Gå til innhold

Hvilket maleri skal jeg velge?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har funnet en butikk med utrolig mange fine malerier, så mange at jeg ikke greier å velge.. :tristbla: Hjemme i stuen har vi hvite vegger og mørkebrun sofa, lys parkett og det går mest i brune/jordfarger ellers. Kunne tenkt meg noe med farge for å friske opp litt.! Hjemmesiden til butikken er www.dekoria.no alle maleriene ligger under katalog.

Gi meg deres meninger på hva jeg bør velge! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har funnet en butikk med utrolig mange fine malerier, så mange at jeg ikke greier å velge.. :tristbla: Hjemme i stuen har vi hvite vegger og mørkebrun sofa, lys parkett og det går mest i brune/jordfarger ellers. Kunne tenkt meg noe med farge for å friske opp litt.! Hjemmesiden til butikken er www.dekoria.no alle maleriene ligger under katalog.

Gi meg deres meninger på hva jeg bør velge! :)

Synes det med de blå "liljene" var ganske fint. Når det er sagt, er du sikker på at du ikke ønsker et ekte maleri? Med litt innehold, noe som du ikke blir så fort ferdig med?

Skrevet

Jeg synes du skal velge det bildet eller maleriet som "snakker til deg" som gir deg noe når du ser på det. Ikke lag møbelutstilling, men finn et bilde som ikke jeg eller noen andre liker, men som du liker.

Å bruke den summen med penger på noe så upersonnlig som de på dekoria, ville jeg ikke vurdert en gang.

Gjest Gjest_norah_*
Skrevet

nå er ikke jeg noen kunst-ekspert, men jeg synes disse bildene til den prisen var ganske smakløst.(både kvaliteten, og at de faktisk tar den prisen)

og kunst er det virkelig ikke, men det er vel alltid subjektivt.

man kan få masse fint til samme pris - som er av langt bedre kvalitet på eks fineart.no.

selv sparer jeg heller en måned eller to ekstra og får meg et innrammet grafisk trykk av kvalitet enn det jeg så på denne siden.

jeg ville nok ikke valgt bilde ut fra hva som passer inn i stuen, for etterhvert skal du jo kanskje kjøpe flere bilder.

hvis du først skal kjøpe "dårlig kvalitet" så kan du jo mye heller kjøpe noe på bohus/ikea, de later ikke som det er noe annet enn det er, eller forstørre fine fotografier du har tatt selv. det ser utrolig mye bedre ut.

det er du som skal ha det i stuen, så du må avgjøre selv - men når jeg ser slikt i andres hjem tenker jeg at det er malt selv på hobbybasis for moro skyld.

ta deg heller en tur på auksjonsnettsider, eller kjøp et fint grafisk trykk til en grei pris hos lokale kunstnere/gallerier.

Skrevet
nå er ikke jeg noen kunst-ekspert, men jeg synes disse bildene til den prisen var ganske smakløst.(både kvaliteten, og at de faktisk tar den prisen)

og kunst er det virkelig ikke, men det er vel alltid subjektivt.

man kan få masse fint til samme pris - som er av langt bedre kvalitet på eks fineart.no.

selv sparer jeg heller en måned eller to ekstra og får meg et innrammet grafisk trykk av kvalitet enn det jeg så på denne siden.

jeg ville nok ikke valgt bilde ut fra hva som passer inn i stuen, for etterhvert skal du jo kanskje kjøpe flere bilder.

hvis du først skal kjøpe "dårlig kvalitet" så kan du jo mye heller kjøpe noe på bohus/ikea, de later ikke som det er noe annet enn det er, eller forstørre fine fotografier du har tatt selv. det ser utrolig mye bedre ut.

det er du som skal ha det i stuen, så du må avgjøre selv - men når jeg ser slikt i andres hjem tenker jeg at det er malt selv på hobbybasis for moro skyld.

ta deg heller en tur på auksjonsnettsider, eller kjøp et fint grafisk trykk til en grei pris hos lokale kunstnere/gallerier.

Jeg tror ikke du har lest helt hva som står på siden, alle maleriene deres er håndmalte, hva mener du med dårlig kvalitet? Jeg syns vertfall at de hadde mange fine bilder, og syns heller ikke prisene var noe å si på.

Men har du tips til noen auksjonsnettsiden med malerier? Jeg vil jo gjerne se litt rundt hva som finnes.

Skrevet

Folk har alltid forskjellige meninger om kunst. Jeg syns du skal velge noe du liker jeg :) det var mye fint på den siden.

Galleri Elin Pelin har masse fint, det er typisk min stil. Hun lager også peronlige bilder, bl.a malerier med foto - jeg syns det er pent om man kan jobben sin.

Skrevet

Eg syns der var mykje fint på Dekoria, eg :)

DEK0726 trur eg kunne passe med dei fargane du har i stova di. Pluss at det var ikkje så dyrt, så du kan bytte det ut om du blir lei.

Skrevet
Noe i varm orange tror jeg ville blitt fint. :)

Enig, varme farger som rødt, orasje, kanskje litt blått. :)

Skrevet

Jaa helt enig, vil ha noe med varme farger for å friske opp og gjøre det litt mer koselig hjemme :)

Har egentlig fallt litt for det bildet som går i grønne farger med sirklene på, DEK0652. Hva syns dere om det?

Gjest *clarisse
Skrevet

Jeg tror mitt bilde som heter Great Hope 2 (det som er oranjse)kunne passet! Clarisse

Skrevet (endret)

Som noen andre her nevner, ville jeg heller gått for et bilde jeg virkelig likte, framfor å ha som første kriterie at det skulle matche sofaputene. Men siden du spør om farger, har du jo et veldig nøytralt utgangspunkt, så jeg vil si du står ganske fritt. Men hvis bruntonene er veldig varme, ville jeg brutt av med noen kalde nyanser, og omvendt hvis nyansene ellers i rommet gir et kjølig inntrykk. Vet noen vil være uenig med meg i det da, og heller mene at man enten må gå for kalde eller varme toner. Der har man forskjellig smak.

Ellers må jeg dessverre si meg enig med gjest over i at det ikke var så mye fint der. Syns det meste ser litt billig ut, og når man først må ut med et par tusen, ville jeg heller ventet litt og evt. spart opp noe mer, sånn at man kunne legge litt mer i det og få noe mer ordentlig. Hvertfall hvis det er snakk om noe som f.eks. skal henge over sofaen, hvor det får mye oppmerksomhet. Men om du virkelig liker dette, er jo ingenting bedre enn det. :)

Endret av Vera Vinge
Skrevet

Huff - jeg likte ingenting på den nettsiden jeg - synes alt var rimelig harry....

Gjest Gjest_norah_*
Skrevet
Huff - jeg likte ingenting på den nettsiden jeg - synes alt var rimelig harry....

godt jeg har noen med meg:P

det jeg mener med dårlig kvalitet er at man ikke kaller noe for kunst eller god kvalitet fordi det er "håndmalt". selvsagt er det håndmalt, hva skulle det ellers være? :)

så et innslag om ei som bytta jobb fra en helt vanlig jobb til å drive med maing hjemme hos folk hvor hun hovedsaklig brukte maling og bankkort som verktøy.

masse folk som kjøpte det - men ikke kunst fordiom:)

men, man kan jo kanskje si at det er like "harry" å være snobbete på det som meg da:) noen vil jo si at grafiske trykk er for "enkel" kunst, og selv liker jeg det godt.

smaken som baken etc.

Skrevet

Hvorfor er det ikke kunst?

Gjest Agurkolat
Skrevet
godt jeg har noen med meg:P

det jeg mener med dårlig kvalitet er at man ikke kaller noe for kunst eller god kvalitet fordi det er "håndmalt". selvsagt er det håndmalt, hva skulle det ellers være? :)

så et innslag om ei som bytta jobb fra en helt vanlig jobb til å drive med maing hjemme hos folk hvor hun hovedsaklig brukte maling og bankkort som verktøy.

masse folk som kjøpte det - men ikke kunst fordiom:)

men, man kan jo kanskje si at det er like "harry" å være snobbete på det som meg da:) noen vil jo si at grafiske trykk er for "enkel" kunst, og selv liker jeg det godt.

smaken som baken etc.

Enig med deg :) Eg synes kunst skal vera meir personleg, ikkje noko som ein ser overalt på Bohus osv. Detta er typiske slike bilete ein lærer på "male kurs" og male, og slik som http://www.gallerielinpelin.com/ sine bilete. Synes da er meget harry. Smakløst.

Kunst er noko som er unikt. Kunst er noko som gjer deg ein spesiell kjensle. Ikkje berre skrabbel. Spar penger og mal noko slikt sjølve! Da trur eg dei fleste med ein pensel skal klara.

Men detta hadde jo ingenting og gjera med da TS spurde om, velg da du vil, men eg ville valgt noko mykje meir personlegt!

Gjest Gjest_Oda_*
Skrevet

Mitt råd til deg er å heller komme deg inn på www.fineart.no og by på noen av de flotte bildene de selger der. Der får du ekte kunst til rimelig penge hvis du er heldig ..

En annen mulighet er å kjøpe noen kule kunstplakater og få dem rammet inn skikkelig. Det er dyrt, men kan bli utrolig stilig.

Selvsagt er det ditt valg - men siden du spør så svarer jeg ærlig. Jeg hadde aldri brukt så mye penger på de bildene du linket til .. for det var utrolig dyrt til å være ikke-ekte-kunst.

En annen mulighet er selvsagt å blåse opp fotografier og få dem rammet inn .. eller overført på et lerret. Jeg har sett masse stilige bilder av den sorten.

Selv er jeg langt over middels interessert i kunst og har samlet bilder fra jeg var ganske ung. Nå har jeg fulle vegger hjemme og den gleden kunsten gir meg er uvurderlig.

Skrevet

Jeg synes den siden hadde veldig fine bilder, men så er jeg en person som liker farger og mønstre, gjerne minimalistisk. Ikke så rart den siden falt i smak hos meg :)

Synes det er veldig fint med sånn "vanlig" kunst, men ikke til å henge på veggene i stua. Det skal mye til for at naturbilder og lignende passer inn, men hver sin smak :)

Gjest Gjest_Oda_*
Skrevet
Jeg synes den siden hadde veldig fine bilder, men så er jeg en person som liker farger og mønstre, gjerne minimalistisk. Ikke så rart den siden falt i smak hos meg :)

Synes det er veldig fint med sånn "vanlig" kunst, men ikke til å henge på veggene i stua. Det skal mye til for at naturbilder og lignende passer inn, men hver sin smak :)

Tror rett og slett du bør ta deg en galleri-runde så får du se hva kunst er.

Linker til Fineart for å vise hvor mye fint man kan få tak i til en rimelig penge.

Skrevet
Jaa helt enig, vil ha noe med varme farger for å friske opp og gjøre det litt mer koselig hjemme :)

Har egentlig fallt litt for det bildet som går i grønne farger med sirklene på, DEK0652. Hva syns dere om det?

Jeg syntes det bildet var helt grusomt, for å være ærlig. Jeg hadde fått sjokk hvis jeg hadde kommet hjem til noen som hadde hatt et sånt bilde på veggen.

Hvis du vil ha noe som bryter litt gjennom med farge bør du går for noe i en rødtone. Jeg har de samme fargene i stua som deg og har ett bilde i stua som er mørkerødt. Det bryter litt, samtidig som det passer fint sammen med de øvrige fargene. Jeg ville ha gått for DEK499 eller DEK516 (det ser ut som blomstene danser), evt. DEK469 hvis du ikke vil bryte med fargene likevel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...