Gå til innhold

Bestseller og Varnergruppen


daisy_dee

Anbefalte innlegg

Hei, tenkte jeg skulle høre med dere om hva dere vet om disse to selskapene. Jeg vet hvilke kjeder som faller inn under hvilken konsern, men lurer derimot på;

- har du jobbet/jobber i noen av butikkene, og triv(d)es du?

- hvordan er det med lønn (i forhold til alder og erfaring)

- personalrabatter

- trivsel på arbeidsplassen, samhold blant de ansatte

Grunnen til at jeg lurer på dette, er fordi jeg vurderer å søke etter en ny jobb. I en alder av 23 har jeg jobbet i skobutikk i 6 år og tenker at nå vil jeg prøve noe nytt! :) stortrives med å jobbe i butikk med salg, service og kundebehandling! I nåværende jobb tjener jeg 124,50,- timen (UB etter 12 timer pr. uke) - og startlønnen min (for 3 års siden) var på 114,-. Som student og avhengig av en ekstrainntekt spiller derfor lønnen en stor rolle, håper derfor noen kan være behjelpelige med tall.

- takk for svar! :helen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jobbet i Bik Bok for flere år siden (som ligger under Varner konsernet), og var veldig fornøyd med arbeidsplassen min der. Hadde vanlig tarifflønn med ub tillegg på kveldstid. 40% avslag på alle butikkene som ligger under varner konsernet (men bare til eget forbruk, og evt.samboer og barn).

Varner konsernet er absolutt et sted du burde vurdere å jobbe under. Har hørt mye rart omkring personalpolitikken hos Bestseller, uten at jeg skal gå videre inn på det.

Lykke til uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt mye rart omkring personalpolitikken hos Bestseller, uten at jeg skal gå videre inn på det.

- kan du gå videre inn på det..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, så er jeg nok ikke den riktige personen å utdype meg omkring deres personalpolitikk i og med at jeg aldri har jobbet der selv. MEN; Kjenner folk som har jobbet der og klaget over ledelsen, samt behandlingen av ansatte. Noe mer enn det ønsker jeg ikke å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, så er jeg nok ikke den riktige personen å utdype meg omkring deres personalpolitikk i og med at jeg aldri har jobbet der selv. MEN; Kjenner folk som har jobbet der og klaget over ledelsen, samt behandlingen av ansatte. Noe mer enn det ønsker jeg ikke å si.

Greit nok det, skal respektere at du ikke vil si mer om det..men spør jo i denne tråden om folk kan være behjelpelige med litt info om disse to konsernene. Så når du sier Bestseller har problemer med personalpolitikken, så sitter jo jeg igjen med endel spørsmål jeg ikke får svar på ..og en god personalpolitikk vil jeg påstå er avgjørende for en brukbar arbeidsplass. Kan du si noe om hvorfor du ikke vil gå nærmere inn på det? Mener du denne behandlingen av ansatte er typisk for hele selskapet eller en spesikfikk kjede/butikk? Har en venninne som jobber i Vivikes og hun mener regionslederen behandler de ansatte dårlig..tror du det er tilfelle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det, men nå er det også slik at om en regionsleder i f.eks. Vestfold gjør det dårlig, trenger ikke det gjøre Vivikes som kjede, til en dårlig arbeidsplass.

Grunnen til at jeg ikke ønsker å gå mer inn på Bestsellers personalpolitikk er fordi , jeg her, bare er et mellomledd og derfor ikke er en helt pålitelig kilde. For alt jeg vet kan min informasjon ha blitt modifisert og veldig subjektiv ut i fra den enkeltes øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...