Gjest fisk Skrevet 14. november 2009 #1 Skrevet 14. november 2009 De siste par ukene har jeg spist en del klementiner. Har fått ganske løs mage pga dette. Men jeg elsker klementiner og klarer nok ikke holde meg unna de, selvom kroppen min ikke er en stor fæn. Om jeg 'holder ut' med løs mage, er det farlig for meg å spise klementiner?
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2009 #2 Skrevet 14. november 2009 Du vil jo ende opp med så og si konstant løs mage da? Det kan jeg ikke forestille meg at er noe bra i det hele tatt, for tarmer som skal ta opp næringen og slikt.
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2009 #3 Skrevet 14. november 2009 Hvis du ikke tåler klemntiner skal du selvfølgelig ikke spise dem!
Gjest ts Skrevet 14. november 2009 #4 Skrevet 14. november 2009 Altså. Det er ikke sånn at det bare renner ut (sorry for detaljer). Om morgenen og kvelden. Og jeg spiser ikke klementiner om jeg skal noe spesielt. Men har kroppen skade av det, var vel egentlig det jeg var ute etter? Jeg kan overleve dobesøk morgen og kveld liksom..
Gjest JulePasta Skrevet 14. november 2009 #5 Skrevet 14. november 2009 Kroppen tar sannsynligvis ikke skade av det. Diare oppstår som regel i tykktarmen, og næringen tas opp tidligere i systemet. Men du kan få hemorider av kronisk diare.
Gjest Marlo Skrevet 14. november 2009 #6 Skrevet 14. november 2009 Altså, har du fått påvist allergi mot klementiner, eller er du "allergisk" fordi det renner når du er på do og du har spist klementiner tidligere den dagen? Du får spise moderate mengder med det rett og slett, se ann om du kan spise litt mindre og unngå litt mindre diare. Justere litt ettersom hva du føler for. Tviler på at kroppen tar noen skade av det, sånn bortsett fra hva JulePasta nevner ang diare og hemoroider. Er selv allergisk mot hunder og melkeprodukter, men jeg har hund og spiser gulost hver dag, spiser sjokolade og drikker melk, jeg har bare lært meg hvor grensene går for meg.
Gjest Linda Skrevet 23. november 2012 #7 Skrevet 23. november 2012 Hei, jeg sliter med noe lignende. jeg får ekstremt oppblåst mage, sure promper og kvalme av clementin. Men det er jo det beste jeg vet. Har hjulpet litt med antihistaminer, men jo lenger man utsetter kroppen sin mot noe man ikke tåler reagerer kroppen mer på det. Så det beste er desverre å unngå clementin generelt. Hilsen Linda.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå