Gå til innhold

Noen som kan komme med råd?


Gjest Gjest_Rådvill_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Rådvill_*

Hei. Jeg er en jente på 26år som sliter veldig med magen min. Har hatt dette siden jeg var ca 20, med varierende hyppighet. Jeg reagerer på mat ved og få ekstreme magesmerter, som fører til laaaange toalettbesøk. Begynte og luke ut litt og trodde det var fet mat jeg reagerte på som berneasaus,fløtesaus, fettete gatekjøkkenmat osv..men dette har også fått følge av melk og fløte...Jeg kan ikke drikke et glass melk uten og få kraftige smerter..tåler litt iskrem og litt sauser... veldig vanskelig og luke ut nøyaktig hva det er jeg reagerer på...plutselig kan kroppen min reagere på noe jeg tidligere har tålt. Har nå blitt testet for Cøliaki, laktoseintolleranse og melkeallergi. Alle prøvene var fine og legen skriver bare at jeg må legge kostholdet mitt tilrette for at jeg ikke tåler melk så bra, uten interesse for og hjelpe meg videre. Smertene er krampaktige, kraftige, kan føles litt som luftsmerter i begynnelsen men myyye sterkere. Har opplevd toalettbesøk som varer i opptil fire timer!!! Nå de siste mnd har dette blitt hyppigere og føler at jeg går rundt med magesmerter heeele tiden:( Veldig frustrerende og alltid føle seg utmattet og gå med smerter. Så mitt spørsmål er om noen av dere vet hva annet som kan feile meg? Har spurt om å få henvisning til gastrokopi, skulle få svar på det i dag fra legen. Tror dere det kan hjelpe for og finne ut hva som feiler? Takker for alle svar som kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan kanskje hende du reagerer på karbohydrater og?

Brød, ris, potet, pasta osv.

Noen som får mye vondt i magen av det, men at det bedrer seg hvis de kutter ut de tingene. Kan jo være verdt å kanskje prøve en liten periode?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...