Gå til innhold

uenighet rundt bryllupet

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Er det flere her som sliter med å bli enige om settingen rundt bryllupet?

Vi gifter oss neste sommer, og har helt forskjellige ønsker når det kommer til omfanget av bryllupet. Han har stor familie og vil gjerne invitere alle sammen, selv om det er mennesker vi sjelden har kontakt med. Jeg er nesten redd for at jeg kommer til å være "på besøk" i mitt eget bryllup, og skjønner ikke poenget. Helst vil han også holde festen på hotell/gjestgiveri og betale overnatting for rundt 100 gjester. Jeg får totalt angst, og ser for meg at vi går personlig konkurs etter dette. Ønsker bare å gifte meg med mannen jeg elsker mest av alt i verden, resten er uviktig. Det ville ikke være meg i mot om vi reiste til en idyllisk sydhavsøy og giftet oss, etterfulgt av en lang og romantisk bryllupsreise. :P

Hvordan blir man enig om sånt da? Er det bare jeg som føler meg bundet og kneblet av mannfolket og kjære svigermor :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utrolig mange gjester her med slitsomme svoigermødre og tilkommende ektemenn.

Uten å peke direkte på deg, kan jeg ikke forstå hvordan alle disse jentene ønsker å binde seg til familier som de samarbeider så dårlig med.

De fleste har vel litt forskjellige tanker om hva slags bryllup man ønsker seg, men hvis det skal bli så store problemer av det og man blir så fortvilet at man blir gjest i eget bryllup, da er det noe fundamentalt galt, spør du meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først må jeg bare få si at det ikke er familien man gifter seg med, men mannen. Så må jeg få påpeke at selv om folk kommer med kommentarer om vanskelige svigerforeldre mht. bryllupet, så betyr ikke det at man har et vanskelig forhold til de til vanlig. Bryllup er noe alle har en mening om, og er derfor noe som fører til uenigheter.

Når det gjelder problemet ditt, så kan sikkert dere begge føye dere litt. Du kan sikkert forstå at han vil ha tanter og onkler der selv om de er mange. På samme måte kan sikkert han forstå at du ønsker å ha bryllupet et sted som er litt billigere enn hotell /gjestgiveri. Han vil sikkert også gå med på å ikke betale overnatting for hele bunten. Snakk sammen bare dere to, så blir dere nok enige. Så kan dere heller vente med å involvere familiene deres til dere to er blitt enige om rammene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først må jeg bare få si at det ikke er familien man gifter seg med, men mannen. Så må jeg få påpeke at selv om folk kommer med kommentarer om vanskelige svigerforeldre mht. bryllupet, så betyr ikke det at man har et vanskelig forhold til de til vanlig. Bryllup er noe alle har en mening om, og er derfor noe som fører til uenigheter.

Når det gjelder problemet ditt, så kan sikkert dere begge føye dere litt. Du kan sikkert forstå at han vil ha tanter og onkler der selv om de er mange. På samme måte kan sikkert han forstå at du ønsker å ha bryllupet et sted som er litt billigere enn hotell /gjestgiveri. Han vil sikkert også gå med på å ikke betale overnatting for hele bunten. Snakk sammen bare dere to, så blir dere nok enige. Så kan dere heller vente med å involvere familiene deres til dere to er blitt enige om rammene.

:enig::enig:

Det vanligste er jo at tilreisende gjester betaler overnatting selv. Brudeparet gjør disse gjestene oppmerksomme på evt. avtaler de har gjort om pris, eller bare om hvilke overnattingsmuligheter som finnes.

Ellers tror jeg som Hallingbrud at dere må inngå en del kompromisser. Ingen av dere kan få det akkurat slik dere vil, da vil ikke den andre parten kose seg i bryllupet.

Lykke til på kompromissets vei !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Han vil sikkert også gå med på å ikke betale overnatting for hele bunten.

Er det vanlig at man betaler overnatting for tilreisende??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Sett opp et budsjett på hva det vil koste å betale overnatting for alle gjestene + middag osv..

Da endrer han kanskje mening.

Mannen min skulle også ha et stooooooooooort bryllup - helt til jeg la frem budsjettet *ler* Det var en skikkelig morsom seanse - som jeg skulle ønske jeg hadde på video...

Vi ble enige om å møtes på midten - og hadde det perfekte bryllupet. !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner meg veldig godt igjen angående dette :enig: Det er innmari synd at planlegging av bryllup skal bli til uenigheter, frustrasjon og i verste fall krangling, men det skjer nok for veldig mange likevel, tror jeg. Hadde en diskusjon med min kjære senest i dag om akkurat dette her... Han vil ha det stort bryllup, og mener man ikke skal tenke på hvor mye det koster. Det man vil, får man til, sier han. Dessuten har han tre ganger så stor familie som meg, og vil gjerne be både "kreti og pleti," og han synes bryllup er en fantastisk anledning for å treffe de han ser sjelden ellers. Selv er jeg av stikk motsatt oppfatning. Synes nemlig det blir for dumt å be folk som nesten ikke har deltatt i livet ditt (sånn som tanter og onkler du kanskjer ser en gang hvert femte år osv...), bare fordi de er familie. Dessuten har jeg ingen planer om å ta opp lån for å gifte meg. Har imidlertid tro på at vi skal klare å møtes på halveien. Klarer man ikke komme til enighet med den man skal være sammen med forhåpentligvis resten av livet, ser det mørkt ut spør du meg...

Dere finner helt sikkert ut av det :kgsmil:

Men for guds skyld: LA IKKE SVIGERMOR FÅ BLANDE SEG INN I DETTE!!! Der må du klare å si i fra. Svigermødre har ingenting med bryllupsforberedelser å gjøre, om de bare bidrar til frustrasjon :kjempesinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da råflott å ville betale overnatting for alle de tilreisende!! Vi har ganske mange tilreisende vi, men vi har da ikke tenkt å betale for overnattingen deres! Vi har derimot fått forhandlet fram en bra pris på et hotell, og tipset gjestene om dette, men det er også alt. Vi er i samme situasjon, mannen min har stooor familie, mens vi er veldig få på min side. Vi har derfor plukket de vi/han har mest kontakt med og kommet fram til et resultat vi kan leve med (les: betale for). Vi vil ikke låne penger for å betale for bryllupet nemlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...