Markjordbær Skrevet 15. november 2009 #1 Skrevet 15. november 2009 Nå reiser jeg fra USA til Norge om 4 dager, og har lyst til å ha med meg en del krydder som jeg har kjøpt i indiske og asiatiske butikker her borte. Noen av de stinker ganske kraftig, selv om jeg har prøvd å pakke dem inn så godt jeg kan. Spesielt lukter asafoetida'en og en som heter chaat masala (sistnevnte er dessuten åpnet). Nå har det seg sånn at jeg kom til å tenke på narkohunder. Vil de reagere på kraftig krydder-lukt? Og den ene som er åpnet, chaat masala, ligger ikke i originalpakken, så, vel... det kan se suspekt ut. Skal sjekkes inn, så det er vel ved ankomst at jeg er redd for problemer... Var på tollvesenets nettsider, og der stod ikke noe om at det var forbudt å ta med krydder, så jeg gjør jo ikke noe ulovlig. Men er likevel redd for at det kan bli litt problemer på veien? Hva tror dere? Noen som har erfaring?
Belima Skrevet 15. november 2009 #2 Skrevet 15. november 2009 Det er tillatt å ta med krydder til Norge. Du sier det selv, du kan bli stoppet av tollerene fordi sterktluktende krydder ofte blir brukt for å prøve å lure narkohundene. Siden du ikke har noe ulovelig, så er det jo ikke krise om du blir stoppet. Datteren min reiste i Østen for noen år siden og hadde med seg en selvforseglet stor boks med sennepspulver hjem til meg. Det gikk bra! De åpnet den ikke engang.
Pupsilure Skrevet 15. november 2009 #3 Skrevet 15. november 2009 Jeg har tatt med krydder flere ganger, fra tunisia, hellas og egypt, og det gikk helt fint
Markjordbær Skrevet 15. november 2009 Forfatter #4 Skrevet 15. november 2009 Takk for svar. Ble litt beroliget nå Da reiser jeg hjem med masse godt og spennende krydder!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå