Gå til innhold

Brudelompen får sin heffalomp


brudelompen

Anbefalte innlegg

Så utrolig stilig fargevalget hørtes ut! Fantastisk! Gratulerer med kirke og lokale også, da kan man heller konsentrere seg om millionene av småting som må ordnes :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen til meg, Bee! :vinke: Bryllupsplanlegging er utrolig morsomt ja, men litt vanskelig også. Det er så mye man skal tenke på, og jeg er så ubesluttsom av meg. Men som du sier er det bare denne ene gangen, så det er absolutt verdt alt som følger med. :)

Jeg tror fargevalget blir utrolig fint, Sort Pastill! Kan hende jeg sniker med litt lysegrønt mellom alt det rosa også, for å få en litt vårlig "touch" på det hele. ;)

Jeg har tidligere skrevet at mannen og jeg hadde kjent hverandre i 10 år før vi ble kjærester. På julaften fikk jeg melding av han med spørsmål om jeg pleide å være med på eventyrstund på det lokale biblioteket da jeg var liten. Og det gjorde jeg! Så nå har vi funnet ut at vi møtte hverandre for første gang for over 20 år siden! Jeg er så svak for sånne historier, og synes det er utrolig morsomt at min kjære og jeg har en slik morsom historie selv. Elsk! :hjerte:

Endret av brudelompen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og gratulerer med dagbok. Har ikke sett denne før nå jeg:/

Kjempe søt kjole du har valgt deg!! Passer veldig til sommeren, og hvertfall om man vil ha det sommerlig og klassisk:)

Har du link til lokalet eller?

Såvidt jeg har skjønt, så er det nok på østlandet, kanskje i nærheten av drammen:) og om det er gammel-look, så er jeg hvertfall intr:P

Vi skal gifte oss ute, gjerne på samme sted som lokalet, og det er ikke lett å finne lokale som ser ut til å kunne ha mulighet for sånt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til meg, Bee! :vinke: Bryllupsplanlegging er utrolig morsomt ja, men litt vanskelig også. Det er så mye man skal tenke på, og jeg er så ubesluttsom av meg. Men som du sier er det bare denne ene gangen, så det er absolutt verdt alt som følger med. :)

Da er vi to! Jeg er utrooolig ubesluttsom selv! - vi får hjelpe hverandre med å ta de vanskelige valgene.. :skravle:

Jeg har etterhvert funnet ut at verden ikke raser sammen selv om ikke fargenyansen på bordkortene og innbydelsene matcher heeelt... Selv om det selvfølgelig hadde vært litt gøy å fått til nettopp det...:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og gratulerer med dagbok. Har ikke sett denne før nå jeg:/

Kjempe søt kjole du har valgt deg!! Passer veldig til sommeren, og hvertfall om man vil ha det sommerlig og klassisk:)

Har du link til lokalet eller?

Såvidt jeg har skjønt, så er det nok på østlandet, kanskje i nærheten av drammen:) og om det er gammel-look, så er jeg hvertfall intr:P

Vi skal gifte oss ute, gjerne på samme sted som lokalet, og det er ikke lett å finne lokale som ser ut til å kunne ha mulighet for sånt..

Hei hei, AngelFare! :vinke: Lokalet vi har valgt heter Det grunnmurede provianthus og ligger i Gamlebyen i Fredrikstad. Du kan lese mer om lokalet under utleielokaler her. Det er kanskje litt langt borte dersom du holder til i Drammen? Men Gamlebyen er jo et utrolig fint sted, og det hadde nok også egnet seg supert til utendørsbryllup! Det grunnmurede provianthus har i hvert fall et svært plattå ute hvor det er kanoner og utsikt over Glommas utløp samt bydelene Isegran og Cicignon. Veldig pent! ;D

Da er vi to! Jeg er utrooolig ubesluttsom selv! - vi får hjelpe hverandre med å ta de vanskelige valgene.. :skravle:

Jeg har etterhvert funnet ut at verden ikke raser sammen selv om ikke fargenyansen på bordkortene og innbydelsene matcher heeelt... Selv om det selvfølgelig hadde vært litt gøy å fått til nettopp det...:ler:

Ja, det er godt vi har hverandre! Både til hjelp og til inspirasjon! :jepp: Og det nok ikke så farlig om alt ikke passer sammen. Det er vel bare vi bruder som legger merke til det uansett kan jeg tenke meg. :fnise: Og på selve dagen er det så mye annet som skjer som er mye viktigere. Men som du sier, det hadde jo vært gøy. :sjenert:

Nå er det snart helg, og til uka er det skolestart på meg. Ny skole og nye fag. Det skal bli veldig spennende og bittelitt skummelt! Men før det skal jeg kose meg med kjæreste, litt sjokolademousse (det er vel lov når det er helg?), trening og kino med vennepar! Avatar i 3D! Fantastisk film! ;D

Endret av brudelompen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Nå er det en stund siden sist jeg oppdaterte her...

Forrige lørdag dro mamma, min søte forlover, en god venninne og jeg til Drammen for å titte på brudekjoler. De hadde dessverre ikke drømmekjolen min inne, men en som liknet veldig. Den var selvsagt alt for stor til meg, men jeg fikk i hvert fall et innblikk i hvordan kjolen passer min kroppsfigur. Vi var alle enige om at kjolen er fantastisk og at det absolutt var en fasong jeg kan ha. Det hele endte med at jeg bestilte drømmekjolen og betalte depositumet. :biggrin::overrasket: De fem neste månedene kommer nok til i snike seg avgårde. Jeg trodde aldri jeg skulle bli så forelsket i en kjole som det jeg er i denne. Og det aller beste er at jeg kan sy opp skjørtet etter bryllupet og bruke den som sommerkjole. Ah... :hjerte:

Ellers har jeg såvidt begynt å tenke på bordpynt etc. I går var mannen og jeg innom Christiania Glassmagasin og vi bestemte oss for å kjøpe seks stykk av denne stormlykten fra Hadeland glassverk. De er på halv pris nå, så da er det overkommelig. Tanken er å plassere de med gjevne mellomrom på langbordet og ha rosa eller hvite lys i de. Det er ikke ordentlig dagslys i lokalet, så vi trenger masse masse lys! Etter bryllupet er planen å gi fire av dem bort til foreldre og forlovere som takk for all hjelpen vi har fått. Ellers blir vi mest sannsynlig å bruke markblomster i bordoppsatsene. Så til sommeren må jeg holde utkikk over hvilke blomster som passer til fargevalget vårt! Jeg tror det kan bli sommerlig og fint! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med kjole :hoppe: Den var nydelig :hjerte:

De lyktene likte jeg. Hmmm, kanskje jeg må herme ;) Jeg er nemlig helt grønn når det kommer til borddekorasjoner, så jeg tar inspirasjon der jeg finner det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommerjenta*

:goodbye: Brudelompen.

Må bare legge igjen en liten tråd sånn at jeg kan følge deg jeg, veldig gøy å lese om andre sine planlegginger, og veldig artig at det ikke bare er jeg som er student og bryllupsplanlegger og stressa i eksamensperioden samtidig :skratte:

forresten, nyyydelig kjole du har valgt deg. Har du fått den enda?

Følger spent med :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Er ny her inne, og skal selv stå brud sommeren 2011! :)

Så gøy å lese om din planleggingsprosess!!! Må si jeg er veldig imponert over hvor langt du allerede har kommet i planleggingen! Nesten så jeg blir litt stresset her, har trodd vi har så god tid jeg! :P

Vi har ikke kommet særlig lengre enn tid og sted for vielsen vi, vi skal ikke gifte oss i vår hjemby, men på stedet hvor jeg vokste opp som lita, som også er stedet hvor mine foreldre giftet seg. Tror det kommer til å bli suuuperromantisk!!:) Føler at stedet vi har valgt for vielsen kommer til å bli den perfekte ramme for bryllupet vårt, men ser at det kan være en liten utfordring å planlegge et bryllup på avstand, i forhold til leverandører etc. Og har jo heller ikke samme muligheten til å dra å titte på selskapslokaler etc. Men har heldigvis en del kjente hvor vielsen skal være, så har fått en masse tips fra de om passende steder, og nå gleder vi oss til det blir litt varmere i været så vi kan ta en helgetur og titte på selskapslokaler!:)

Lykke til videre i planlegginen, skal titte innom å oppdatere meg jevnlig!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Det begynner å bli en god stund siden sist jeg var innom. Bryllupsplanleggingen ble satt litt på hold over sommerferien, men nå er vi så vidt i gang igjen. :biggrin:

I midten av september dro mamma og jeg til Drammen for å hente kjolen min, og den var absolutt like nydelig i virkeligheten som på bilde. Det var også en ganske stor lettelse og endelig få prøve kjolen å se at den faktisk passer meg helt perfekt! Jeg har nemlig vært litt engstelig og tenkt mange fæle tanker om at den ikke skulle være noe fin på meg i det hele tatt. Men nå kan jeg puste lettet ut. :hjerte:

Mens jeg var i brudesalongen fikk jeg prøve både slør og tiara, og jeg er ganske sikker på at jeg kommer til å droppe begge deler. Jeg kommer i steden til å ha hvite/lyserosa peoner eller roser i håret, som jeg forøvrig tenker å ha utslått. Litt som Maryann Forrester fra True Blood. Jeg elsker den bohemske, litt greskinspirerte looken og hun er jo rett og slett bare nyyydelig (til tross for at hun ikke er særlig snill..).

Det neste på planen blir å finne sko (som MINST må være 10 cm høye, da det til vanlig er 39 cm mellom meg og mannen.:sjenert: ) Jeg håper litt på en London-tur om ikke så lenge, ellers så har jeg sett et par fra Rainbow collection som var fine, og disse kan også farges om etter bryllupet. Det er jo veldig greit, for hvor ofte har man bruk for et par hvite sko?

Ellers har jeg funnet ut at jeg knapt trenger undertøy under kjolen. Jeg er såpass "heldig" fra naturens side at jeg ikke har så mye pupper som må holdes på plass og kjolen er korsett nok i seg selv. Underskjørt har jeg (må bare finne ut om dette fortsatt passer) og truse kjøpte jeg i sommer. så det som mangler er stay-ups (eller strømpebukse?). Jeg har i tilegg litt lyst til å kjøpe noe lekkert undertøy fra Agent Provacotour å ha på bryllupsnatta, selv om mannen mener at det er totalt unødvendig. Det skal jo bare av uansett.. :sjenert: Men jeg VIL! :tunge1:

Dette ble veldig mye på en gang! Men til slutt må jeg jo si at vi har bestilt invitasjoner! De er fra bryllupsinvitasjoner.no, og jeg er kjempefornøyd! Skal prøve å få lagt de ut her. :D

Nå er det natta på meg! Sova godt! ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke:

Dere har jo gjort en hel masse! Blir nesten litt stressa jeg nå :fnise: Støtter lysten på lekkert undertøy til bryllupsnatten, greit at det skal av, men er jo den første natten som mann og kone :) Åh, tenk det da - vi skal bli gift med mennene i vårt liv :rødme:

Åh, du er heldig hvis du kan dra til London på brudeskoshopping!! Har også begynt å titte på sko. Men er litt skeptisk til å bestille fra nett, er jo så forskjellig fra sko til sko på passform etc. HVa slags sko ser du for deg? :)

Håper helga di er fin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Takk for tips til invitasjoner, den siden må jeg legge i mine favoritter! Uansett, lykke til videre, jeg må følge med her. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...