Gå til innhold

finne igjen motivasjonen, noen råd?


ellen :)

Anbefalte innlegg

Hei som dere ser gjelder dette att jeg klarer rett og slett ikke finne igjen motivasjonen, så jeg får begynt å trene igjen. Er det noen som har noen gode råd til meg ? ? ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bolledeig

Gjør avtaler med en å trene sammen med. Det er mye vanskeligere å backe ut på trening dersom man vet at den man trener sammen med venter på deg.

Finn noe du faktisk liker så godt at treningen blir lystbetont. Man må kanskje prøve ganske mye forskjellig før man finner sin "greie" men de aller aller fleste vil til slutt finne en eller annen fysisk aktivitet som de synes er så kjekk å drive med at det ikke krever all verdens motivasjon for å få seg i gang.

Lag en treningsdagbok (gjerne i forum, eller bare for deg selv) :)

Skriv en liste over ti ting du liker med treningen. Se på listen når motivasjonen daler litt

Men det aller viktigste er faktisk bare den ene gangen der man virkelig drar seg selv i gang. Når man ikke trener på en stund blir man gjerne treig og trøtt i kroppen, og man føler at man ikke har lyst å bruke den lille energien man har igjen på å trene. Men trening i seg selv gir mer energi og mer overskudd, så når man først har kommet seg over "kneiken" går det langt enklere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit i motivasjonen, dra fordi du vet at du har godt av det, selv om du hater det. Etter noen ganger er motivasjonen på plass ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit i motivasjonen, dra fordi du vet at du har godt av det, selv om du hater det. Etter noen ganger er motivasjonen på plass ;)

Det er faktisk sant, tenkte jeg skal begynne å sykle litt i dag faktisk. :)

tusen takk for svarene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk sant, tenkte jeg skal begynne å sykle litt i dag faktisk. :)

tusen takk for svarene!

:hoppe:

Du får rapportere her når du har vært og syklet da vettu, så blir det et ekstra press til å dra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe:

Du får rapportere her når du har vært og syklet da vettu, så blir det et ekstra press til å dra ;)

nå har jeg syklet 5km, var ikke så lang, men det er jo bedere enn ikke no til og begynne med synes jeg.Bare jeg gjør det hver dag nå så kommer jeg vell til å sykle litt mere etterhvet tenker jeg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink! :tommelsmil: Deilig? :)

syklet 5km til jeg, kjedet meg så da tok jeg meg en tur. hi hi så i dag har jeg syklet 1mil tilsammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg er litt stolt. hihi

ja det er utrolig deilig å ha trent i dag, fornøyd med meg selv.

Endret av ellen :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er utrolig deilig å ha trent i dag, fornøyd med meg selv.

Er ikke denne følelsen motivasjon nok for videre trening.. Hehe.. Tenker svaret er ja!

Super innsats! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest regine ii
Drit i motivasjonen, dra fordi du vet at du har godt av det, selv om du hater det. Etter noen ganger er motivasjonen på plass ;)

Veldig enig i dette. Det er sånn jeg gjør det og, og fordi at jeg kjenner at både kropp og sjel har godt av det, blir det litt lettere å komme seg avgårde neste gang!

Å "vente" på motivasjon før man skal trene blir ofte bare tull, mange av oss ville ikke gjort annet enn å vente i så fall :-)

Alle råd om å trene sammen med andre, blabla funker iallfall ikke i min hverdag - så da må en finne på noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag har jeg syklet 5km .hi hi.

tusen takk for svarene jeg har fått. det har faktisk hjulpet meg i å komme litt på vei. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...