Gå til innhold

Trenger sårt hjelp til Islendergenser! Kritisk!

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Camilla_*

Hei,

Setter pris på om jeg kan få litt hjelp av noen som er flinkere til å strikke enn det jeg er!!

Jeg strikker en klassisk islendergenser til kjæresten min (hvit med sort mønster), men problemet er at akkurat rundt første og siste maske i bolen blir mønsteret rart. det blir på en måte skjevt. Noen som vet hvorfor dette skjer og hva jeg kan gjøre for å hindre dette i å skje??

En annen ting er ermene. Jeg skal legge opp 40 masker, strikke 1 r 1 v et par omganger, deretter øke til 44 m og strikke vanlig rett. Etter dette skal jeg øke med 2 m midt under hver 3 cm til 74 m. Jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal gjøre dette uten at mønsteret blir merkelig underveis.. Mønsteret er slik:

2 omg hvit r strikking.

1 omg med 2 hvite m, 2 svarte m, 1 hvit m og 1 svart m.

1 omg med 1 svart m, 1 hvit m, 2 svarte m og 2 hvite m.

Dette er samme mønster som brukes til bolen, men må selvsagt telle meg frem til hvordan det skal se ut midt på ermet.

Setter utrolig pris på å bli svart så fort som mulig!

På forhånd takk for god hjelp!

Med vennlig hilsen Camilla med strikkedilla :goodbye:

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Linda_*

Ja på bolen så blir det på en måte skjevt når du strikker mønster. Men dette blir jo i siden på genseren. :kjefte:

På ermene: Ja mønsteret blir "merkelig", men det er vare midt under armen. Du passer jo inn mønsteret etterhvert slik at det blir helt likt ellers på armen. Hvis du ser på armen på dette bildet så ser du kanskje hvordan mønsteret fortsatt er helt likt på armen. Men på undersiden så blir det flere masker og armen blir videre.

Er den en sånn som på side 12 i dette heftet du strikker?

Det er riktig at mønsteret forskyver seg nå du strikker en ny omgang. Når du har kommet rundt pinnen og skal begynne på en omgang til (et lang til om du vil) så vil jo mønsteret automatisk forskyve seg opp en maske. Dette blir i siden på arbeidet.

Ellers så har Linda over her beskrevet riktig det som skjer under armen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...