bizzy Skrevet 1. februar 2010 #221 Del Skrevet 1. februar 2010 Har du også tvillinger altså? Når kom de da, siden du måtte prøve å "riste" dem ut? Jeg er nervøs for at de skal komme så altfor tidlig jeg... Det har jeg, har gutt og jente tvillinger på 19måneder :hjerte: De ble født 11 dager før termin Var passe tung og lei på slutten så da gikk jeg det jeg maktet!! I håp om at tyngden og bevegelsen skulle sette igang fødsel. Gikk nesten!! Hadde 2cm åpning da jeg ble igangsatt med drypp fordi gutten hadde sluttet å vokse. Og fødselen var unnagjort på under 3 timer Jeg var forresten innlagt et døgn pga kraftige og regelmessige kynnere i uke 24, men det roet seg Tok det derfor veldig rolig til jeg passerte uke 35. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 8. februar 2010 Forfatter #222 Del Skrevet 8. februar 2010 Så koselig med UL da Godt det er bra liv der inne og at alt er ok med de små Ønsker deg en veldig god helg, håper du slipper å eksamenslese hele helga Takk Det ble nok lesing hele den helgen, men nå i helgen har jeg bare slappet av. :)Er ikke noe flink å skrive for tiden jeg. Men jeg får ønske deg en riktig god uke istedet. Det har jeg, har gutt og jente tvillinger på 19måneder :hjerte: De ble født 11 dager før termin Var passe tung og lei på slutten så da gikk jeg det jeg maktet!! I håp om at tyngden og bevegelsen skulle sette igang fødsel. Gikk nesten!! Hadde 2cm åpning da jeg ble igangsatt med drypp fordi gutten hadde sluttet å vokse. Og fødselen var unnagjort på under 3 timer Jeg var forresten innlagt et døgn pga kraftige og regelmessige kynnere i uke 24, men det roet seg Tok det derfor veldig rolig til jeg passerte uke 35. Det var veldig bra gjort at de holdt seg inne så lenge da, men kan skjønne at det var kjempetungt! Jeg får ta meg en dag på shopping jeg og, om mine også blir værende i magen såpass lenge. Uff, jeg hadde blitt skremt om jeg hadde opplevd sånne skumle kynnere så tidlig, men godt at det gikk over. Må innrømme jeg er redd for å føde altfor tidlig, men jeg er jo så ofte på kontroll så det går vel bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 8. februar 2010 #223 Del Skrevet 8. februar 2010 (endret) Grattis med jente Blir spennende å se om det blir eller :babyjente: Endret 8. februar 2010 av Becky1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 8. februar 2010 #224 Del Skrevet 8. februar 2010 Kanskje det blir to jenter? At dere egentlig har sett begge to? Om dere ikke ser dem samtidig så er det jo kanskje ikke så lett å vite hvem som er hvem? Uansett utrolig spennende! Håper de er mer samarbeidsvillige begge to neste gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 9. februar 2010 Forfatter #225 Del Skrevet 9. februar 2010 Grattis med jente Blir spennende å se om det blir eller :babyjente: Takk Ser ut som om det kanskje er Vi var på UL i går kveld, og da sa legen at den andre så ut som gutt. Det hadde vært kjempekjekt med en av hver da! Kanskje det blir to jenter? At dere egentlig har sett begge to? Om dere ikke ser dem samtidig så er det jo kanskje ikke så lett å vite hvem som er hvem? Uansett utrolig spennende! Håper de er mer samarbeidsvillige begge to neste gang Hehe vi ser jo begge samtidig da! Men så "zoomer" de liksom inn på en om gangen! Begge var samarbeidsvillig i går, så får vi se hvordan det går på den ordinære UL om to uker. Sier de det samme da så skal jeg begynne å tro litt mer på det, men jeg vet om flere som har blitt lurt av UL når det gjelder kjønn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 9. februar 2010 Forfatter #226 Del Skrevet 9. februar 2010 Som sagt så var jeg på UL i går, og det så veldig fint ut. Tvillingene er fortsatt ca like store, så de vokser likt. Den antatte gutten er en dag eldre enn den antatte jenta i størrelse, men det er jo nesten ingenting. Magen har vokst fort i det siste, nå ser alle det, men folk sier de synes den er veldig liten med tanke på at det er tvillinger. Jeg synes egentlig det bare ser ut som om jeg har fått pondus når jeg har klær på. Uten klær så ser man at det er skikkelig gravidmage, hard og rund. Liker det jeg, ser på en måte nesten slankere ut fordi magen er helt stram. Jeg har måttet kjøpe noen mammatightser og mammastrømpebukser nå, og de er kjempedeilige. Vil gå med sånne mammaklær for alltid jeg! Og så måtte jeg kjøpe ei mammabukse som jeg kan ha på ekstra kalde dager. Ikke den fineste buksa jeg har sett akkurat, men den får duge. Ellers så har jeg vært plaget med vondt i korsryggen, og har vært sengeliggende et par dager. Men nå går det mye bedre heldigvis. Appetitten er tilbake, og nå går det kun i sunn mat fremmover! Må jo rette opp for all den dårlige næringen jeg har tilført de stakkars små i første trimester. :gjeiper: Nå er det kun lov med snop og chips i helgene! I morgen skal jeg til jordmor for første gang, det blir spennende! Håper hun er snill og grei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 9. februar 2010 #227 Del Skrevet 9. februar 2010 Så artig at det begynner å vise mer på deg Og litt for nye klær Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 9. februar 2010 Forfatter #228 Del Skrevet 9. februar 2010 Så artig at det begynner å vise mer på deg Og litt for nye klær Ja det er kjempekoselig med magen! Alltid gøy med nye klær, uansett hva det er! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 9. februar 2010 #229 Del Skrevet 9. februar 2010 Så spennende å lese om hvordan det går med deg om dagen. Du er sikkert kjempefin med gravidmagen din At den antatte gutten er en dag eldre/større (?) enn jenta, betyr det at den ble unnfagnet, festet seg eller annet tidligere? Eller har den vokst fortere og har kommet dag lengre? Eller er den kanskje bare større av natur? :klø: Hehe, regner med at du har fasitsvaret på dette Synd med korsryggen din. Fint du er på beina igjen nå Er det forresten motiverende å holde seg sunn nå som du har to små i magen? Før jeg giftet meg var motivasjonen på topp, så har et håp om at det skal bli like "enkelt" når jeg blir gravid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 10. februar 2010 Forfatter #230 Del Skrevet 10. februar 2010 Så spennende å lese om hvordan det går med deg om dagen. Du er sikkert kjempefin med gravidmagen din At den antatte gutten er en dag eldre/større (?) enn jenta, betyr det at den ble unnfagnet, festet seg eller annet tidligere? Eller har den vokst fortere og har kommet dag lengre? Eller er den kanskje bare større av natur? :klø: Hehe, regner med at du har fasitsvaret på dette Synd med korsryggen din. Fint du er på beina igjen nå Er det forresten motiverende å holde seg sunn nå som du har to små i magen? Før jeg giftet meg var motivasjonen på topp, så har et håp om at det skal bli like "enkelt" når jeg blir gravid. Hehe jeg vet ikke helt hvorfor han er bittelitt større, men det høres jo logisk ut at han kan ha festet seg først. Tror det er sånn at frem til uke 20 så skal alle bebiser vokse likt, deretter er det individuelt. Men bittelitt forskjell kan det vel være kanskje... Ja det er veldig motiverende å være sunn nå, både pga de små og meg selv, for jeg har ingen planer om å la kroppen forfalle helt selv om jeg er gravid! Ser veldig godt at kroppen samler mye vann når jeg lever usunt, den liker det ikke. Både jeg og mannen har vært veldig opptatt av trening og kosthold før jeg ble gravid, men det skeiet veldig ut for oss begge da jeg ble gravid og ikke greide å spise annet en chips og snop. Han blir så lett påvirket stakkar. Men nå er det orden på rutinene igjen! Det er lettere når begge to går inn for det. Smoothie er forresten genialt å lage seg hvis man er godtesyk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Asteria Skrevet 10. februar 2010 #231 Del Skrevet 10. februar 2010 Hei, bare titter innom dagboken din Gratulerer:) Må si jeg misunner deg tvillingmagen Håper alt står bra til og at svangerskapet går bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 10. februar 2010 Forfatter #232 Del Skrevet 10. februar 2010 I dag har jeg vært hos jordmor. Det var veldig greit å gå til noen som kunne ta seg god tid, og hun var ei morsom dame. Hun fikset og rettet på helsekortet mitt, og var oppgitt av disse vimsete legene som ikke gjorde ting riktig. Jeg fikk beskjed om å ringe legen for å få tatt prøve av glukosebelastningen, fordi vi med PCOS lettere kan få svangerskapsdiabetes. Da må jeg visst faste, ta prøve, drikke sukkervann, sitte og vente noen timer tror jeg og så ta ny prøve igjen. Dette er det ingen av legene som har tenkt på nei.. Tror sånne oppegående jordmødre er gode å ha. Ellers så syntes hun jeg hadde liten mage til at det er tvillinger, men livmoren var laaangt ovenfor navlen så det var ikke noen tvil om at det var to der inne nei! Hun fant hjertelyder tre plasser, men det var bare gjenlyd sa hun. Tenk om det faktisk hadde vært TRE der inne da! :dåne: Nei, det holder med to om gangen tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 10. februar 2010 Forfatter #233 Del Skrevet 10. februar 2010 Hei, bare titter innom dagboken din Gratulerer:) Må si jeg misunner deg tvillingmagen Håper alt står bra til og at svangerskapet går bra Hei! Så koselig, takk for det. Er stas med tvillingmage, jeg er veldig takknemlig for det. Noen ganger så takknemlig at jeg begynner å gråte litt. Disse hormonene altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babord Skrevet 10. februar 2010 #234 Del Skrevet 10. februar 2010 Så bra med flink jordmor! Herregud, trillinger...hvorfor ikke 4 da, når du først holder på? vet du at det er toeggede tvillinger du har? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramba Skrevet 10. februar 2010 #235 Del Skrevet 10. februar 2010 (endret) Så spennende med gutt og jente... Da er de hvertfal to-eggede, det er sikkert! Blir artig å høre hva de sier på ordinær UL, men nå er de kanskje så store at de kan se tydelig. Ul-ene er morsomst nå i starten. Etterhvert blir barna så store at man bare ser deler av dem på skjermen. I starten ser man jo hele babyen. Hadde med mamma på en av de mange UL-ene mine helt på slutten. Hun hadde aldri vært på en ultralyd før og var kjempespent. Hun ble litt skuffet, stakkars, for det var umulig å skjønne hva hun satt og så på... He he Når skal de begynne å måle livmorhalsen din? Endret 10. februar 2010 av Caramba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 11. februar 2010 Forfatter #236 Del Skrevet 11. februar 2010 Så bra med flink jordmor! Herregud, trillinger...hvorfor ikke 4 da, når du først holder på? vet du at det er toeggede tvillinger du har? Firlinger! Magen min hadde sprukket!! Ja de sier det er toegget, og om det er jente og gutt så er det hvertfall helt sikkert at de er toegget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 11. februar 2010 #237 Del Skrevet 11. februar 2010 Tenk om det blir en bonus-baby når de bestemmer seg for å komme da To er liksom håndterbart synes jeg - man har jo iallfall to armer så det er fysisk mulig å holde begge på en gang. Men tre - DA begynner det å bli i overkant utfordrende synes jeg. Bare tenk deg logistikkproblemene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Invicta Skrevet 11. februar 2010 #238 Del Skrevet 11. februar 2010 Hei! Alt bra? Så koselig med en av hver da! En liten tøffing og en søt lita pie i kjole For øvrig enig med Zia - tre ville blitt vel mange Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 11. februar 2010 Forfatter #239 Del Skrevet 11. februar 2010 Så spennende med gutt og jente... Da er de hvertfal to-eggede, det er sikkert! Blir artig å høre hva de sier på ordinær UL, men nå er de kanskje så store at de kan se tydelig. Ul-ene er morsomst nå i starten. Etterhvert blir barna så store at man bare ser deler av dem på skjermen. I starten ser man jo hele babyen. Hadde med mamma på en av de mange UL-ene mine helt på slutten. Hun hadde aldri vært på en ultralyd før og var kjempespent. Hun ble litt skuffet, stakkars, for det var umulig å skjønne hva hun satt og så på... He he Når skal de begynne å måle livmorhalsen din? Det blir spennende på ordinær UL ja! Veldig kjekt om de sier det samme da, men det aller viktigste er at begge er friske og har det bra. Jeg synes også det er morsomst når vi ser hele babyen, men de skal alltid zoome inn på en og en kroppsdel så jeg skjønner nesten ikke hva det er de ser på. Så det er ikke så mye jeg får sett av hele babyene nå heller. Jeg vet ikke når de begynner å måle livmorhalsen jeg, når begynte de å måle din? Gjør de det med innvendig UL eller? Tenk om det blir en bonus-baby når de bestemmer seg for å komme da To er liksom håndterbart synes jeg - man har jo iallfall to armer så det er fysisk mulig å holde begge på en gang. Men tre - DA begynner det å bli i overkant utfordrende synes jeg. Bare tenk deg logistikkproblemene Ja to går liksom bra, det ser jo ut som om vi er skapt for å kunne greie å håndtere to. To armer, to pupper, osv Men TRE.. Nei da måtte vi ha ansatt hushjelp og nanny! Hei! Alt bra? Så koselig med en av hver da! En liten tøffing og en søt lita pie i kjole For øvrig enig med Zia - tre ville blitt vel mange Joda det går fint, men jammen er det slitsomt å være gravid. Det er en del plager og vondter, men jeg skal ikke klage for jeg er veldig heldig som skal bli mamma til to små. Ja det er veldig koselig med en av hver, full pakke liksom! :rødme: Gleder meg til de kommer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 13. februar 2010 Forfatter #240 Del Skrevet 13. februar 2010 Vanvittig deilig med helg! Jeg har så utrolig dårlig kondis for tiden, var nede og slapp ut ene pusen i dag tidlig og holdt på å krepere på vei opp trappa igjen. At jeg løp opp på fjellet hver morgen i sommer skulle man aldri ha trodd! Men jeg SKAL komme tilbake til formen etter at jeg har født, da tar jeg barnevogna fatt og løper i alle bakkene her. Hankatten vår er så søt for tiden, han skal hele tiden ligge med hodet på magen min og kose. :rødme: Kan ligge slik i timesvis, rart egentlig for vanligvis vil han sjeldent kose noe særlig. Skal tro om han vet at det bor to søte små der inne? :happy: I dag har jeg vært på shopping og kjøpt meg nye lange gensere og singletter med god passform. Og så kjøpte jeg to boleroer, for de kan jeg jo bruke uansett hvor diger magen blir etterhvert. Sliter med å finne ting i skapet å ha på meg for tiden, for ting sitter ikke fint over magen lenger. Magen har vokst ekstremt fort vil jeg si, jeg skvetter hver gang jeg ser meg i speilet. :gjeiper: Det er ikke det at den er så utrolig stor, men man ser veldig godt at jeg er gravid. Skikkelig sprettmage rett ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå