Gjest Pinda Skrevet 15. november 2009 #1 Skrevet 15. november 2009 Heisann Er ute etter å kjøpe et teleskop. En i familien er interessert i verdensrommet, stjerner, planeter, alt som har med dette å gjøre og har snakket om det flere ganger. Jeg har lest litt på nettet og at det er et par planeter ( husker ikke navnene ) som man kan se i noen soner , ellers er det da stjerner og månen da... Hvor dyrt må jeg regne med at det blir?
Zzyzx Skrevet 15. november 2009 #2 Skrevet 15. november 2009 Det kommer helt an på. Samboeren brukte flere titalls tusen på teleskop, og han brukte månedsvis på å bestemme seg for hva han ville ha siden det er et enormt stort felt å sette seg inn i. Både universet og hva som finnes av teleskoper. Det du kan se er vel i all hovedsak jupiter og venus. Og så må du ikke glemme månen, den er helt fantastisk gjennom et teleskop. Videre kan også stjernetåker plukkes opp. Jeg anbefaler deg å snakke med noen som har peiling, jeg ville ikke tatt imot råd om teleskopkjøp herfra. Hør med Knut Jørgen.
Gjest Pinda Skrevet 16. november 2009 #3 Skrevet 16. november 2009 heisann! Takker for svar! Ja, jeg fant en side med en hel haug av teleskop og priser alt fra 1000 kr til 15000 så føler meg litt i villrede her Ønsker jo å kjøpe et som man faktisk kan få med seg noe detaljer og ikke bare blurr når man ser i det, så regner med at det blir noen lapper. Tror du Knut Jørgen tar seg tid til å svare på det ?
Zzyzx Skrevet 16. november 2009 #4 Skrevet 16. november 2009 Heh, det skal du ikke se bort fra at han gjør. Selv om forslaget ikke var ment helt alvorlig fra min side. Problemet er at det finnes veldig få gode ressurser på nett, dessverre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå