Gå til innhold

Vil ha gode muffins

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er på leten etter gode muffinsoppskrifter som helst ikke er basert på det å røre smør og sukker hvitt først. Syns de blir så tunge liskom, og er litt lei.

Er d noen som har oppskrifter å dele, og gjerne med en glasur til? Også et pluss hvis de er gode å fryse ned :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gode muffins

Ingredienser

400 g sukker

375 g hvetemel

55 g kakao

2 ts natron

4 3/4 dl vann

1,5 dl matolje

1 ts vaniljeessens

2 ts eddik (7%)

Fremgangsmåte

Bland de tørre ingrediensene sammen i en bakebolle. Bland sammen vann, olje, vaniljeessens og eddik. Ha det flytende oppi bollen med det tørre, og rør deigen raskt sammen.

Ha deigen i en liten, bakepapirkledd langpanne (ca 30x20 cm). Stek kaken midt i ovnen ved 175 °C i 30 min. Avkjøl kaken i formen. Løft kaken ut av formen ved dra i sidene på bakepapiret, eller hvelv kaken ut av formen og fjern bakepapiret.

Sjokoladekrem

200 g smør

2 ss kakao

5 dl melis

(2 ss sterk kaffe, jeg pleier å tilsette dette)

Rør sammen romtemperert smør, kakao og melis. (Og tilsett kaffen) Bre sjokoladekremen jevnt over den kalde kaken.

Kilde: http://www.detsoteliv.no (Crazy Chocolate Cake)

Skrevet

Jeg baker ofte muffins med oppskriften på sukkerbrød. Hvis man tilsetter sitron og sitronskall i røren, blir de saftige og gode. Har aldri forsøkt å fryse dem, for det blir ikke noen igjen. Som glasur bruker jeg melisglasur med litt sitronsaft i.

Banan i røren gir også saftige muffins.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...