Gjest Dutta Skrevet 16. november 2009 #1 Skrevet 16. november 2009 Hei! Jeg har lyst til å bake en bryllupskake, men lurer fryktelig på hvordan man lager kaker i flere etasjer som her og her. Jeg regner med man ikke stabler kakene oppå hverandre, men bruker noen form for stativ, er det noen som vet hvordan dette gjøres?
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2009 #2 Skrevet 16. november 2009 Se på festkaker.no, der har de stativ
Gjest Dutta Skrevet 16. november 2009 #3 Skrevet 16. november 2009 Takk for linken Men det jeg egentlig lurer på er hvordan man får kankene til å se ut som om de er stablet rett oppå hverandre?
MAcy Skrevet 16. november 2009 #4 Skrevet 16. november 2009 Kanskje du kan få lånt et stativ hos en baker eller noe???
Brunhilde Skrevet 16. november 2009 #5 Skrevet 16. november 2009 Jeg tror de kakene der ER stablet rett oppå hverandre.
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2009 #6 Skrevet 16. november 2009 En venninne hadde slik kaketype, kakene lå oppå hverandre, under hver bunn var det en papp-plate med glatt overflate, slik at man ikke skulle skjære i kaken under. Er kakene veldig bløte, kan det være nødvendig å ha en støtte under platen, i form av stenger som stikker ned gjennom kaken under og til bunnen/neste kake. Finnes kanskje ferdigløsninger for dette.
Idnar Skrevet 16. november 2009 #7 Skrevet 16. november 2009 (endret) De kakene er stablet oppå hverandre! Dette egner seg best for "tørre" kaker; sjokoladekake, gulrotkake osv. Marsipankaker er litt for bløte for 3etg. rett oppå hverandre. Men jeg har brukt to etg. flere ganger til marsipankake, og dette funker fint, men kaken på toppen bør ikke være for stor og tung! Jeg har hørt at man kan bruke sugerør e.l. til å "stive av" kaken. PappFat i mellom som seperator er lurt, for å ikke skjære i kaken under. Hvis du skal ha 3etg. kake ville jeg absolutt gått for et skikkelig, stablit stativ, så slipper du dumme overaskelser. Anbefaler forøvrig også festkaker.no, som har mange eksperter på kaker som det der! Og der finner du gjerne "how to" også! Endret 16. november 2009 av Idnar
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå