Gjest Gjest_lala_* Skrevet 15. november 2009 #21 Skrevet 15. november 2009 Jeg har opplevd det samme som TS, men kun etter at jeg flyttet til Oslo. Om folk stirrer får de bare stirre i vei for min del, det bryr jeg meg ikke noe om. Problemet er vel heller at de kommer bort, prøver å holde hånda, skal snakke, sitte ved siden av osv. Og som regel er det overhodet ikke interessant å ha noe med noen av disse mannfolka å gjøre i det hele tatt. Har også opplevd å måtte flytte meg et par ganger på bussen fordi jeg hadde en innpåsliten fyr som på død og liv skulle sjekke meg opp, og han fulgte faen meg etter meg etter at jeg gikk av bussen og! Var flere som gikk av og, så ringte kjæresten min og han kom å møtte meg, og da forsvant han. Jeg ser ikke på meg selv som eksepsjonellt pen eller noe, tror jeg ser ganske så gjennomsnittelig ut, er ikke høy, tynn med store pupper og blondt hår, og ikke går jeg i miniskjørt eller utringning heller. Har ei venninne til som plages av dette, og vi har kommet til konklusjonen om at vi ser kjedelige ut, og derfor tror mannfolka at de har bedre sjans på oss en på veldig fine damer, og blir derfor overraska når de ikke har det. Bare en teori såklart...
Sissan Skrevet 15. november 2009 #22 Skrevet 15. november 2009 Hvis man ønsker å plages av det, går det aldri over. Jeg har en venninne som er 60 år, hun er i følge seg selv "lammekjøtt for alle over 70" . Jeg ville heller gå gjennom livet og bli målt av andre, enn å gå usynlig gjennom dagene.
Gjest Gjest_Trine_* Skrevet 15. november 2009 #23 Skrevet 15. november 2009 Hvis man ønsker å plages av det, går det aldri over. Jeg har en venninne som er 60 år, hun er i følge seg selv "lammekjøtt for alle over 70" . Jeg ville heller gå gjennom livet og bli målt av andre, enn å gå usynlig gjennom dagene. Det spørs vel kanskje hva slags kvinnesyn disse mennene har da. Om de tillater sine egne kvinner å være like frisinnede eller om disse kreves å følge religionens bud i motsetning til mennene, og har noen respekt for kvinner som mennesker eller om man ser ned på dem med underliggende forakt.
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2009 #24 Skrevet 15. november 2009 Gå inn på en T-bane med flere unge utenlandske menn..da får man blikk ja. Grøss og gru.
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2009 #25 Skrevet 15. november 2009 Om en ukjent mann ikke har respekt for meg som kvinne bare fordi han synes jeg er deilig, kunne det ikke brydd meg mindre. Damer som lar seg påvirke av dette er jo usikre.
Sissan Skrevet 15. november 2009 #26 Skrevet 15. november 2009 Det spørs vel kanskje hva slags kvinnesyn disse mennene har da. Om de tillater sine egne kvinner å være like frisinnede eller om disse kreves å følge religionens bud i motsetning til mennene, og har noen respekt for kvinner som mennesker eller om man ser ned på dem med underliggende forakt. Men herregud - det vet man jo ikke noe om, og kommer aldri til å finne ut av heller. Man KAN derimot ha en god del fordommer som tolker ting inn i mennesker uten å kjenne dem. Har dere jenter aldri sett på en mann?
waco Skrevet 15. november 2009 #27 Skrevet 15. november 2009 Uansett blikk så velger jo jenter selv hva slags signaler de vil sende omgivelsene sine. Både med kroppspråk, klær og miminikk. Dette er internasjonale koder som alle folkeslag forstår. Alle mennesker på jordkloden vet hvordan en som ønsker seg oppmerksomhet fra fremmede oppfører og kler seg i det offentlige rom...
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2009 #28 Skrevet 15. november 2009 Men herregud - det vet man jo ikke noe om, og kommer aldri til å finne ut av heller. Man KAN derimot ha en god del fordommer som tolker ting inn i mennesker uten å kjenne dem. Har dere jenter aldri sett på en mann? Jeg har ihvertfall aldri sett frekt og freidig på en mann om det ikke var naturlig setting (og da ikke på offentlig transport), og aldri målt en mann opp og ned med blikket. Og ang. fordommer. Man ser da hvem som har fordommer i sine blikk. Er vel ikke uten grunn at utenlandske unge kvinner styler seg fra topp til tå. Man får kalle en spade en spade altså. Jeg er ikke rasist av den grunn.
Gjest Gjest_lala_* Skrevet 15. november 2009 #30 Skrevet 15. november 2009 Nå beskrev jo ts situasjoner hvor men kom å klådde, og jeg har også beskrevet situasjoner ovenfor som har vært langt fra positive. Om mannfolk gir et blikk, og tenker for seg "hu var fin" er nok det greit for de aller fleste, men de aller flesete av oss vil faktisk ikke ha uønsked seksuell eller annen intim kontakt med ukjente mannfolk på gata/bussen/butikken el.
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2009 #31 Skrevet 15. november 2009 Jeg ser hvem som har fordommer her ja Ja, det er vel bra for deres ego og selvfølelse at enkelte kvinner liker det og kanskje ikke engang legger merke til det. Så det vil nok bare fortsette. Jeg har jo fått såå god selvtillit og føler meg såå vakker...
Gjest Gjest_Trine_* Skrevet 15. november 2009 #32 Skrevet 15. november 2009 Men herregud - det vet man jo ikke noe om, og kommer aldri til å finne ut av heller. Man KAN derimot ha en god del fordommer som tolker ting inn i mennesker uten å kjenne dem. Har dere jenter aldri sett på en mann? På hvilken måte "kommer man aldri til å finne ut av det"? Når man ser kvinnene gå rundt i hijab og lange kjortler, mens mennene deres slesker seg rundt, driter i koranens bud men nåde deg om du kritiserer islam. Det er lov å bruke hodet, disse mennene er dobbeltmoralske til tusen, og har null respekt for likestilte kvinner, det er min erfaring.
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2009 #33 Skrevet 15. november 2009 Herregud, jeg har stirret på leggene til lettkledde kvinner uten å tenke noe seksuelt om det. Som regel tenker jeg "kle på deg", men kvinner er så innbilske og tror de kan lese hodene til andre. Andre ganger har jeg stått og stirret et sted, også kommer det en kvinne der jeg har synet, uten at jeg engang rekker å tenke over det, og hun tror vel sikkert jeg ser på henne som et sex-objekt. Du kan bli sett på, men bare den som stirrer vet hva som tenkes om deg. Jeg stirrer oftere på stygge jenter enn pene faktisk, så kan godt være at det er derfor folk stirrer på deg
Gjest T. Skrevet 15. november 2009 #34 Skrevet 15. november 2009 Jeg pleier å gå med en gullring som ser rett og slett ut som en giftering. Når jeg skal ut på sånn jentekveld på en nattklubb, da bruker jeg ringen for å holde visse gutter på avstand. Det hjelper faktisk noen ganger. Men ble overrasket over ene fyren som sjekket meg opp en gang, da brukte jeg ringen som en unnskyldning. Men han brydde seg absolutt ikke, og fortsatte til jeg fikk nok. Jeg bare gikk med en gang siden han ville ikke gi opp, og gå vekk. Jeg bruker fortsatt ringen som unnskyldning, og prøver å være litt bitchy dersom jeg går lei av de innpåslitne gutter. Men som sagt det er aldri så enkelt med visse gutter, særlig gutter som ikke skjønne hvor grensen går en gang :-(
Kamikatze Skrevet 16. november 2009 #35 Skrevet 16. november 2009 Etter å ha lest denne tråden, har jeg tatt meg selv i å stirre på kortskjørtede damelegger to ganger. En på grunn av gåsehud, den andre på grunn av en surrealistisk tatovering, som viste seg å være åreknuter...
Guriane Skrevet 17. november 2009 #36 Skrevet 17. november 2009 BTW - at folk stirrer på beina dine når du går i minikjørt får du tåle. Du har ingen rett til å ikke bli stirret på. Folk har rett til å stirre på deg, og du kler deg slik nettopp for at folk skal synes at du er fin, så ikke klag! Det å dra inn rett blir vel litt drøyt. Folkeskikk er det det handler om. Hvorfor jeg kler meg i skjørt bør ikke ha noe å si. Det var ikke snakk om et miniskjørt, og jeg hadde tjukk ullen strømpebukse under og sko som rakk langt opp, så så mye ben var det ikke snakk om. Og jeg vil heller ikke tro at det var sensasjonelt vakkert. Lurer på hvor mye de glaner hvis de ser ei med miniskjørt uten strømpebukse.. Et skjørt viser kvinnebein, og det er alltid verdt å stirre på. (i hvert fall konturen når du går med strømpebukse) Alle som går i skjørt burde være klar over at menn kommer til å sjekke ut beina deres, når de tross alt er der for alle å se. Så alle kvinneben i skjørt er pene? Saken er at å nistirre og å titte lurt i øyekroken er to ulike ting. Den første kan misforstås. Når folk stirrer så fælt på meg begynner jeg nesten å tro at det er noe galt med meg. Har strømpebuksa sklidd ned, kom jeg borti den møkkete bilen da jeg gikk ut, eller hva er det. Slutt å glan. Etter å ha lest denne tråden, har jeg tatt meg selv i å stirre på kortskjørtede damelegger to ganger. En på grunn av gåsehud, den andre på grunn av en surrealistisk tatovering, som viste seg å være åreknuter... Ha ha.
Guriane Skrevet 17. november 2009 #37 Skrevet 17. november 2009 Herregud, jeg har stirret på leggene til lettkledde kvinner uten å tenke noe seksuelt om det. Som regel tenker jeg "kle på deg", men kvinner er så innbilske og tror de kan lese hodene til andre. Andre ganger har jeg stått og stirret et sted, også kommer det en kvinne der jeg har synet, uten at jeg engang rekker å tenke over det, og hun tror vel sikkert jeg ser på henne som et sex-objekt. Du kan bli sett på, men bare den som stirrer vet hva som tenkes om deg. Jeg stirrer oftere på stygge jenter enn pene faktisk, så kan godt være at det er derfor folk stirrer på deg Ja, men det blir ikke mindre uhøflig av den grunn. Å smugtitte sånn at den du ser på ikke merker det er én ting, men å glaaane som om det like gjerne kunne vært noe rart du så som noe fint, det gjør meg usikker i allefall.
Gjest Sørlandsjente Skrevet 17. november 2009 #38 Skrevet 17. november 2009 Herregud, så lenge det ikke går så langt som sexsuell trakkasering burde dere ta med latter og smil. Jeg synes det er morsomt, og tar det som et kompliment Det er bare å si i fra til vedkommende hvis man føler seg utilpass eller fornærmet.
Guriane Skrevet 17. november 2009 #39 Skrevet 17. november 2009 Herregud, så lenge det ikke går så langt som sexsuell trakkasering burde dere ta med latter og smil. Jeg synes det er morsomt, og tar det som et kompliment Det er bare å si i fra til vedkommende hvis man føler seg utilpass eller fornærmet. He he. Hva foreslår du at man sier da?
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2009 #40 Skrevet 17. november 2009 He he. Hva foreslår du at man sier da? "Har du fått øya i julegave"?? En gammel slager.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå