Gå til innhold

Har TO mirakler i magen!

Tinio

Anbefalte innlegg

Hadde du noe særlig tunikaer og slikt fra før? Om så, passer dette dårlig nå? Har ei venninne som ble så stor at dette fort ikke passa, men måtte rett over gravidklær.

Gøy å handle klær som skal passe den nye magen forresten? Ser for meg at det er ganske gøy egentlig :jepp:

Så koselig med pusen din. Du skal ikke se bort ifra at den skjønner hva som skjer inni magen din

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også katt som har blitt veldig kosete mot meg siste tiden. Kan godt hende de forstår mye mer enn hva vi trur de hærlige dyra :rødme:

Koselig med gravidmage! Min stikker også ganske så spist ut, synes den vokser noe veldig om dagen og navlen er snart på vei utover :gjeiper: Og der er det bare en gitt!

Når skal du på ordinær UL da?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du noe særlig tunikaer og slikt fra før? Om så, passer dette dårlig nå? Har ei venninne som ble så stor at dette fort ikke passa, men måtte rett over gravidklær.

Gøy å handle klær som skal passe den nye magen forresten? Ser for meg at det er ganske gøy egentlig :jepp:

Så koselig med pusen din. Du skal ikke se bort ifra at den skjønner hva som skjer inni magen din

Joda tunikaene passer godt enda heldigvis, og når jeg går med dem så vises ikke magen så kjempegodt heller. Håper jeg kan bruke de en god stund til! :)

Det er alltid gøy med shopping! :nigo: De klærne jeg kjøpte i helgen er egentlig ikke mammaklær, men de har såpass mye stretch i seg at magen fint kan vokse en god del til i de, til og med i størrelse S. ;) Finner egentlig ikke så mye mammaklær i butikkene som jeg liker så veldig godt altså... Er en del på nettet da, får se om jeg bestiller noe etterhvert kanskje. :)

Jeg har også katt som har blitt veldig kosete mot meg siste tiden. Kan godt hende de forstår mye mer enn hva vi trur de hærlige dyra :rødme:

Koselig med gravidmage! Min stikker også ganske så spist ut, synes den vokser noe veldig om dagen og navlen er snart på vei utover :gjeiper: Og der er det bare en gitt!

Når skal du på ordinær UL da?

:klemmer:

Ja noen ganger virker det som om de forstår utrolig mye! :rødme: I går satt/halveis lå jeg i sofaen, og da kom pusen og la labben oppå magen min. Mannen sa til han at han ikke måtte tråkke rundt oppå der, for da blir babyene klemt. Så da klatret han forsiktig opp der ribbeina er istedet, og la seg til rette på puppene mine og med rompa oppå skulderen min. :fnise: Ikke særlig behagelig for noen av oss, men magen fikk hvertfall være i fred. ;)

Hehe kanskje nurket ditt ligger skikkelig på tvers utover? :) Navlen min er også på vei utover, før var den ganske dyp men nå ser den helt annerledes ut.

Jeg skal på UL 25. februar. :) Du har vel vært du? Må ta meg en tur i boka di og oppdatere meg litt! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en søt pus!

Så fint at du fant deg klær. Asos.com har mye fine mammaklær!

Syns ikke at du trenger å prøve å skjule magen med tunikaene, det er så fint å være gravid :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Smaragd
Der var det farlig mye fint :sjenert: Frista til å bestille allerede..

Så godt å høre det er flere som tenker sånn..... :sjenert:

Hat tatt meg selv i å stå å presse min absolutt-ikke-gravide-mage utover foran speilet, og prøvt å forestille meg hvordan jeg vil se ut som gravid...... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja han er en veldig snill katt, blir nok en god storebror :fnise:

Der inne var det masse fint ja! :sikle::shoppe: Takk for tipset babord. :)

Hehe Smaragd, jeg er ikke det spor bedre! Har stått sånn foran speilet i årevis og presset magen ut jeg! Lenge før jeg hadde noen som helst planer om å begynne å prøve. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke når de begynner å måle livmorhalsen jeg, når begynte de å måle din? Gjør de det med innvendig UL eller?

De begynte å måle min i uke 24 og så målte de den hver gang helt frem til uke 34. Etter det var det vist ikke så nøye om den var lang eller kort.... Betryggende å vite hele veien at livmorhalsen er OK, ellers blir man jo også bedt om å legge seg rett ut...

Nå vet jeg ikke hvilket sykehus du vanker på, men praksisen virker veldig forskjellig fra sted til sted. Noen har omtrent ikke blitt målt, mens andre blir målt hver gang (slik som jeg)

Ja, det er invendig UL og jeg syntes ikke det var så veeeeldig behagelig heller, men fort gjort var det.

Endret av Caramba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De begynte å måle min i uke 24 og så målte de den hver gang helt frem til uke 34. Etter det var det vist ikke så nøye om den var lang eller kort.... Betryggende å vite hele veien at livmorhalsen er OK, ellers blir man jo også bedt om å legge seg rett ut...

Nå vet jeg ikke hvilket sykehus du vanker på, men praksisen virker veldig forskjellig fra sted til sted. Noen har omtrent ikke blitt målt, mens andre blir målt hver gang (slik som jeg)

Ja, det er invendig UL og jeg syntes ikke det var så veeeeldig behagelig heller, men fort gjort var det.

Jeg har bare vært på UL på sykehuset en gang, og da sa de at jeg ikke trengte å komme dit hver gang jeg skal på UL, men bare gå til gynekolog istedet. Det var fordi tvillingene ikke deler noe som helst annet enn livmoren, derfor er det mindre risikofullt. :)

Jeg skal hvertfall sørge for at jeg blir målt ofte! Som du sier så er det betryggende å vite at alt er i orden, og så er det jo kjempeviktig at det blir oppdaget om livmorhalsen begynner å bli veldig kort.

Innvendig UL bekymrer jeg meg ikke noe for, har ikke tall på hvor mange ganger jeg har vært gjennom det i forbindelse med utredningen og da jeg gikk på hormonbehandling. Det så jo en stund ut som om det kunne løsne 3 egg her, derfor ble jeg fulgt så nøye opp. Hadde nok blitt forbud mot all :sengekos: i noen dager da, om det var fare trillinger! :fnise:

Endret av Tinio
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Endelig helg! :hoppe: Og "vinterferie", selv om det egentlig er studieuke vi har da... :gjeiper:

Det skal bli godt å få slappe av litt hvertfall, jeg skjønner godt hvorfor regelen om sykemelding for tvillinggravide fra rundt uke 20 finnes. Herlighet, jeg føler meg som en liten hval allerede. Får veldig vondt i mage og rygg når jeg står eller går for lenge, og det er ikke mye som skal til.

I går kveld kjørte jeg rundt omkring på kjøkkenet på en kontorstol mens jeg laget middag, for jeg hadde ikke krefter til å stå eller gå. Det så sikkert kjempesmart ut! :fnise: Jeg får skaffe meg en skikkelig høy stol med hjul, slik at det blir lettere å nå opp til benken! :ler:

Vi var på ordinær UL på torsdag, og da fikk vi igjen beskjed om :babyjente::babygutt: så da rekner vi med at det stemmer. :) Så utrolig koselig med en av hver! Gutten viste finger til oss, klart og tydelig! :sjokkert::ler: Vi fikk et veldig bra bilde av det, og de vi har vist det til tror nesten ikke på at det er ekte, men bare et redigert tullebilde vi har fått tak i. Men det er helt ekte, og det er det verste jeg har sett. :fy_fy: Far er derimot skikkelig stolt av sin sønn! :fnise:

Vi fikk og se ansiktet til veslejenta veldig nærme og tydelig forfra, og hun lå og drakk fostervann. Gapte og svelget hele tiden, så utrolig søt. :rødme:

Jeg ble flyttet to dager frem, så da er jeg 19+2 i dag. Men det har nok noe med at det har vært forskjellige folk som har målt størrelsen tvillingene hver gang.

Det er veldig livlig i magen for tiden, og jeg er sikker på at en av dem hadde skikkelig hikkeanfall i går kveld. Nesten litt ubehagelig syntes jeg, er jo ikke vant til at andre folk hikker inni magen min! Men veldig koselig og da. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som en vellykket UL :rødme: Hehe, kunne tenkt meg å sett bilde av gutten som viser fingeren :jepp: Liten rampegutt allerede, hehe!

Ja kan tenkte meg det er tungt å gå rundt med to i magen, jeg merker det godt med en :gjeiper:

Ha en fin helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig at det mest sannsynlig er en liten jente og en gutt der inne da :)

Håper du får en flott søndagskveld videre :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hørtes ut som en vellykket UL :rødme: Hehe, kunne tenkt meg å sett bilde av gutten som viser fingeren :jepp: Liten rampegutt allerede, hehe!

Ja kan tenkte meg det er tungt å gå rundt med to i magen, jeg merker det godt med en :gjeiper:

Ha en fin helg :klemmer:

Nei det lover ikke godt for oppdragelsen når han viser oss fingeren allerede! :ler: Neida, stakkars lille gullet vet jo ikke bedre, han må jo få teste ut hvordan de forskjellige fingrene fungerer! :rødme:

Så artig at det mest sannsynlig er en liten jente og en gutt der inne da :)

Håper du får en flott søndagskveld videre :klemmer:

Ja det er veldig artig, og så er det så gøy å kunne kjøpe både gutte- og jenteklær. :jepp:

Så gøy med gutt og jente!

Håper du får være frisk og oppegående og nyte svangerskapet, og slipper å bli alt for sliten :)

Takk :) Jeg skal ikke klage hvertfall, det er nok mange gravide som sliter mer enn meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bah, jeg er så forkjølet! :forkjola: Lillegutt ligger så høyt oppe at det kjennes ut som om lungene mine blir klemstret når jeg ligger, og når jeg i tillegg er tett i nesen så får jeg jo helt åndenød! :gjeiper: Så jeg sover ikke så godt for tiden, det er godt jeg har fri. :)

Jeg og kjære var på storhandel her en dag, så nå har vi kjøpt inn alt vi trenger av stellesaker, unntatt bleier. ;) Vi har utvidet og pusset om vaskerommet vårt, så nå har vi et digert og fint stellerom klart! Har kjøpt inn en god del andre saker og, tror det er lurt å ha ting i orden i god tid. Tror neppe jeg er i form til stresse med sånt senere, så sliten som jeg blir av å gå i butikker allerede nå.

Det vi mangler nå er:

- En del klær

- Bleier

- 2 senger (svigerfar sa han ville kjøpe)

- 2 madrasser

- 2 sprinkelbeskyttere

- 2 par sengetøy + laken (har kjøpt noe fra før)

- Noen flere tåteflasker

- Tvillingvogn (som svigermor skal kjøpe)

- Myggnett

- Regntrekk

- Stelleveske

- 2 vippestoler (skal få av søster til kjære)

- Bæresele/sjal for tvillinger

- Tvillingammepute

- Babycall

Familien til kjære er veldig snille som hjelper til, min foreldre har aldri vært sånn. Jeg har forsørget meg nesten helt selv siden jeg var 16-17 år og flyttet på hybel. Det har ikke vært bare bare, men jeg har da greid det, og har virkelig lært at penger ikke vokser på trær.

Endret av Tinio
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føl deg bedre! :hug:

Så GØY med en av hver!! :danse:

Herlig med storhandel tenker jeg, få det unnagjort før du er tungpustet og høygravid ;)

Ååå det virker så stas med tvillinger!!!! :legrine:

DOBBEL glede :hjerte: :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Epica! :klemmer:

Ja det er veldig stas, men jammen er det dyrt og! :gjeiper: Nå blir det ikke noe mer storhandel før neste lønning og stipend! ;) Men skal kjøpe litt klær i morgen da. :)

I dag sov jeg leeenge, og det var veldig deilig. :) Har våknet så tidlig hver dag i det siste fordi jeg har vært så tett i nesen. Men nå virker det som om det begynner å bli bedre.

Nå skal jeg trene litt gravidyoga før kjære kommer hjem fra jobb. Jeg elsker den DVD'n, tror jeg kan takke den for at jeg har greid å holde ryggen og bekkenet noenlunde bra så langt. Jeg plages jo litt, men tror nok det kunne ha vært mye verre om jeg ikke hadde gjort disse øvelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja blir dobbelt opp med alt ja.. :gjeiper:

Åååå jeg elsker gravidyoga! Flink du er som trener alene, vet ikke om jeg hadde klart å motivert meg til det, uten instruktør.

VELDIG bra trening!

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig med forskjølelse, håper du blir bedre snart!

Flink dere har vært med innkjøpene, sikkert greit å være ute i god tid :jepp: Jeg er heller ikke bortskjemt med for mye støtte fra min familie og flyttet selv hjemmefra tidlig, men som du sier så lærer man at penger vokser ikke på trær og det er jo bra erfaring også :) Kan tenke meg at det er dyrt å handle inn dobbelt av alt, men får du litt ekstra støtte pga du er student og i tilegg får tvillinger? Det håper jeg virkelig :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...