Steinar40 Skrevet 15. november 2009 #1 Del Skrevet 15. november 2009 Hvilke behov har du for bekreftelse fra en kjæreste? Hvilke behov har du for bekreftelse fra andre? Hvor viktig er bekreftelse for din selvtillit og din selvfølelse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2009 #2 Del Skrevet 15. november 2009 Hvilke behov har du for bekreftelse fra en kjæreste? Hvilke behov har du for bekreftelse fra andre? Hvor viktig er bekreftelse for din selvtillit og din selvfølelse? Ingen, jeg er bekreftelse nok i meg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Smaragd Skrevet 15. november 2009 #3 Del Skrevet 15. november 2009 Hvilke behov har du for bekreftelse fra en kjæreste? Hvilke behov har du for bekreftelse fra andre? Hvor viktig er bekreftelse for din selvtillit og din selvfølelse? Bekreftelse fra kjæresten er veldig viktig! Har han ikke kysset meg på lenge, eller vi ikke har vert intime på en stund, så kjenner jeg det på hele kroppen! Merker på meg selv at noe ikke stemmer, og klarer å tenke meg til å vere usikker - selv om jeg absolutt ikke er det! Jeg er ikke et sekund usikker på min kjære. Jeg elsker ham, og jeg vet han elsker meg like mye. Alikevel klarer disse rare tankene å snike seg gjennom, og lure meg til å tenke "han kan da ikke elske meg? Hvem kan vel det"...? Og generellt har jeg det da litt dårlig med meg selv...gjerne litt innesluttet og tilslutt småsur Det er helt sprøtt, men jeg har altså funnet ut at dette skjer alltid i perioder der vi har hatt mye å gjøre, vert litt syke eller andre situasjoner der vi har vert lite intime i en uke eller mer... Vi er snodige dyr... Fra andre er ikke så viktig, selv om det klart gir en ekstra god selvfølelse å høre noe bra om en selv fra andre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 15. november 2009 Forfatter #4 Del Skrevet 15. november 2009 Bekreftelse fra kjæresten er veldig viktig! Har han ikke kysset meg på lenge, eller vi ikke har vert intime på en stund, så kjenner jeg det på hele kroppen! Merker på meg selv at noe ikke stemmer, og klarer å tenke meg til å vere usikker - selv om jeg absolutt ikke er det! Jeg er ikke et sekund usikker på min kjære. Jeg elsker ham, og jeg vet han elsker meg like mye. Alikevel klarer disse rare tankene å snike seg gjennom, og lure meg til å tenke "han kan da ikke elske meg? Hvem kan vel det"...? Og generellt har jeg det da litt dårlig med meg selv...gjerne litt innesluttet og tilslutt småsur Det er helt sprøtt, men jeg har altså funnet ut at dette skjer alltid i perioder der vi har hatt mye å gjøre, vert litt syke eller andre situasjoner der vi har vert lite intime i en uke eller mer... Vi er snodige dyr... Fra andre er ikke så viktig, selv om det klart gir en ekstra god selvfølelse å høre noe bra om en selv fra andre! Snodige dyr, ja det kan du si .... Har du inntrykket av at han føler det omtrent på samme måte eller er dette en (din) typisk kvinnelig reaksjon? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Smaragd Skrevet 15. november 2009 #5 Del Skrevet 15. november 2009 Snodige dyr, ja det kan du si .... Har du inntrykket av at han føler det omtrent på samme måte eller er dette en (din) typisk kvinnelig reaksjon? Dette er nok min tenkende, funderende, grublende, analyserende og pasanoide reaksjon Om det er fordi jeg er kvinne, vet jo jeg ingenting om da jeg aldri har fått prøve å vere mann.. Men jeg overtenker og overanalyserer generellt ja Mistenker at jeg har ADD eller noe slikt, for når jeg har disse nede-periodene mine - blir jeg så himla nedenfor... Har en bror med ADHD så der er derfor jeg lurer på det. Han har fortalt meg om tankemåten sin, og det høres veldig likt ut med sånn jeg føler det. Spesiellt det med å bli paranoid... Sambo kan sitte i telefonen, og om jeg synes han snakker litt lavere enn normalt - har jeg en umiddelbar trang til å høre hva han sier - for jeg tror automatisk det er om meg! Samme på jobben egentlig. Har jeg en dårlig dag - mistenker jeg alle lavmælte samtaler om å vere om meg!!! Urasjonellt - JA, men kan ikke noe for det og det er KJEMPETRAVELT!!! Skal faktisk spørre legen min om dette når jeg er der neste gang, for broren min fikk et naturmedisinpreperat, som gjorde at han fikk samlet tankene. Den vil jeg også prøve! Huff, ble vist langt her til deg nå - men sånn er jeg visst bare.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 15. november 2009 Forfatter #6 Del Skrevet 15. november 2009 (endret) Dette er nok min tenkende, funderende, grublende, analyserende og pasanoide reaksjon Om det er fordi jeg er kvinne, vet jo jeg ingenting om da jeg aldri har fått prøve å vere mann.. Men jeg overtenker og overanalyserer generellt ja Mistenker at jeg har ADD eller noe slikt, for når jeg har disse nede-periodene mine - blir jeg så himla nedenfor... Har en bror med ADHD så der er derfor jeg lurer på det. Han har fortalt meg om tankemåten sin, og det høres veldig likt ut med sånn jeg føler det. Spesiellt det med å bli paranoid... Sambo kan sitte i telefonen, og om jeg synes han snakker litt lavere enn normalt - har jeg en umiddelbar trang til å høre hva han sier - for jeg tror automatisk det er om meg! Samme på jobben egentlig. Har jeg en dårlig dag - mistenker jeg alle lavmælte samtaler om å vere om meg!!! Urasjonellt - JA, men kan ikke noe for det og det er KJEMPETRAVELT!!! Skal faktisk spørre legen min om dette når jeg er der neste gang, for broren min fikk et naturmedisinpreperat, som gjorde at han fikk samlet tankene. Den vil jeg også prøve! Huff, ble vist langt her til deg nå - men sånn er jeg visst bare.... Spørs jo på årsaken til og hvor ofte du blir nedfor og hvor lenge det varer. Medisiner er selvfølgelig best å ta bare ved behov. Men å prate med legen kan jo ikke skade Endret 15. november 2009 av Steinar40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 15. november 2009 Forfatter #7 Del Skrevet 15. november 2009 Ingen, jeg er bekreftelse nok i meg selv. Tviler sterkt på at noen alltid er så sikre på seg selv. I så fall er det heller et tegn på dårlig selvinnsikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2009 #8 Del Skrevet 15. november 2009 Tviler sterkt på at noen alltid er så sikre på seg selv. I så fall er det heller et tegn på dårlig selvinnsikt. Nei, det er ett tegn på god selvinnsikt og refleksjon- ikke minst lang og dyrkjøpt livserfaring. Ett menneske kan være ganske stødig og ha bekreftelse i seg selv uten at det går på manglende selvinnsikt, tro meg- det er en styrke at jeg vet hva jeg er, ikke lar meg vippe av pinnen og at jeg vet hva heg er er verd og står for- og du har ingen rett til å fortelle mennesker noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 15. november 2009 Forfatter #9 Del Skrevet 15. november 2009 Nei, det er ett tegn på god selvinnsikt og refleksjon- ikke minst lang og dyrkjøpt livserfaring. Ett menneske kan være ganske stødig og ha bekreftelse i seg selv uten at det går på manglende selvinnsikt, tro meg- det er en styrke at jeg vet hva jeg er, ikke lar meg vippe av pinnen og at jeg vet hva heg er er verd og står for- og du har ingen rett til å fortelle mennesker noe annet. Neida, ikke når det er samsvar mellom individets selvinnsikt og virkeligheten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 15. november 2009 #10 Del Skrevet 15. november 2009 Hvilke behov har du for bekreftelse fra en kjæreste? Hvilke behov har du for bekreftelse fra andre? Hvor viktig er bekreftelse for din selvtillit og din selvfølelse? Jeg har stort behov for bekreftelse fra min kjære, i form av at han viser at han er glad i meg, at han finner meg sexy, at han generelt setter pris på meg. For meg er det en viktig del av forholdet, som holder liv i det, og som gjør det spennende. Bekreftelse fra andre? I liten grad, med unntak av mine nærmeste selvsagt, jeg synes jo det er viktig at de viser at de er glade i meg, da de betyr mye for meg, like mye som det er viktig for meg å vise at jeg er glad i dem. Det er selvsagt svært viktig for min selvtillit og selvfølelse, jeg tror ikke jeg hadde klart å være sammen med en som f. eks ikke fant meg sexy og som avskydde meg. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2009 #11 Del Skrevet 15. november 2009 Neida, ikke når det er samsvar mellom individets selvinnsikt og virkeligheten Vel, alle mennesker har sin egen virkelighet;) Jeg har intigritet og selvtillit nok til å vite at jeg er god nok i meg selv, at andre skal svare at man automatisk mangler selvinnsikt fordi man har tro på seg selv blir feil- janteloven lenge leve;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 15. november 2009 Forfatter #12 Del Skrevet 15. november 2009 Vel, alle mennesker har sin egen virkelighet;) Jeg har intigritet og selvtillit nok til å vite at jeg er god nok i meg selv, at andre skal svare at man automatisk mangler selvinnsikt fordi man har tro på seg selv blir feil- janteloven lenge leve;) Det er ikke feil å ha tro på seg selv. Men det er ikke feil å være klar over egne styrker og egne svakheter heller. Og alle har svakheter - uten unntak. Så de som ikke innser hva disse svakhetene er - de har dårlig selvinnsikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 16. november 2009 #13 Del Skrevet 16. november 2009 Det er ikke feil å ha tro på seg selv. Men det er ikke feil å være klar over egne styrker og egne svakheter heller. Og alle har svakheter - uten unntak. Så de som ikke innser hva disse svakhetene er - de har dårlig selvinnsikt. Øh, poenget til gjesten slik jeg ser det er at ved å ha god selvinnsikt og ikke trenge så mye bekreftelse, så er man klar over sterke OG svake sider i seg selv. Dersom man ikke er det, så har man jo ikke god selvinnsikt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2009 #14 Del Skrevet 16. november 2009 Nei, det er ett tegn på god selvinnsikt og refleksjon- ikke minst lang og dyrkjøpt livserfaring. Ett menneske kan være ganske stødig og ha bekreftelse i seg selv uten at det går på manglende selvinnsikt, tro meg- det er en styrke at jeg vet hva jeg er, ikke lar meg vippe av pinnen og at jeg vet hva heg er er verd og står for- og du har ingen rett til å fortelle mennesker noe annet. Nettopp!! Det er ikke feil å ha tro på seg selv. Men det er ikke feil å være klar over egne styrker og egne svakheter heller. Og alle har svakheter - uten unntak. Så de som ikke innser hva disse svakhetene er - de har dårlig selvinnsikt. Ånei, ikke begynn nå igjen - pliiis. Man kan ha tro på seg selv, samtidig som man ser egne styrker og svakheter vettu. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 16. november 2009 Forfatter #15 Del Skrevet 16. november 2009 Ånei, ikke begynn nå igjen - pliiis. Man kan ha tro på seg selv, samtidig som man ser egne styrker og svakheter vettu. Jada, slapp av Poenget mitt var bare at ikke alle ser egne styrker og svakheter så veldig klart. Og et annet poeng er at hva du ser i deg selv, kan være noe helt annet enn hva andre ser i deg. Det kan du jo filosofere litt over ved leilighet hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 16. november 2009 Forfatter #16 Del Skrevet 16. november 2009 Øh, poenget til gjesten slik jeg ser det er at ved å ha god selvinnsikt og ikke trenge så mye bekreftelse, så er man klar over sterke OG svake sider i seg selv. Dersom man ikke er det, så har man jo ikke god selvinnsikt... Nettopp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anaconda Skrevet 16. november 2009 #17 Del Skrevet 16. november 2009 (endret) Hvilke behov har du for bekreftelse fra en kjæreste? Hvilke behov har du for bekreftelse fra andre? Hvor viktig er bekreftelse for din selvtillit og din selvfølelse? Bekreftelse er viktig både fra kjæreste og andre. Da mener jeg ikke nødvendig hva som blir sagt, men hvordan vedkommende opptrer. Det hjelper for eksempel ikke å høre "jeg elsker deg" 1000 ganger i løpet av en dag dersom atferden ikke skulle tilsi at dette stemmer. Bekreftelse, altså tilbakemelding fra andre på at man er ok, både ord og handling er veldig viktig for alle, tror jeg. Endret 16. november 2009 av Anaconda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 16. november 2009 #18 Del Skrevet 16. november 2009 Tråden er ryddet iht reglene Mrs Shorty, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2009 #19 Del Skrevet 16. november 2009 Jada, slapp av Poenget mitt var bare at ikke alle ser egne styrker og svakheter så veldig klart. Og et annet poeng er at hva du ser i deg selv, kan være noe helt annet enn hva andre ser i deg. Det kan du jo filosofere litt over ved leilighet hehe La oss si at jeg har kommet frem til at jeg er fornøyd med meg selv, at jeg ser mine styrker og svakheter, men så får påpekt av noen at det burde jeg slett ikke være. Skal jeg da høre på vedkommende og godta hans sannhet? Selvsagt skal man tilpasse seg, og ta til etterretning hvis man stadig får tilbakemeldinger på det ene eller det andre. Likevel må man til syvende og sist stole på seg selv og sine egne vurderinger. Det gjør i alle fall jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2009 #20 Del Skrevet 16. november 2009 Hvilke behov har du for bekreftelse fra en kjæreste? At jeg kan se at han blir glad når han ser meg, at han iblant forteller noe om hva jeg betyr for ham, at han inkluderer meg når han snakker om fremtiden, at han smugkikker på meg når jeg skifter klær, og at han vil være nær meg etter sexen. Hvilke behov har du for bekreftelse fra andre? Jeg har behov for å få positive tilbakemeldinger, kan være ispedd konstruktiv kritikk, men ikke devaluering. De trenger ikke å si noe spesielt, bare merker om de ser på meg som en ok person, om noen synes jeg er litt søt eller liker humoren min og selskapet mitt, om de respekterer hvordan jeg utfører jobben min og regner meg som likeverdig andre på mitt jobbnivå. Hvis du sikter til komplimenter fra menn, er det deilig å få, vet ikke om jeg vil si at jeg har behov for det, men jeg ville nok blitt trist om jeg aldri merket at noen kikket litt på meg eller glimtet litt i øyet i mitt selskap. Litt oppmerksomhet gjør alle godt. Hvor viktig er bekreftelse for din selvtillit og din selvfølelse? Det kommer an på om det er på et område hvor jeg føler meg trygg og kan evaluerere selv hvor jeg står, eller ikke. Jeg har et nøytralt/positivt selvbilde, men må ofte være i situasjoner jeg ikke føler meg kompetent nok for enda. Jeg er også sosialt noe sjenert, så det er situasjoner jeg gruer meg for. Hvis du mener som kvinne, så er den ganske god. Jeg er ikke en gudinne i hverken sinn eller skinn, men jeg ser bra ut og har flere sterke sider når det gjelder personlighet og evner. Jeg vet at jeg er en god catch, og plager meg ikke med at jeg ikke er en kombinasjon av Moder Theresas sjel og Jennie Jamesons ferdigheter i Angelina Jolies legeme. Jeg er bra nok, noen menn vil like meg og noen vil ha en helt annen smak. Men det er viktig at kjæresten bekrefter meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå