Gå til innhold

Innbrudd i bil

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Har hatt innbrudd i bilen, ruta på førerdøra er knust, og Tyven(e) tok med seg cd-spiller, cder o.l

Det jeg lurer på er jo hva dekker forsikringen?

Har full kasko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da ville jeg vurdert ett forsikringsselskap som har peil på sine egne forsikringer.

Mest sannsynlig, etter hva jeg tror, så dekker vel forsikringen ruta og evnt CD-spiller, men ikke andre løse ting i bilen (dette må du evnt forsikre utenom)

Ofte kan det være billigere og bedre å ikke ta det på forsikringen, alt ettersom hvor mye bonus man mister, hva egenandelen ligger på, etc...her må man se helhetsbilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ann på forsikringen og forsikringsselskapet ditt, prøv å få kontakt med noen som har peiling, be evt den du snakker med sette deg over til noen med kompetanse.

Har selv opplevd bilinnbrudd i år, vi fikk dekket reperasjon av frontdør (hadde tatt låsen, ikke knust vinduet), dvs ny lås + oppretting av bulk rundt lås. I tillegg fikk vi dekket spilleren som ble stjålet, monteringsramme, 1 cd, to minnekort og selve hardplasten på dashbordet rundt spilleren ble også byttet ut da det var noen småriper i denne etter innbruddet. De la vel også inn 30 min monteringstid av spiller under takseringen.

Fordi vi har fabrikkmontert alarm så hadde vi ingen egenandel og bonustap slipper man vel uansett ved bilinnbrudd. Vi fikk altså ingen utgifter, men en god del ekstra arbeid + en bil som sto nesten ei uke på verkstedet. Vi har forresten Gjensidige.

Så jeg vil anbefale deg å kontakte forsikringsselskapet på nytt, anmeld forholdet til politiet hvis du ikke har gjort det (blir sikkert henlagt, men forsikringsselskapet vil ha papirene på at det er gjort) og så må du få tatt takst på skaden (f.eks. ved NAF, men dette avtaler du vel ofte gjennom forsikringsselskapet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Christian

Det er klart at forsikringsselskapet dekker dette, men og da et stort men er hvor stor egenandel du har og om det lønner seg. Ofte er jo egenandelen ca 4000.-, og skulle dette stemme så kan det nok lønne seg. Bytte av siderute kan fort koste det hvite i begge øyna og litt til, kommer an på hvor ny bilen er og ikke minst hvilken type bil det her er snakk om.

Ønsker deg lykke til og håper at det ordner seg raskt for deg. At forsikringsselskapet IKKE kan svare deg er jo latterlig og dette burde du kjøre dem hardt på når du finner en hos dem som faktisk kan hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_liv_*

Hun du fikk svar fra på telefonen svarte nok at hun ikke kunne gi svar på om det ble dekket fordi det ofte er sånn at man først gir svar når man har fått en sak meldt inn med skademelding og bekreftelse på at det er politianmeldt.

Ofte får de ansatte i forsikringsselskapene beskjed om at de aldri skal bekrefte om en spesifikk skade dekkes eller ei når de får telefonhendvendelse. Det er fordi at kunden kan fremlegge saken litt anderledes enn hva virkeligheten viser seg å være. Det kan komme inn faktorer som gjør saken anderledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...