Gå til innhold

Narkoman?


Fremhevede innlegg

Skrevet

For en stund siden lå jeg en måned på sykehuse iforbindelse med sykdom og operasjon. I begynnelsen fikk jeg 6 doser Ketorax i.v. i døgnet. Senere ble det trappet opp til 8 doser i døgnet.

Etter at jeg kom ut fra sykehuset brukte jeg 1 Paralgin Forte hver dag noen dager, trappet så ned til annenhver dag og sluttet.

Noen ganger kjenner jeg et sug etter morfinen. Nesten som å være tørst, og så sitter man å tenker på å få drikke.

Jeg skal snart inn igjen på sykehuset og ta en ny operasjon. Blir liggende en uke der. Legene vil nok gi meg morfin mot smertene.

Jeg er redd jeg kommer til å bli avhengig hvis de gir meg smertestillende. Er det mulig å nekte å få noe smertestillende overhode??

Videoannonse
Annonse
Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Heisann

Jeg husker ikke hvilket sykehus det var, men faren min opererte kneet for rundt 15-20 år siden. Da var det morfin han fikk som smertestillende. I hans tilfelle passet legene på at han ikke fikk for mye av det, de sa rett ut til ham at fikk han mer nå, kunne han utvikle en avhengighet.

Så du bør kanskje bare prate med dem som opererer deg? Forklar bekymringen din, og hvordan du har følt det med tanke på sug osv etter behandlingen?

Skrevet
Heisann

Jeg husker ikke hvilket sykehus det var, men faren min opererte kneet for rundt 15-20 år siden. Da var det morfin han fikk som smertestillende. I hans tilfelle passet legene på at han ikke fikk for mye av det, de sa rett ut til ham at fikk han mer nå, kunne han utvikle en avhengighet.

Så du bør kanskje bare prate med dem som opererer deg? Forklar bekymringen din, og hvordan du har følt det med tanke på sug osv etter behandlingen?

Kanskje de var litt strengere før med morfin og slike medisiner.

Jeg synes det er litt flaut å fortelle det til kirurgen. Jeg er faktisk litt redd for å såre han. Han er veldig dyktig, og det er jo ikke HANS feil at JEG føler det slik.

Men jeg møter nok også noen andre leger som ikke er med på inngrepet og anestesien, jeg skal prøve å forhøre meg med dem.

Skrevet

han blir slett ikke fornærmet, de vil jo gjerne ha opplysning om slikt.

jeg hadde snakket grundig med legen om dette på forhånd, gjerne før du kommer inn dit til operasjon.

Skrevet

Ta det for guds skyld opp med legen/kirurgen! Jeg har aldri fått morfin selv såvidt jeg vet, men jeg har hørt folk beskrive det som veldig deilig rett og slett. I tillegg er det vel sånn at det er individuelle forskjeller på hvor lett man kan blir avhengig av ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...