Shenanigan Skrevet 13. november 2009 #1 Skrevet 13. november 2009 Mannen min jobber ofte så sent at han ikke er hjemme før kl. 23:00. Jeg er så uoppfinnsom med mat, har ikke helt det største kokke-genet og strever med å finne mat som kan lages litt tidligere og smake godt "midt på natta". Noen som har noen forslag til noe nytt jeg kan servere. Rimelig lei av lasagne og pizza...
Xtra_lilje Skrevet 13. november 2009 #2 Skrevet 13. november 2009 - lapskaus - woker - gratenger - supper i alle former
Leanne Skrevet 13. november 2009 #3 Skrevet 13. november 2009 - kjøttboller/pølser og potetmos - lunsjkaker, kjøttkaker eller karbonader som er igjen etter middagen smaker også godt på brødskive sent på kvelden. - omelett (varmes i micro eller spises kald) med brød, salat - Taco - gratenger - fiskepinner på brødskive / med pommes frites Har også en mann som kommer hjem sent noen ganger. Har vi spist noe som ikke egner seg så godt for oppvarming/ nattmat. Så får han ostesmørbrød i stedet..
lilleGrethe Skrevet 13. november 2009 #4 Skrevet 13. november 2009 Orker han/dere å spise så sent? Når jeg jobber senvakt (er hjemme 2130) spiser jeg middag i "lunsjen", og spiser dermed ikke middag hjemme. Men sånn til forslag: ostesmørbrød (gjør klar tidligere og sett i ovnen rett før han kommer hjem) kylling eller svinekjøtt i sursøt saus og hvis du har god tid kan du jo lage kjøttkaker eller fårikål? Fårikål tar kort tid å forberede men lang koketid, og er kjempegreit å varme opp igjen. Kjøttkaker er en god del mer jobb.
Shenanigan Skrevet 13. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 13. november 2009 Orker han/dere å spise så sent? Når jeg jobber senvakt (er hjemme 2130) spiser jeg middag i "lunsjen", og spiser dermed ikke middag hjemme. Jah, hadde håpet på en sånn løsning men han vil ha middag når han kommer hjem, er oppe endel timer etter dette også. Får vel gå til innkjøp av en mikro. Skal lage noen woker gitt. Det er lissom ikke hovedretten som er probset, det er som oftest tilbehøret, poteter er han ikke glad i og ihvertfall ikke hvis de har stått en stund. Brød er ikke en sak han er særlig glad i. Ostesmørbrød/brødmat/supper blir litt pinglete for 2-metern min Lurer på om man bare skal lære seg å lage indisk til indiske mannen, ris og karri-gørpe ser ut som den enkleste løsning Æsj, jeg hater å lage mat, det er ett daglig mareritt
Shenanigan Skrevet 13. november 2009 Forfatter #7 Skrevet 13. november 2009 (endret) Få han til å lage sin egen mat :gjeiper: Til mannens forsvar skal det sies at han er en flinkere og mer flittig kokk enn meg, synes han fortjener mat når han kommer hjem fra strevsomme jobben. Lagde ikke en middag jeg når han gikk hjemme og jeg jobbet. Endret 13. november 2009 av Shenanigan
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2009 #8 Skrevet 13. november 2009 Indisk mat kan jo være greit, mange ganske lette retter også (diverse dal blant annet). Nam
Shenanigan Skrevet 13. november 2009 Forfatter #9 Skrevet 13. november 2009 Indisk mat kan jo være greit, mange ganske lette retter også (diverse dal blant annet). Nam Åååå, jeg er så lei dhal bhat Hmmm, men da kan jo jeg spise brødmat..*pling* Yess, lære seg å lage superspicy dhal... Takk for hjerneknekken
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå