Lyra Skrevet 17. november 2009 #1 Skrevet 17. november 2009 Er det noen som har tips til en god håndkrem som ikke koster så alt for mye? Jeg jobber i helsevesenet og vasker og spriter hendene myyye, derfor blir hendene mine tørre og såre, særlig nå på vinterhalvåret. Jeg har prøvd flere forskjellige, men felles for de er at de er gode med det samme, men så snart jeg vasker hendene blir de tørre igjen. Når jeg er på jobb kan jeg ikke smøre hendene hele tiden av hygieniske årsaker. Så er det noen som har et tips? Kanskje noe som trekker ekstra godt inn i huden?
KinderMaxi Skrevet 17. november 2009 #2 Skrevet 17. november 2009 Jeg vasker meg mange ganger i løpet av en dag, så jeg er ganske avhengi av håndkrem. Jeg anbefaler virkelig Nivea Hand SOS Intensive Balm. Den leger selv de tørreste hender og føtter, og er veldig drøy i bruk. Koster ca 40 kr på matbutikk og andre steder, og den er absolutt verdt hver krone.
Anaconda Skrevet 17. november 2009 #3 Skrevet 17. november 2009 (endret) Jeg sverger til god gammel (billig) spenol Jeg kan ikke fordra Vaseline Intensive care da den er altfor mye parfyme i. Mulig den er forebyggende, men det svir å ta denne på sprukne vinterhender. Jeg føler at det er denne alle har, merkelig nok, så tydeligvis er det noen som foretrekker den Endret 17. november 2009 av Anaconda
hufsa! Skrevet 17. november 2009 #4 Skrevet 17. november 2009 Heia,igen slår Avene,fåes på apotek!Kanonbra og jeg hadde svære sår på knokene.Hendene er som nye,hehe.
Gjest Badabing Skrevet 17. november 2009 #5 Skrevet 17. november 2009 Heia,igen slår Avene,fåes på apotek!Kanonbra og jeg hadde svære sår på knokene.Hendene er som nye,hehe. Jeg er veldig enig i denne. Har prøvd utallige håndkremer, men denne er etter mitt syn den aller beste. Koster rundt en hundrings, men er drøy i bruk.
Gjest Stapler Skrevet 18. november 2009 #6 Skrevet 18. november 2009 Jeg bruker Almond Oil fra Body shop: http://www.the-body-shop.no/produkter.aspx...7&docid=244 Jeg er veldig fornøyd med den og har brukt den i flere år! Koster ca 120 kroner så den er forholdsvis dyr ifht f.eks. Spenol. Jeg husker at jeg syntes den luktet nokså sterkt fra begynnelsen, men merker ikke noe til det nå. Lukter bare godt nå! Og får ingen klager på lukt på jobb når jeg smører meg med håndkrem heller (jobber i kontorlondskap, og folk sitter tett...)De har jo prøveeksemplarer på body shop hvis du vil prøve først.
Pingting Skrevet 18. november 2009 #7 Skrevet 18. november 2009 Helt kvitt tørre hender tror jeg ikke det går an å bli, særlig når du må vaske dem ofte og ikke får smurt dem etter hver vask. men det kan jo hende du finner noe som hjelper mye! Jeg har brukt den med hemp fra Body Shop og synes den er veldig god. Den koster litt over hundrelappen, men er drøy i bruk. Jeg har til tider VELDIG tørre hender selv, og da fungerer ikke de litt lettere kremene (som Spenol - desverre. 12 kroner for en stor flaske er jo genialt!). Siden du ikke kan smøre deg hele tiden, kan du jo prøve å gi huden litt ekstra fuktighet om natten. Kjøp en skikkelig fet krem på apoteker og sov med bomullshansker. Det er noe griseri, men jeg synes det hjelper. Håndkremer med urea/karbamid synes jeg fungerer bra og gjør at huden holder på fuktigheten lengre.
Anaconda Skrevet 19. november 2009 #9 Skrevet 19. november 2009 Helt kvitt tørre hender tror jeg ikke det går an å bli, særlig når du må vaske dem ofte og ikke får smurt dem etter hver vask. men det kan jo hende du finner noe som hjelper mye! Jeg har brukt den med hemp fra Body Shop og synes den er veldig god. Den koster litt over hundrelappen, men er drøy i bruk. Jeg har til tider VELDIG tørre hender selv, og da fungerer ikke de litt lettere kremene (som Spenol - desverre. 12 kroner for en stor flaske er jo genialt!). Siden du ikke kan smøre deg hele tiden, kan du jo prøve å gi huden litt ekstra fuktighet om natten. Kjøp en skikkelig fet krem på apoteker og sov med bomullshansker. Det er noe griseri, men jeg synes det hjelper. Håndkremer med urea/karbamid synes jeg fungerer bra og gjør at huden holder på fuktigheten lengre. Litt off the record men er det deg jeg har "diskutert" spenol med ved en tidligere anledning også? :gjeiper: Jeg tror jeg har noe som jeg pleier å omtale som "kuldeeksem"; får utslett (som blir verre når jeg påfører krem med parfyme) Finnes noen gode kremer, og flest dårlige, dessverre. Poenget mitt er vel at spenol er mye bedre enn mye annet. Da kan man ha en tube i hvert et hjørne (veske) liksom, ikke minst grunnet prisen.
Pingting Skrevet 19. november 2009 #10 Skrevet 19. november 2009 Litt off the record men er det deg jeg har "diskutert" spenol med ved en tidligere anledning også? :gjeiper: Hihi, nei jeg jeg tror ikke det? kan ikke huske å ha vært så ivrig på spenol-diskuteringa Og ja, Spenol er like bra som veldig mange andre kremer, også mange av de dyre. Til en bitteliten pris.
Gjest Badabing Skrevet 19. november 2009 #11 Skrevet 19. november 2009 Hihi, nei jeg jeg tror ikke det? kan ikke huske å ha vært så ivrig på spenol-diskuteringa Og ja, Spenol er like bra som veldig mange andre kremer, også mange av de dyre. Til en bitteliten pris. Du sier jo selv at det ikke funker på veldig tørre hender. Spenol kan være helt greit, men det kommer an på hva huden mangler. Som regel er det fett, fordi vi dusjer så mye. Og da funker absolutt ikke Spenol.
Pingting Skrevet 19. november 2009 #12 Skrevet 19. november 2009 Du sier jo selv at det ikke funker på veldig tørre hender. Ja, det var derfor jeg sa at den er bedre enn "veldig mange". Det er jo ikke alle kremer som er beregnet på veldig tørr hud heller, så det var disse jeg sammenlignet den med
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå