Gjest amine Skrevet 17. november 2009 #1 Skrevet 17. november 2009 Har en voksen sønn som sliter med seg selv, vi har det ikke godt vi foreldre heller. håper det er noen med erfaring med voksne og ADD som kan gi meg noen tilbakemeldinger. Han har en indre uro, forklarer han, han klarer ikke å konsentrere seg, han er veldig impulsiv, ingen impulskontroll. Når han blir sint for noe klarer han ikke å kontrollere det, ting kan fly veggimellom. Synes det blir verre jo eldre han blir. Han er flink til å jobbe, står på døgnet rundt. Men kommer ofte i konflikt med andre siden han har vanskelig for å kontollere sinnet sitt.Likevel er han kjent som en grei gutt og har manger venner. Jeg har bestilt legetime til han nå, hvis han skulle ha gjort det selv ville det aldri bli gjort, ikke fordi han ikke vil til lege for det vil han, men så var det det med å få ting gjort da!!!! Håper på svar
Andale Skrevet 17. november 2009 #2 Skrevet 17. november 2009 Har en voksen sønn som sliter med seg selv, vi har det ikke godt vi foreldre heller. håper det er noen med erfaring med voksne og ADD som kan gi meg noen tilbakemeldinger. Han har en indre uro, forklarer han, han klarer ikke å konsentrere seg, han er veldig impulsiv, ingen impulskontroll. Når han blir sint for noe klarer han ikke å kontrollere det, ting kan fly veggimellom. Synes det blir verre jo eldre han blir. Han er flink til å jobbe, står på døgnet rundt. Men kommer ofte i konflikt med andre siden han har vanskelig for å kontollere sinnet sitt.Likevel er han kjent som en grei gutt og har manger venner. Jeg har bestilt legetime til han nå, hvis han skulle ha gjort det selv ville det aldri bli gjort, ikke fordi han ikke vil til lege for det vil han, men så var det det med å få ting gjort da!!!! Håper på svar Kjenner til problemet. Har selv en nær slektning med ADD, han er i 20-årene. Hans symptomer var allikevel annerledes, det gikk mer på ukonsentrert og urolig, men aldri impulsiv eller sinna. Går sønnen din på medisiner? Min slektning begynte for et par år siden på concerta, og det har hjulpet utrolig! En helt ny person! Ikke det at jeg har så veldig peiling, men det er ikke ADHD? Siden du sier han er impulsiv og ikke har kontroll, kaster ting veggimellom og sånn. Og at han har en indre uro, som kanskje kan peke litt mot "hyperaktivitet"? Jeg bare spør..
Andale Skrevet 17. november 2009 #3 Skrevet 17. november 2009 Uansett, concerta eller ritalin har hjulpet for "alle" de tilfellene jeg kjenner av folk med ADHD og ADD. Men de jeg kjenner med ADHD er mye mer lik sånn du beskriver sønnen din, enn de med ADD. At de lett mister besinnelsen, kan havne i bråk osv..
Gjest amine Skrevet 18. november 2009 #4 Skrevet 18. november 2009 Han er ikke hyperaktiv, bare veldig urolig. Vet ikke nok om ADHD og ADD, men ser at det er lurt å snakke med en lege om dette. Fint å høre at medisiner kan virke positivt
Lalle Skrevet 18. november 2009 #5 Skrevet 18. november 2009 Det spiller ingen rolle om det heter add eller adhd. Selv har jeg adhd og har det slik som din sønn. Nå sloss jeg ikke, men blir ganske så sint av og til. Så det er en lang utredning, det vet jeg siden jeg har vært i mellom den selv, og har en datter med adhd, og en sønn som sikkert har det men vil ikke utredes. (sønn min misbruker rus, han syns det er bedre, hvordan kan han si det som ikke har prøvd ritalin feks?) Medisiner er gode hjelpemiddler og det er nok best å begynne på dem som ung, for meg som voksen ikke så god virkning. De virket i kortere tid, men du verden så gode når de virka, en herlig indre ro og ikke ble jeg sint.......nydelig følelse Ønsker dere lykke til, bare spør om det er noe du lurer på. Kan en del om dette, og vet hvordan kroppen og hode har det. Men, det er hjelp å få
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå