Hermione30 Skrevet 13. november 2009 #1 Skrevet 13. november 2009 Hei dere. Jeg var til lege på tirsdag, og hun mente jeg hadde lavt stoffskifte. Jeg har alle symptomene, og venter bare på blodprøveresultatet. Men hvis det nå skulle vise seg at jeg har lavt stoffskifte, må jeg holde meg i ro til behandlingen begynner? Skal flytte på søndag, så har egentlig en veldig stressende helg foran meg. Jeg vet så lite om dette, og det er jo ikke bekreftet, men sånn i tilfelle det er det som plager meg.... :/ Ja, merkelig å spørre om kanskje. Men har tenkt mye på dette den siste tiden. Ventetiden er så lang før resultatene er klare. Tusen takk for svar.
Lilith Skrevet 13. november 2009 #2 Skrevet 13. november 2009 Hei, hvis du tar et søk her på forumet, vil du få opp flere tråder om lavt stoffskifte hvor folk deler sine erfaringer med tilstanden, medisinering, etc. Jeg har selv lavt stoffskifte, men uten symptomer, så jeg kan dessverre ikke uttale meg om hva du bør gjøre. Lykke til!
Hermione30 Skrevet 13. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 13. november 2009 Hei, takk for det. Nå har jeg søkt, men finner ikke noe svar på akkurat det jeg lurer på. Så håper noen her vet noe.
Yvaine Skrevet 13. november 2009 #4 Skrevet 13. november 2009 (endret) Har selv lavt stoffskifte og har lest en del om sykdommen, og jeg har aldri sett eller hørt noe om at man skal holde seg i ro eller noe slikt. Når jeg fikk diagnosen, sa aldri legen min noe om at jeg skulle endre vanene mine mens jeg ventet på svar. Det tar ikke lang tid å måle hormonnivåene i blodet (det som tar tid er vel det å sende prøver og svar frem og tilbake mellom fastlege og lab), så du trenger nok ikke vente fryktelig lenge før de kommer. En annen ting er at fra dagen du begynner å ta medisiner (Levaxin), tar det gjerne 2-4 uker før du merker noen effekt. Dette fordi det tar litt tid før tyroksinnivået i kroppen klarer å klatre oppover til normalen. Om legen ville at du skulle ta det med ro i en måneds tid, hadde nok han/hun sagt fra. Ellers kan du jo gå inn på www.stoffskifte.org, som er hjemmesiden til Norsk Thyroideaforbund (interesseorganisasjonen for dem med stoffskiftesykdommer). Edit: Du må gjerne sende meg en PM hvis det er noe annet du lurer på. Skal svare så godt jeg kan, basert på det jeg vet og det jeg har opplevd selv Endret 13. november 2009 av Yvaine
Riskrem Skrevet 13. november 2009 #5 Skrevet 13. november 2009 Hei! Jeg har hatt lavt stoffskifte i mange år. Har aldri fått beskjed av legen min om å endre vaner, hverken nå eller da. Eneste jeg vet er at noen stoffskiftepasienter reagerer negativt på stress og "slit". I begynnelsen kunne jeg bli satt ut en hel dag hvis jeg trente for hardt (men ikke nå lenger). Du må kjenne etter selv om du tror du reagerer på stress eller ikke
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå