Gå til innhold

slapp av sukkeret


Gjest feita

Anbefalte innlegg

Jeg har i det siste spirt _veldig_ mye sukker i form av godteri, så og si hver dag. Jeg føler meg slapp og uopplagt hele tiden, har hodepine og ser ikke så frisk ut. Dessuten går vekta fort oppover..

Men dersom jeg nå kalre å kutte ut denne godterispisinga, hvor lang tid tror dere det vil ta før alt sukkeret jeg har spist fra før er ute av kroppen, og jeg begynner å føle meg bedre? Trenger bare litt motivasjon..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Obs, skriveleif. SPIST mente jeg selvfølgelig. Er forresten egentlig medlem, men skammer meg sånn over dette, så ville ta det som gjest..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri spist veldig mye godteri over lang tid, men etter perioder med mye sukker (f.eks jul), så tar det kanskje to-tre dager med vanlig kosthold (sukkerfritt, lite raske karbohydrater) før jeg føler meg langt kvikkere.

Som deg blir jeg veldig slapp og uopplagt, samt får hodepine, av for mye sukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukker går fort ut av kroppen. Jeg mener fritt sukker i blodet brukes opp innen få timer og glykogenlagret i leveren inneholder nok for et døgn (og bidrar vel heller ikke til de merkbare blodsukkersvingningene du plages med). Jeg synes det går fort å venne seg av med sukker - prøv å spise noe annet, sunt noe når du kjenner suget noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:jepp: Kroppen er sykt dyktig på å rense seg selv! Og enda bruker folk masse penger på å "rense" kroppen med alle mulige rare remedier :fnise:

Hvis man spiser grov fiber som gjør deg mett lenge, og drikker mye vann. Så er det lettere å avstå fra sukker! Grønne epler er også fint når man har sug. Del dem i biter. Da blir det mer delikat og lettere å nible på. Et helt grønt eple å bite i gir underlig nok ikke samme virkning rent psykisk.. eller kanskje det bare er meg..? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tusen takk for svar dere! :) Fra imorgen er jeg på sukker-rehab, gleder meg til å bli kvikkere igjen. Skal komme igang med treninga igjen også, og vet jo godt hvor herlig det føles å være i form. :) Er bare det å komme seg ut av den onde sirkelen.. Godt å vite at sukkeret ikke blir så lenge i kroppen, føler meg grusom både på ut- og innsiden nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for svar dere! :) Fra imorgen er jeg på sukker-rehab, gleder meg til å bli kvikkere igjen. Skal komme igang med treninga igjen også, og vet jo godt hvor herlig det føles å være i form. :) Er bare det å komme seg ut av den onde sirkelen.. Godt å vite at sukkeret ikke blir så lenge i kroppen, føler meg grusom både på ut- og innsiden nå.

Kjempebra at du har bestemt det for dette, men må understreke at du ikke har noe som helst å skamme deg over, for dette med å ha perioder med dårlig kosthold er noe vi alle kjenner oss igjen i tenker jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Jeg kjenner meg sånn igjen :ler:. AKKURAT sånn blir jeg når jeg spiser mye dritmat i en periode, slapp, tiltaksløs, you name it. Og det har ingenting med samvittighet å gjøre, det er rene fysiologiske reaksjoner fra min side i hvertfall. Det går over etter et par dager, heldigvis. I begynnelsen føles det ekstra ille fordi kroppen protesterer HØYT på å ikke få jevn tilførsel av sukker, men dette er snakk om max 1/2 dag, så gir akkurat dette seg også.

Spis proteinrik mat, masse fiber og fett, så stabiliseres blodsukkeret og du slipper den verste slappheten som ellers kommer når blodsukkeret stuper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...