Gå til innhold

Nutrilett som mellom måltid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man se på Nutrilett barene som "snop" eller er de et godt mellommåltid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser på det som godteri, søsteren min som mellommåltid.

De reklamerer jo seg selv som måltidserstattere, men jeg synes det er tull og tøys.

Skrevet
Jeg ser på det som godteri, søsteren min som mellommåltid.

De reklamerer jo seg selv som måltidserstattere, men jeg synes det er tull og tøys.

Nutrilett består jo faktisk av en god del protein og det er tilsatt vitaminer - godteri mangler begge deler. Hva er vel bedre at noe "sunt" også smaker godt?

TS: jeg bruker nutrilett som mellommåltid

Skrevet (endret)
Nutrilett består jo faktisk av en god del protein og det er tilsatt vitaminer - godteri mangler begge deler. Hva er vel bedre at noe "sunt" også smaker godt?

TS: jeg bruker nutrilett som mellommåltid

Joa, men sjokolade er sjokolade ;) Det finnes mye sunt som smaker godt, uten at det er en sjokolade med kosttilskudd.

Edit:

Ikke er det godt heller :fnise:

Endret av stjernekyss
Skrevet

Dette lurer jeg også på- ER det virkelig sundt?

Skrevet
Dette lurer jeg også på- ER det virkelig sundt?

Lurer jeg også på! Selv de som skal være såkalte proteinbars til etter trening av vekter, er jo full av sukker! Må være bedre med et egg eller noe.

Skrevet

Jeg tar meg ofte en slik nutrilett karamell-bar som ett mellommåltid, da er det som oftest istedenfor en sjokolade. Synes den smaker veldig godt, men det er vel en inviduell smaks sak.. Finnes sunnere mat, men som en erstatter for sjokolade tror jeg den er bedre ihvertfall..

Skrevet
Jeg tar meg ofte en slik nutrilett karamell-bar som ett mellommåltid, da er det som oftest istedenfor en sjokolade. Synes den smaker veldig godt, men det er vel en inviduell smaks sak.. Finnes sunnere mat, men som en erstatter for sjokolade tror jeg den er bedre ihvertfall..

Enig.. den dekker søtsuget til en viss grad også :) er ikke mer enn rundt 200 kalorier i den heller..

Skrevet

Det går ikke an å sammenligne med sjokolade. Inneholder mer vitaminer og mineraler enn ferdigretter fra Fjorland og Toro.

Skrevet
Det går ikke an å sammenligne med sjokolade. Inneholder mer vitaminer og mineraler enn ferdigretter fra Fjorland og Toro.

Neivel? Og hva kaller du den substansen vitaminene og mineralene er puttet i? Ikke minst det trekket som er rundt denne substansen? Kall meg gal, men i min bok minner det urovekkende mye om sjokolade.

Uansett hvor mye vitaminer og mineraler det er i den.

Skrevet
Neivel? Og hva kaller du den substansen vitaminene og mineralene er puttet i? Ikke minst det trekket som er rundt denne substansen? Kall meg gal, men i min bok minner det urovekkende mye om sjokolade.

Uansett hvor mye vitaminer og mineraler det er i den.

Da er vi gale begge to, for hvis jeg er nødt til å spise den baren, i blant får jeg bare lyst på en, så anser jeg den hvertfall ikke som et mellommåltid. Ser jo ut som noen har mista den 5 ganger i sjokoladerøra :fnise:

Gjest Bolledeig
Skrevet

Det er en sjokolade tilsatt ekstra. Sunnere enn en sjokolade, men langt mer usunt enn "vanlig" mat. Forferdelig mye sukker også, som kommer til å sende blodsukkeret ditt på en berg-og-dal bane, og er i så henseende helt feil som et mellommåltid.

Skrevet

Kan man kalle det en sjokolade når det eneste som faktisk er sjokolade er det tynne trekket? :P Ihvertfall på karamell- og peanøttvarianten.

Gjest Gjest_jomfrua_*
Skrevet

Skal en dekke søtbehovet så er det å anbefale en frukt fremfor en bar. Mindre kalorier og dekker søtbehovet.

Gjest WildRider
Skrevet

Jeg ville valgt frukt og grønt i stede for en bar. Er mye sukker i dem, kjenner det når jeg tar en etter trening. Humør og blodsukker hopper opp og ned om en anne, føles ikke akkurat bra..

Skrevet

Syns ikke frukt og grønt alene metter. Nutrilett derimot syns jeg gjør det, og merker ikke til noe blodsukkerstigning jeg for min del.. Mulig jeg er rar :P

Skrevet
Syns ikke frukt og grønt alene metter. Nutrilett derimot syns jeg gjør det, og merker ikke til noe blodsukkerstigning jeg for min del.. Mulig jeg er rar :P

Jeg også synes den metter endel.. Veldig greit og bruke som mellom måltid :)

Gjest Gjest_jomfrua_*
Skrevet

Det er klart at frukt og grønt metter i magen. Spørsmålet er vel hvor mye det skal mette. Hvor godt du skal føle deg mett.......og som mellommåltid så skal man vel ikke føle seg "over the topp" av metthetsfølelse. Drikk vann i tillegg.

Nå spørs det vel hva som er målet deres?

Prøver dere å gå ned i vekt?

Ja, så anbefaler jeg frukt og grønt og vann. Det blir litt å lure seg selv med en metthetsfølelse - jo mer du stapper inn - jo mer mett vil du føle deg. Målet må vel være å kunne føle seg mett uten å stappe inn mest mulig......det er jo selvbedrag :)

Skrevet
Det er klart at frukt og grønt metter i magen. Spørsmålet er vel hvor mye det skal mette. Hvor godt du skal føle deg mett.......og som mellommåltid så skal man vel ikke føle seg "over the topp" av metthetsfølelse. Drikk vann i tillegg.

Nå spørs det vel hva som er målet deres?

Prøver dere å gå ned i vekt?

Ja, så anbefaler jeg frukt og grønt og vann. Det blir litt å lure seg selv med en metthetsfølelse - jo mer du stapper inn - jo mer mett vil du føle deg. Målet må vel være å kunne føle seg mett uten å stappe inn mest mulig......det er jo selvbedrag :)

For at frukt og grønt alene skal mette så må det en del til, og det er lite hensiktsmessig å måtte knaske i seg 5 gulrøtter for å kjenne det.. :P For all del, jeg er veldig fan av frukt og grønt, men det er ikke så lett hvis man har behov for et mellommåltid på farten.

Gjest Gjest_jomfrua_*
Skrevet
For at frukt og grønt alene skal mette så må det en del til, og det er lite hensiktsmessig å måtte knaske i seg 5 gulrøtter for å kjenne det.. :P For all del, jeg er veldig fan av frukt og grønt, men det er ikke så lett hvis man har behov for et mellommåltid på farten.

Snakker vi ikke om ett mellommåltid, da? Ikke ett måltid - det er ikke meningen at du skal spise deg mett. :) Det er meningen magen skal ha litt å jobbe med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...