Gjest Chiffon Skrevet 12. november 2009 #1 Skrevet 12. november 2009 Et lite spørsmål til dere andre "øreungene" som nå er voksne: sliter dere med øresmerter nå? Det skal ingenting til før jeg får vondt i ørene, spesielt det ene. Det er slik typisk begynnende ørebetennelse vond, og så går det over etter en dag eller to. Det kommer ganske ofte, flere ganger i måneden. Legen så inni ørene mine, men fant ikke noe galt, så det virker som det rett og slett bare er slik.
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 12. november 2009 #2 Skrevet 12. november 2009 Hei! Med "øreunger" mener du da de barna som var plaget med gjentatte ørebetennelser? Forloveden min (han er 30) var veldig plaget som liten, og han har ingen spesielle plager nå.
Gjest Chiffon Skrevet 12. november 2009 #3 Skrevet 12. november 2009 Hei! Med "øreunger" mener du da de barna som var plaget med gjentatte ørebetennelser? Forloveden min (han er 30) var veldig plaget som liten, og han har ingen spesielle plager nå. Ja, det er det vi kaller det her, jeg kom ikke på noen bedre betegnelse
Essie_ Skrevet 12. november 2009 #4 Skrevet 12. november 2009 Jeg er ikke veldig plaget, men kan lett få vondt i ørene ved vanlig forkjølelse.
Gjest Emmanuelle Skrevet 12. november 2009 #5 Skrevet 12. november 2009 Jeg var veldig plaget da jeg var liten og måtte stikke hull på trommehinnene flere ganger. Det eneste jeg kjenner nå er at ørene mine er ekstremt sensitive for vind og kulde. Må bruke lue/pannebånd fra september til mai.
Tante Skrevet 12. november 2009 #6 Skrevet 12. november 2009 Jeg var "øreunge" så til de grader, men har ingen smerter i dag. Har øresus, men det kan komme av skader fra korps og band og sånt også.
Gjest Vettel Skrevet 13. november 2009 #7 Skrevet 13. november 2009 Ikke plaget nå lengere, men var det da jeg var 20-25 eller noe. Flere ørebetennelse, trommehinner som sprakk, etc. Nå er jeg supernøye med å skylle bihulene med "nesehorn" og bruke nesespray når jeg er forkjølet.
Gjest Simbelmynë Skrevet 14. november 2009 #8 Skrevet 14. november 2009 Jeg var også "øreunge", men har ingen plager i dag, bortsett fra at jeg kanskje hører litt dårligere enn de fleste.
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2009 #9 Skrevet 14. november 2009 Jeg var veldig plaget da jeg var liten og måtte stikke hull på trommehinnene flere ganger. Det eneste jeg kjenner nå er at ørene mine er ekstremt sensitive for vind og kulde. Må bruke lue/pannebånd fra september til mai. Samme her. Har aldri koblet den oversensitiviteten til at jeg var "øreunge", men det kan jo godt være at det er en sammenheng der.
Gjest Miam Skrevet 14. november 2009 #10 Skrevet 14. november 2009 (endret) Jeg hadde såpass mye øreverk, og trommehinnene sprakk så mange ganger, at legen sa at om at jeg ble syk igjen måtte jeg legge inn dren, og etter han sa det har jeg faktisk ikke hatt øreverk, bortsett fra en og annen gang pga. skikkelig forkjølelse e.l. Er lite plaget med det nå, eneste jeg kan få pittelitt vondt om jeg er forkjølet, bare som et ubehag. Edit: Jo, også fikk jeg litt nedsatt hørsel på ene øret pga. all øreverken. Endret 14. november 2009 av Miam
Gjest Emmanuelle Skrevet 14. november 2009 #11 Skrevet 14. november 2009 Jeg har fått ekstremt bra hørsel i tillegg. Vet ikke om det har noen sammenheng, men jeg kan sikkert høre gresset gro om jeg vil :gjeiper: Er veldig vanskelig om natten, fordi telefonmasten utenfor gir ifra seg en svak pistrete pipelyd som ingen andre hører (med mindre de hører etter rett ved den) og jeg må bruke øreplugger for å få sove.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå