Steinar40 Skrevet 16. november 2009 Forfatter #21 Skrevet 16. november 2009 La oss si at jeg har kommet frem til at jeg er fornøyd med meg selv, at jeg ser mine styrker og svakheter, men så får påpekt av noen at det burde jeg slett ikke være. Skal jeg da høre på vedkommende og godta hans sannhet? Selvsagt skal man tilpasse seg, og ta til etterretning hvis man stadig får tilbakemeldinger på det ene eller det andre. Likevel må man til syvende og sist stole på seg selv og sine egne vurderinger. Det gjør i alle fall jeg. Poenget mitt er egentlig ikke at du ikke skal være fornøyd med deg selv, poenget er heller at det er normalt å ha svakheter. Og så lenge disse svakhetene ikke er til alvorlig ulempe for deg selv eller for andre, så er det helt greit at det er sånn
Gjest KateW Skrevet 16. november 2009 #22 Skrevet 16. november 2009 Du svarer bare svada nå, Steinar. Alle har svakheter, alle har styrker. Men ved å godta at man er den man er, så får man et bedre liv. Rett og slett. Slik som gjesten her påpeker. Det betyr ikke at man ikke ønsker å forbedre, eller bli et bedre menneske, men nettopp fordi vi har våre begrensninger, så kan man ikke bli verdensmester i alt. Noen svake sider får forbli svake. Jeg er utrolig svak for bøker, filmer, parfyme, sex og sjokolade. Det har jeg tenkt å fortsette med.
Steinar40 Skrevet 16. november 2009 Forfatter #23 Skrevet 16. november 2009 at han smugkikker på meg når jeg skifter klær Tøft! hehe
Steinar40 Skrevet 16. november 2009 Forfatter #24 Skrevet 16. november 2009 Du svarer bare svada nå, Steinar. Alle har svakheter, alle har styrker. Men ved å godta at man er den man er, så får man et bedre liv. Rett og slett. Slik som gjesten her påpeker. Det betyr ikke at man ikke ønsker å forbedre, eller bli et bedre menneske, men nettopp fordi vi har våre begrensninger, så kan man ikke bli verdensmester i alt. Noen svake sider får forbli svake. Nei nei, ikke svada. I det du skriver her og i det jeg skriver over, så sier vi egentlig akkurat det samme Jeg er utrolig svak for bøker, filmer, parfyme, sex og sjokolade. Det har jeg tenkt å fortsette med. Derimot har dette ingenting med det jeg betegner som svakheter å gjøre. Hvis vi ikke snakker avhengigheter da selvfølgelig ...
Gjest KateW Skrevet 16. november 2009 #25 Skrevet 16. november 2009 Derimot har dette ingenting med det jeg betegner som svakheter å gjøre. Hvis vi ikke snakker avhengigheter da selvfølgelig ... Og om jeg er avhengig av å se fem gode filmer i uka, hva da?
Steinar40 Skrevet 16. november 2009 Forfatter #26 Skrevet 16. november 2009 (endret) Og om jeg er avhengig av å se fem gode filmer i uka, hva da? I så fall har du et kjempe alvorlig problem fordi jeg har sikkert ikke sett fem gode filmer på de fem siste årene engang! hehe Hollywood er død Endret 16. november 2009 av Steinar40
Ethereal Skrevet 16. november 2009 #27 Skrevet 16. november 2009 Hvilke behov har du for bekreftelse fra en kjæreste? Holder på å få kjæreste nå, så må bare ta det derfra Jeg trenger egentlig mest bekreftelse på at han liker meg. I flørtefasen er det vanskelig å vite om det bare er en flørt for han, eller om han vil noe mer. Så jeg trenger litt bekreftelse på at han liker meg for at jeg skal tørre å like han mer Hvilke behov har du for bekreftelse fra andre? Veldig lite behov... Hvor viktig er bekreftelse for din selvtillit og din selvfølelse? Det har ingenting å si. Selvfølgelig hyggelig å høre at man har gjort en god jobb, for eksempel. Men selve selvfølelsen og selvtilliten har det ingenting å si på. Jeg føler meg ikke mindre verdt om jeg ikke får bekreftelse.
Gjest Gjest_Hm_* Skrevet 17. november 2009 #28 Skrevet 17. november 2009 I så fall har du et kjempe alvorlig problem fordi jeg har sikkert ikke sett fem gode filmer på de fem siste årene engang! hehe Hollywood er død Ah, så om man ikke liker samme filmer som deg så har man et problem?
Steinar40 Skrevet 17. november 2009 Forfatter #29 Skrevet 17. november 2009 Ah, så om man ikke liker samme filmer som deg så har man et problem? Nei, poenget mitt var bare at det nesten ikke lages bra filmer lengre dessverre.
Gjest Supermimz Skrevet 17. november 2009 #30 Skrevet 17. november 2009 Jeg har ikke et stort behov for bekreftelse, og ihvertfall ikke fra mennesker på internett. Jeg liker bekreftelse fra min kjære.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå