvilget vil jeg tro, syns bare det er dumt at jeg må gå i usikkerhet i 3 uker til og være redd for at de fødselen skal starte før vi har fått bekreftet det. Men med den lange livmorhalsen min kan det jo nesten se ut som om fødselen neppe vil starte av seg selv noen gang. Ja det er mye forskjellig info man får. Så klart kan det gå helt supert å føde tvilling 1 i sete om man er heldig, men risikoen for komplikasjoner og drama føler jeg er altfor stor til å ta sjansen, da er det tryggere med planlagt keisersnitt. Det er hvertfall min vurdering etter å ha lest meg opp på både setefødsler, tvillingfødsler og keisersnitt. Tror det er lurt å skaffe seg en del kunnskap om temaet slik at man kan svare legene tilbake på en ordentlig og sakelig måte om de prøver å overtale meg, isteden for å bare grine og si at man har fødselsangst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 8. juni 2010 #537 Del Skrevet 8. juni 2010 Fælt at det skal være en kamp å få gjennomslag for det en ønsker seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 8. juni 2010 #538 Del Skrevet 8. juni 2010 Innrømte også at 50 % av setefødsler uansett ender i keisersnitt, det syns jeg var mye! Er vel kanskje både planlagte og haste keisersnitt til sammen? :klø: Det er nok 50% av de der man forsøker vanlig fødsel. Stemmer hvertfall ganske bra med det jeg har fått følelsen av etter noen år på nett... (Med setefødsel i baklomma.) Det er nemlig mange forutsetninger for at en setefødsel på vanlig måte skal være gjennomførbar. Bl.a. hvordan babyen legger bena sine. (Min lå på den enkleste måten, med bena rett opp. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 8. juni 2010 Forfatter #539 Del Skrevet 8. juni 2010 Fælt at det skal være en kamp å få gjennomslag for det en ønsker seg Nei det skal ikke være lett! Skjønner jo at sykehuset vil gjøre et forsøk på å få en kvinne til å ombestemme seg dersom hun vil ha keisersnitt når alt ligger til rette fysisk for vanlig fødsel (om hun har ekstremt angst så må de selvfølgelig ta hensyn til det), men det er jo ikke tilfellet her. Det er nok 50% av de der man forsøker vanlig fødsel. Stemmer hvertfall ganske bra med det jeg har fått følelsen av etter noen år på nett... (Med setefødsel i baklomma.) Det er nemlig mange forutsetninger for at en setefødsel på vanlig måte skal være gjennomførbar. Bl.a. hvordan babyen legger bena sine. (Min lå på den enkleste måten, med bena rett opp. ) Herlighet, det er ganske mye! Og siden det i tillegg er tvillinger så vil jeg tro at sjansen for at det ender i hastesnitt er større enn at det ikke gjør det. Nei, de har værsågod å gjennomføre planlagt keisersnitt her altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 9. juni 2010 #540 Del Skrevet 9. juni 2010 Nei, de har værsågod å gjennomføre planlagt keisersnitt her altså! Ja, dette må bare ordne seg altså Forstår godt at det begynner å ta på å bære på to, når de i tillegg er såpass store. Men det er jo flott at de trives er inne og vokser da, selvom det må være slitsomt for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå