Gå til innhold

hvorfor skjer det ingenting?

Anbefalte innlegg

Skrevet

siden 1 november har jeg kuttet kaloriinntaket mitt til 1500 per dag. i tillegg har jeg gått 50 minutter rask gange hver eneste dag. alikevel har jeg ikke gått ned noe i vekt, og kroppen ser heller ikke annerledes ut. merker at jeg begynner å bli veldig frustrert nå, fordi jeg ikke ser resultater. nesten så jeg gir opp! hva kan dette komme av? hilsen frustrert :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan være du spiser for lite faktisk..

Om du plutselig reduserte inntaket og økte til 50 min gåturer hver dag så kan dette være årsaken, kroppen får ikke nok brennstoff.

Skrevet

Er du sikker på at du får i deg 1500 kalorier og ikke bare "sånn ca"? Hva består de 1500 kaloriene av? En 50 minutters gåtur forbrenner ikke så veldig mange kalorier selv om det kanskje føles sånn..

Skjønner at du blir frustrert =/

Skrevet

Kommer helt an på tempo det, men man regner at ved moderat gange så forbrener man 360? tror jeg, pr time, la oss si 320 på 50, det er jo ikke så aller verst det. :)

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

det er iallefall ikke mer enn 1500, noen ganger har det til og med blitt 1400 og 1350...så jeg vet ikke jeg? takk for svar forresten, det setter jeg pris på :)

Skrevet
det er iallefall ikke mer enn 1500, noen ganger har det til og med blitt 1400 og 1350...så jeg vet ikke jeg? takk for svar forresten, det setter jeg pris på :)

Hvorfor har du lagt deg så lavt kalorimessig egentlig? For 1350 kalorier er lite..

Skrevet

fordi jeg er ganske lav og har liten benbygning. er 160 cm. spiste ikke mer enn 2000-2500 før jeg begynte. veier forresten 60 kg. skal på julebord neste helg og da vet jeg at jeg kommer til å skeie ut, så jeg hadde håpet på å fått startet vektnedgangen før det...

Skrevet
fordi jeg er ganske lav og har liten benbygning. er 160 cm. spiste ikke mer enn 2000-2500 før jeg begynte. veier forresten 60 kg. skal på julebord neste helg og da vet jeg at jeg kommer til å skeie ut, så jeg hadde håpet på å fått startet vektnedgangen før det...

Skjønner det, men en kveld med utskeielser har ingen effekt på vetnedgangen din. Har du mulighet for å kanskje trene noe annet enn spaserturer? Kondisjonstrening og styrketrening hadde nok hjulpet deg med ønsket ditt om å gå ned i vekt. Siden du allerede har kosten under kontroll. Anbefaler deg uansett til ikke å gå under 1500 kalorier for dagen.

Skrevet

har medlemskap på spenst, men er altfor dårlig til å bruke det desverre. dagene går så fort, jobber mye + at jeg nå går til og fra jobb. har også veldig dårlig kondis, så forrige gang jeg prøvde meg på tredemølla orket jeg bare jogge 10 minutter :sukk: egentlig hadde jeg tenkt til å ha en dag hver uke da jeg kan spise akkurat hva og hvor mye jeg ønsker, men nå tenker jeg at jeg kanskje bør droppe det denne lørdagen og heller vente til neste, for å få litt fart på vektnedgangen. huff, jeg blir ikke klok på meg selv :gjeiper: tusen takk for fine svar, Lotte28!

Skrevet (endret)
har medlemskap på spenst, men er altfor dårlig til å bruke det desverre. dagene går så fort, jobber mye + at jeg nå går til og fra jobb. har også veldig dårlig kondis, så forrige gang jeg prøvde meg på tredemølla orket jeg bare jogge 10 minutter :sukk: egentlig hadde jeg tenkt til å ha en dag hver uke da jeg kan spise akkurat hva og hvor mye jeg ønsker, men nå tenker jeg at jeg kanskje bør droppe det denne lørdagen og heller vente til neste, for å få litt fart på vektnedgangen. huff, jeg blir ikke klok på meg selv :gjeiper: tusen takk for fine svar, Lotte28!

Synes du skal unne deg en dag i uken jeg der du koser deg litt ekstra, det gjør ofte det hele litt mer motiverende, bare det å vite at du ikke fullstendig nekter deg alt du liker, men du bare må vente ett par dager..

Kondisen blir heller ikke bedre av å utsette, så anbefaler deg å hoppe i det. Løping kan du begynne i det små med, f.eks. løpe intervaller på 5 min, gå 2 min, løpe 5 min, gå 2 min x 5. Du vil raskt merke fremgang og etterhvert løper du 30 min uten stopp. Styrke-program kan du få en veileder eller personlig trener til å sette opp sammen med deg evt..

Endret av Lotte28
Skrevet

ok, skal se hva jeg får til :) alt handler vel egentlig bare om prioriteringer når det gjelder trening!

Skrevet
ok, skal se hva jeg får til :) alt handler vel egentlig bare om prioriteringer når det gjelder trening!

JEPP :enig:

Skrevet

tenkte bare å si at nå sitter jeg og koser meg med ben & jerry`s cookie dough, jeg falt for fristelsen. hvem vet, kanskje det bare gjør kroppen min godt? å få en påminnelse om at den faktisk får mat? hehe, lever i håpet :fnise:

Skrevet

Du har holdt på med dette i mindre enn to uker. Allerede sprekker du i matveien, har unnskyldninger for hvorfor du ikke trener og allerede forventer du total makeover av kroppen.

Fornuft? Nei, den har vi ikke sett :lete:

Skrevet
Du har holdt på med dette i mindre enn to uker. Allerede sprekker du i matveien, har unnskyldninger for hvorfor du ikke trener og allerede forventer du total makeover av kroppen.

Fornuft? Nei, den har vi ikke sett :lete:

Å ha en kosedag i uken er nå ikke å sprekke, det er normalt..

Skrevet
Å ha en kosedag i uken er nå ikke å sprekke, det er normalt..

Ja, men det er noe helt annet å sprekke annenhver dag enn å velge å ha en kosedag i uken.

Gjest Gjest_Linn_*
Skrevet
Ja, men det er noe helt annet å sprekke annenhver dag enn å velge å ha en kosedag i uken.

Hvem har sagt at trådstarter har sprukket annenhver dag? Slik som jeg har forstått det har hun gjort alt riktig alle de andre dagene, og ja - da kan det faktisk være lurt å legge inn 1 dag i uken der en koser seg med det en måtte ønske

Skrevet
Hvem har sagt at trådstarter har sprukket annenhver dag? Slik som jeg har forstått det har hun gjort alt riktig alle de andre dagene, og ja - da kan det faktisk være lurt å legge inn 1 dag i uken der en koser seg med det en måtte ønske

Ja, og det er ikke noe som helst galt med det. Likevel er det litt merkelig å forvente store resultater etter mindre enn to uker. En kosedag i uken heller ikke en del av trådstarters opprinnelige plan.

Skrevet
Ja, og det er ikke noe som helst galt med det. Likevel er det litt merkelig å forvente store resultater etter mindre enn to uker. En kosedag i uken heller ikke en del av trådstarters opprinnelige plan.

Jo, det var noe TS hadde tenkt å legge inn og spurte over hva folk mente om det..

Skrevet

i dag har jeg kost meg skikkelig, og alt i alt kom det opp i litt mindre enn 2400 kcal. i tillegg har jeg gått mye tur i dag + vært på treningsstudioet(!). der gikk jeg fort i 45 minutter og jogget i 15 minutter. så alt i alt tror jeg ikke denne "kosedagen" kommer til å ødelegge noe som helst :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...