Gjest Linsa Skrevet 14. november 2009 #1 Skrevet 14. november 2009 Muligens et dumt spm.. Men jeg vil lage en good pizza til kjæresten min Rekkefølgen på pizzan.. Er det sånn, kronologisk: Først bunn deretter tomatsausen Kjøtt og grønnsaker ost krydder ? Eller er det slik: Bunn saus ost kjøtt grønt ? Svar mottas med et stort takk, jeg tar gjerne imot tips og råd fra erfarne pizzalagere;)
Gjest Marlo Skrevet 14. november 2009 #2 Skrevet 14. november 2009 Ja det er vel den rekkefølgen jeg pleier å lage det i. Først bunn, så smører jeg bunnen med enten litt rapsolje eller tomatsaus. Har over litt ost, så litt kjøtt - selv pleier jeg å ha litt bacon og gyros. Så har jeg over løkringer, purre og krydrer med litt passende krydder. På min samboers halvdel har jeg litt ekstra ost på toppen siden han er glad i det.
Nuith Skrevet 14. november 2009 #3 Skrevet 14. november 2009 Om du har kjøtt og grønnsaker under eller over osten er utelukkende et kosmetisk spørsmål. Selv putter jeg "pene" kjøttbiter/grønnsaker oppå osten, og de "mindre pene" under. Eksempler på ting som går under osten; kjøttdeig, mais, ananas, pølsebiter, hakket løk. Eksemper på ting som går oppå osten; skinke, bacon, paprika, tortillachips, løkringer, soppskiver. Forøvrig synes jeg at mesteparten av krydderet bør blandes med tomatsausen/"fyllet" istedenfor å gå oppå osten, smaker bedre da
Gjest TS Skrevet 14. november 2009 #4 Skrevet 14. november 2009 Takk for responsen:) Nå er jeg sulten! Jeg bruker å spice opp vanlig dolmiosaus med hakket tomat, hvitløk og hot chilli, og urter hvis jeg har for hånden. Kjøttdeig/karbonadedeig, sopp, ananas og pepperoni. I dag tenkte jeg at jeg skulle våge meg på rødløk i tillegg:)
finkel Skrevet 16. november 2009 #6 Skrevet 16. november 2009 Jeg pleier også å ha "pene" ting over osten, og andre ting under. Mange sier man ikke skal ha ting (unntatt saus) under osten, fordi det da blir kokt, ikke stekt. Alle pizzarestauranter har vel ting oppå osten? Det ser også bedre ut, enn et tett lokk med ost som dekker innholdet. Men, skal man ha alt oppå osten, kan man ikke bruke så mye ingredienser før det blir "fullt"... Og vi liker masse fyll på pizzaen!
Gjest Jojo Skrevet 16. november 2009 #7 Skrevet 16. november 2009 Min pizza :rødme: : Tykk bunn Kjøttdeig Kjøttdeigsaus (type blå pose fra Toro eller noe sånt) Revet osv Det er verdens beste pizza, no lie ;-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå