Gå til innhold

Har TO mirakler i magen!

Tinio

Anbefalte innlegg

Gjest Smaragd
Nå skal jeg trene litt gravidyoga før kjære kommer hjem fra jobb. Jeg elsker den DVD'n, tror jeg kan takke den for at jeg har greid å holde ryggen og bekkenet noenlunde bra så langt. Jeg plages jo litt, men tror nok det kunne ha vært mye verre om jeg ikke hadde gjort disse øvelsene.

Vil du dele med oss hvilken DVD du har? :)

Jeg har også lyst å trene yoga når jeg blir gravid :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil du dele med oss hvilken DVD du har? :)

Jeg har også lyst å trene yoga når jeg blir gravid :rødme:

Vil også vite hvilken DVD :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja blir dobbelt opp med alt ja.. :gjeiper:

Åååå jeg elsker gravidyoga! Flink du er som trener alene, vet ikke om jeg hadde klart å motivert meg til det, uten instruktør.

VELDIG bra trening!

:kose:

Hehe jeg synes det er best å være alene når jeg trener yoga jeg, slik at jeg ikke blir distrahert. Kaster samboer, kattene og klokka (orker ikke høre på tikkingen) ut fra stua når jeg skal trene. Her er man konsentrert og holder fokus! :gjeiper:

Så kjedelig med forskjølelse, håper du blir bedre snart!

Flink dere har vært med innkjøpene, sikkert greit å være ute i god tid :jepp: Jeg er heller ikke bortskjemt med for mye støtte fra min familie og flyttet selv hjemmefra tidlig, men som du sier så lærer man at penger vokser ikke på trær og det er jo bra erfaring også :) Kan tenke meg at det er dyrt å handle inn dobbelt av alt, men får du litt ekstra støtte pga du er student og i tilegg får tvillinger? Det håper jeg virkelig :klemmer:

Ja du har helt rett i at det er en bra erfaring, selv om det har vært tøft! :) Jeg tror ikke jeg får så mye mer støtte selv om det er tvillinger, foreldrestipendet øker litt for hvert barn man har men tror ikke det er mye å skryte av. Og så har jeg jobbet så mye utenom studiene at jeg har rett på foreldrepenger og ikke den engangsstønaden. Men med tvillinger skal man få to engangsstønader tror jeg kanskje..? Og to engangsstønader er mer enn hva jeg ville fått i foreldrepenger iløpet av et år, så vi får høre med NAV hva de sier, kanskje jeg kan velge om jeg vil ha foreldrepenger eller engangstønadene? :klør: Ikke lett det der altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smaragd og Rosa: Jeg bestilte dvd'n på yogating.no :) Det er den dvd'n hvor hun dama sitter nesten i spagat på bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrt å shoppe inn til tvillinger, det er sikkert. Jeg kjøpte en del ting brukt på Dobbel Glede, handlegata. Kjempekjekt!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: for 20 uker!

:klemmer:

:hoppe:

Jeg har også betalt for alt jeg har trengt selv siden jeg var 15 og begynte å jobbe, og jeg blir helt forvirra når foreldrene til samboer driver og gir oss ting hele tiden! :fnise:

Men det er en god støtte når det trengs.

Tenk at dere kommer til å få to små! Jeg synes tvillinger er så utrolig fascinerende, men det er nok mye arbeid også.

Så bra at yogaen fungerer for deg! Jeg trener også yoga, (selv om det er vanlig ikke-gravidyoga;)), og hver gang jeg har en muskel-eller leddvondt så er det bare å trene den bort. Fantastisk treningsmetode!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrt å shoppe inn til tvillinger, det er sikkert. Jeg kjøpte en del ting brukt på Dobbel Glede, handlegata. Kjempekjekt!!!!

Aha.. Den derre handlegata har jeg ikke sett, har bare hengt inne på Tvillinggravid jeg. Takk for tipset. ;)

:hoppe: for 20 uker!

:klemmer:

:hoppe:

Jeg har også betalt for alt jeg har trengt selv siden jeg var 15 og begynte å jobbe, og jeg blir helt forvirra når foreldrene til samboer driver og gir oss ting hele tiden! :fnise:

Men det er en god støtte når det trengs.

Tenk at dere kommer til å få to små! Jeg synes tvillinger er så utrolig fascinerende, men det er nok mye arbeid også.

Så bra at yogaen fungerer for deg! Jeg trener også yoga, (selv om det er vanlig ikke-gravidyoga;)), og hver gang jeg har en muskel-eller leddvondt så er det bare å trene den bort. Fantastisk treningsmetode!

Hehe får :hoppe: litt jeg og da! :)

Ja sånn er jeg og, blir nesten sjokkert over at noen har foreldre som hjelper til økonomisk. :gjeiper: Det er vel og bra at barna skal lære seg å være forsiktig med penger, men jeg kommer aldri til å være like hard mot mine barn. Det var jo ikke noe gøy å aldri ha råd til å være med på ting som kino eller bowling, og bare leve på kneip og nudler. :riste:

Hehe nå er jeg så vant med tanken på at det er to små, og synes det hadde vært rart om det bare hadde vært en. Og vi skal nok greie det, selv om det er travelt! :)

Ja yoga er kjempebra, det skulle jeg ha begynt med for lenge siden! Kommer nok til å fortsette med det etter graviditeten og. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er gøy med å ha barn om man ikke kan skjemme dem litt bort i blant?

Det argumentet prøvde jeg meg på ovenfor mine foreldre i blant - det fungerte delvis - de synes det var litt søtt første gangen, men deretter gikk det heller dårlig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja det har du helt rett i Zia! Kanskje jeg skal prøve det argumentet med mine foreldre og! :lur::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det skole igjen, og jeg kjenner at dette ikke går lengre. Jeg var så sliten at jeg var nesten helt på gråten, og så fikk jeg en del kynnere da jeg gikk til og fra skolen. Hadde det vært bare meg selv å tenke på så kunne jeg ha pressa meg på skolen uansett hvor mye bekkenløsning, kynnere, hodepine og trøtthet jeg hadde hatt, men nå er det jo to i magen å tenke på, med mye større risiko for å bli født for tidlig enn normalt. Regelen om sykemelding for tvillinggravide fra rundt uke 20 finnes nok ikke uten grunn.

Planen nå er å fullføre det emnet vi holder på med nå, og det gjør jeg ved å lese og jobbe hjemme istedet for å gå på skolen. Eksamensmappen for dette emnet skal inn i begynnelsen av mai, og etter den er levert går jeg ut i permisjon og tar igjen det siste emnet neste vår istedet. :)

Var på ultralyd i dag, og da fikk jeg attester på at jeg går med tvillinger slik at jeg kan få søke om tidligere permisjon fra skolen enn normalt uten å miste stipendet. Egentlig får man ikke permisjon før 3 uker før termin.

Så da må jeg bare greie å studere strukturert på egen hånd, og det er ikke alltid så enkelt! :sjenert:

Ellers så var alt i skjønneste orden på UL i dag. :) De hadde byttet plass faktisk, og jammen så viste gutten finger i dag og, tro det eller ei. :ler: Men vi fikk ikke noe bilde av det i dag for han var så kjapp. De er veldig livlige begge to og vokser helt perfekt.

Jeg gleder meg sånn til jeg får hilse på dem i sommer! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper virkelig du får permisjon fra skolen for å være tvillinggravid er en stor jobb i seg selv. Du er jo bare i uke 20, snart begynner den virkelig tunge delen av svangerskapet også.

Jeg ble 100% sykemeldt i uke 24 og fra da av ble svangerskapet noe helt annet. Plutselig følte jeg meg som folk igjen og kunne fungere i hverdagen uten å være døds-sliten. Prøvde også å følge anbefalingene fra legen om å få en times søvn mindt på dagen hver dag. Det var deilig (jeg måtte jo ofte tidlig opp for å få sønnen i klær og hjelpe med å få ham avgårde i barnehagen, selv om mannen tok mye av jobben etterhvert, så ville han jo også se mammaen sin om morgenen)

Krysser fingre for at du snart kan gå ut i permisjon, du trenger hvile nå. Det er ikke uten grunn at man skal ta det med ro, det er et risikosvangerskap og faren for å føde for tidlig er reell.

Du må virkelig sjekke ut handlegata, ja. Jeg kjøpte nesten ubrukt ammepute, bagene til vogna og lekegrind der for en meget billig penge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du har nok rett Caramba. Jeg hadde nok kunne fått permisjon fra skolen allerede nå om jeg ville, men da hadde jeg måttet begynne på skolen igjen februar/mars neste år, og i tillegg gjort om igjen mye av det arbeidet jeg har gjort til nå, og det er ikke så lett å få til med to små som ikke kan begynne i barnehage enda. Får jeg bare levert denne eksamensmappa i begynnelsen av mai, så blir alt mye lettere.

Jeg får ligge på sofaen og lese og skrive hjemme. ;) Orker ikke stresse med å få supre karakterer heller nå, viktigste er at jeg består.

Føler at mange ikke forstår at det er forskjell på tvillingsvangerskap og vanlige svangerskap. Det er jo ikke bare det at man får litt større mage, men som du sier så er det et risikosvangerskap. Når jeg sier til folk at tvillinggravide vanligvis sykemeldes halveis i svangerskapet så skjønner de ikke hvorfor. De mener jeg ikke er noe stor enda, og det kan da ikke være så tungt! Og siden jeg er slank så kommer det nok heller ikke til å bli så veldig tungt senere heller var det ei som sa. Jeg veide mer for 2 år siden enn jeg gjør nå, og vil si at det å bære på litt flesk ikke kan sammenlignes med å være gravid. Er så lei av å måtte forsvare meg og forklare at det er mest for babyenes skyld man må være såpass forsiktig, ikke bare fordi jeg er sliten.

Til og med moren min maser om hvor viktig det er å fullføre året, og helst vil hun at jeg skal ta den siste eksamenen i slutten av juni, da er det jo fortsatt en måned til termin. Hun jobbet da helt til en uke før termin hun, så såpass må jeg da klare. Er jo ikke akkurat så veldig usannsynlig at jeg kan ha født allerede før den eksamenen da men...

Litt hormonell i dag kanskje! :kjefte: :gjeiper:

Ja jeg har kikket litt i handlegata, de har en del der ser jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kipt at du føler at du må forsvare deg, jeg følte det litt sånn selv.

Historie: en kamerat av meg er selv tvilling, og da jeg fortalte at jeg ble sykmeldt tidlig så sa han i en fleipete tone at moren hans hadde jobbet helt frem til fødselen og ikke tatt det noe med ro selv om hun hadde tvillinger. Han la ut om hvor tandre gravide var nå for tiden (litt stor i kjeften, han her). Så snakket han med moren noen dager senere og fortalte at nå for tiden ble tvilling-gravide så tidlig sykmeldt og forventet vel en sjokkert mor..... Dama smalt i at da legen hennes fant ut at hun skulle ha tvillinger så fikk hun ikke lov å løfte en finger resten av svangerskapet og måtte omtrent ligge rett ut.... Han ringte meg og var litt flau og beskjemmet over hvor "tøff" i trynet han hadde vært, og sa at mor hans ville hilse å si at jeg MÅTTE ta det med ro nå :ler:

Endret av Caramba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kipt at du føler at du må forsvare deg, jeg følte det litt sånn selv.

Historie: en kamerat av meg er selv tvilling, og da jeg fortalte at jeg ble sykmeldt tidlig så sa han i en fleipete tone at moren hans hadde jobbet helt frem til fødselen og ikke tatt det noe med ro selv om hun hadde tvillinger. Han la ut om hvor tandre gravide var nå for tiden (litt stor i kjeften, han her). Så snakket han med moren noen dager senere og fortalte at nå for tiden ble tvilling-gravide så tidlig sykmeldt og forventet vel en sjokkert mor..... Dama smalt i at da legen hennes fant ut at hun skulle ha tvillinger så fikk hun ikke lov å løfte en finger resten av svangerskapet og måtte omtrent ligge rett ut.... Han ringte meg og var litt flau og beskjemmet over hvor "tøff" i trynet han hadde vært, og sa at mor hans ville hilse å si at jeg MÅTTE ta det med ro nå :ler:

:ler: Jah der fikk han! Bra moren hans satte han på plass! :fy_fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et vær! :regn: Men jeg er glad så lenge snøen forsvinner, for nå har den ligget her siden før jul. Nå synes jeg all snøen kan regne vekk, og så kan det bli sol og skikkelig vår! :sol: For jeg sprenger snart glidelåsen på regnjakka mi.. :sjenert:

I dag har jeg ikke gjort så veldig mye, bare vært på butikken en tur, slappet av og trent litt yoga. Sovnet på gulvet under avspenningsøvelsen og våknet ikke før filmen var ferdig. :sleeping::fnise: Skamme meg for en ustrukturert student jeg er.. :sjenert: Men senere skal vi inn til byen og få tak i noen pensumbøker, så nå blir det skjerpings!

Nå skal jeg lage kyllinggryte til kjære kommer hjem! Mmnam... :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det :sol: :gjeiper:

Ikke bry deg med hva andre sier, det er mange som ikke forstår hvordan det er å gå gravid (ikke alle er like) og de vet heller ikke at tvillingsvangerskap er mer risikofullt. Lytt til deg selv og kroppen din du så går nok det her bra :jepp: Sporty av deg å prøve å ta en eksamen før termin, og skulle det ikke gå så husk at det kommer ny sjangse senere så alt ordner seg :klemmer:

Alt for barna :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det skole igjen, og jeg kjenner at dette ikke går lengre. Jeg var så sliten at jeg var nesten helt på gråten, og så fikk jeg en del kynnere da jeg gikk til og fra skolen. Hadde det vært bare meg selv å tenke på så kunne jeg ha pressa meg på skolen uansett hvor mye bekkenløsning, kynnere, hodepine og trøtthet jeg hadde hatt, men nå er det jo to i magen å tenke på, med mye større risiko for å bli født for tidlig enn normalt. Regelen om sykemelding for tvillinggravide fra rundt uke 20 finnes nok ikke uten grunn.

Planen nå er å fullføre det emnet vi holder på med nå, og det gjør jeg ved å lese og jobbe hjemme istedet for å gå på skolen. Eksamensmappen for dette emnet skal inn i begynnelsen av mai, og etter den er levert går jeg ut i permisjon og tar igjen det siste emnet neste vår istedet. :)

Var på ultralyd i dag, og da fikk jeg attester på at jeg går med tvillinger slik at jeg kan få søke om tidligere permisjon fra skolen enn normalt uten å miste stipendet. Egentlig får man ikke permisjon før 3 uker før termin.

Så da må jeg bare greie å studere strukturert på egen hånd, og det er ikke alltid så enkelt! :sjenert:

Ellers så var alt i skjønneste orden på UL i dag. :) De hadde byttet plass faktisk, og jammen så viste gutten finger i dag og, tro det eller ei. :ler: Men vi fikk ikke noe bilde av det i dag for han var så kjapp. De er veldig livlige begge to og vokser helt perfekt.

Jeg gleder meg sånn til jeg får hilse på dem i sommer! :rødme:

Du får sykemelding fra studiet på lik linje som om du hadde vært i jobb, det gjør at lånet blir omregnet til stipend for den tiden du går sykmeldt ;) Også går du over på svangerskapspermisjon 3 uker før termin. Det var i allefall slik jeg fikk det gjort! Er et skjema på lånekassens sider for sykemelding som legen skal signere og stemple ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det :sol: :gjeiper:

Ikke bry deg med hva andre sier, det er mange som ikke forstår hvordan det er å gå gravid (ikke alle er like) og de vet heller ikke at tvillingsvangerskap er mer risikofullt. Lytt til deg selv og kroppen din du så går nok det her bra :jepp: Sporty av deg å prøve å ta en eksamen før termin, og skulle det ikke gå så husk at det kommer ny sjangse senere så alt ordner seg :klemmer:

Alt for barna :rødme:

I dag er det faktisk litt sol her og! :kul:

Ja du har nok rett, og jeg visste ikke så veldig mye om tvillingsvangerskap selv heller for noen måneder siden akkurat. :gjeiper:

Du får sykemelding fra studiet på lik linje som om du hadde vært i jobb, det gjør at lånet blir omregnet til stipend for den tiden du går sykmeldt ;) Også går du over på svangerskapspermisjon 3 uker før termin. Det var i allefall slik jeg fikk det gjort! Er et skjema på lånekassens sider for sykemelding som legen skal signere og stemple ;)

Jo men jeg har ikke tenkt å gå ut i sykemelding fra studiet før i mai (får ikke ta eksamen når man er sykemeldt), så da er det vel ikke så mye vits å søke om sykestipend? :klø: Må man ikke ha vært sykemeldt i minst 2 uker sammenhengende for å ha rett på sykestipend? Vi får jo ikke mer stipend etter 15. mai selv om vi har skole langt uti juni..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag reiste samboer vekk i forbindelse med jobben og skal være vekke helt til natt til onsdag. Liker ikke å være alene hjemme altså! :sukk: Hvertfall ikke nå når jeg ikke går på skolen, blir jo gal av å ikke ha noen å snakke med. Ikke er jeg i form til å være så sosial heller, blir utslitt bare av å gå på butikken.

Akkurat nå mistrives jeg veldig i denne byen og lengter bare hjem til venner og familie, jeg har ikke sett noen av dem siden i fjor sommer. Skulle veldig gjerne hatt mammaen min her i det minste.

:(

:trist: Snufs! *trøstespiser lovehearts* (De er fantastisk mot halsbrann)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...